Update articol:

Canalul Panama începe procesul de selecție a firmelor care vor construi și opera conducta de GPL

Sursa foto: facebook.com/canaldepanama

Canalul Panama a demarat un proces competitiv pentru selectarea companiei care va proiecta, construi și opera o conductă de transport a gazului petrolier lichefiat (GPL), a anunțat joi autoritatea responsabilă, în urma întâlnirilor cu companiile interesate.

Proiectul, care se estimează că va necesita o investiție între 4 și 8 miliarde de dolari, face parte din demersul canalului de a răspunde cererii crescute de servicii, inclusiv transbordarea, și de a genera venituri suplimentare, în urma extinderii zonei sale printr-o hotărâre a Curții Supreme de Justiție de anul trecut.

Conducta cu o capacitate de 2 milioane de barili pe zi este estimată să contribuie cu între 1 și 1,2 miliarde de dolari la veniturile anuale ale căii navigabile, a declarat Ricaurte Vasquez, directorul canalului, într-un interviu acordat Reuters după întâlniri.

Proiectul conductei vizează transportul GPL-ului american destinat Asiei de la o parte a canalului la cealaltă. O linie de transport de energie electrică va fi construită ca parte a planului.

Printre companiile care s-au întâlnit cu autoritățile canalului pentru a discuta despre conductă s-au numărat Exxon Mobil (XOM.N), Phillips 66 (PSX.N), Shell (SHEL.L), Energy Transfer (ET.N), Puma Energy, SK Energy, Vitol, Mitsubishi (8058.T), Itochu (8001.T), și Sumitomo (8053.T),  a declarat canalul într-un comunicat.

„Am avut o sală plină de oameni interesați”, a spus Vasquez despre întâlnire, adăugând că următorul pas va fi un proces de precalificare.

Câștigătorul procesului competitiv este de așteptat să fie selectat în ultimul trimestru al anului 2026, în timp ce un proiect paralel de construire și operare a două noi porturi în zona canalului va fi lansat între sfârșitul acestui an și începutul anului viitor, a spus el.

Canalul prevede un profit de 3,5 miliarde de dolari în anul fiscal care se încheie în septembrie, în linie cu rezultatele anului precedent, a spus Vasquez. Se preconizează că consolidarea tonajului de marfă prin primirea de nave mai mari va compensa reducerea traficului spre sfârșitul anului.
„Anul acesta am avut o sezonalitate diferită, mai multe mărfuri fiind transportate către Statele Unite acum, în loc de octombrie-decembrie”, a spus el.

BVB | Știri BVB

Digi Communications N.V. (DIGI) (19/09/2025)

Semnarea tranzactiei Digi - Telekom Romania Mobile Communications

Premier Energy PLC (PE) (18/09/2025)

Achizitie portofoliu de parcuri eoliene operationale de 158 MW in Ungaria

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (18/09/2025)

Solicitare completare ordine de zi AGEA 15.10.2025

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (18/09/2025)

Raportul suplimentar de audit intocmit de catre auditorul financiar

FARMACEUTICA REMEDIA SA (RMAH) (18/09/2025)

Notificare IFB Finwest - indice alocare pentru oferta publica de cumparare de actiuni emise de Farmaceutica Remedia