În această perioadă destul de dificilă pentru micii antreprenori, este foarte important să stimulăm servicii bancare cât mai ieftine, a declarat Gabriela Nistor, CEO Salt Bank, la Banking Forum, organizat de Financial Intelligence. Aceasta a adăugat că, în acest sens, Salt Bank oferă subscripție zero pentru companiile mici, care au încasări lunar de 5.000 ron. “Plățile pe care le au de făcut în lei micii antreprenori în această perioadă sunt fără costuri”, a spus Gabriela Nistor.
CEO Salt Bank a a explicat: “În ultimii ani, sistemul bancar a făcut pași foarte mari în ce privește digitalizarea, inclusiv pentru companiile mici. Având în vedere că traversăm o perioadă destul de grea din punct de vedere economic, trebuie să avem în vedere nevoile acestor companii și ce pot face băncile pentru a veni în întâmpinarea dorinţelor lor.
Din experienţa mea bancară, firmele mici se confruntă cu o impredictibilitate în ce privește încasările și poate că, în această perioadă, cu atât mai mult observăm lucrul acesta. De aceea, cred că soluțiile de creditare trebuie să devină un pic mai flexibile. Pe de altă parte, cred că trebuie să fim mai aproape de companiile mici în ceea ce privește digitalizarea. Ei nu au timp să umble pe drumuri, nu au timp să caute prea multe hârtii, de aceea cred că trebui făcute mai multe eforturi în această parte.
Aş putea să dau exemplul direct cu ce am făcut până acum la Salt Bank. Din aplicația noastră, ai integrată partea de facturi și asta înseamnă că atât facturile pe care vrei să le emiți, cât și facturile pe care vrei sã le descarci din SPV le poți vedea foarte ușor, iar pe cele primite le poți plăti cu un click. Asta te ajută să salvezi timp, inclusiv pentru contabilul tău, ceea ce poate să însemne servicii mai ușoare și, de ce nu, mai ieftine pentru tine. Am mai văzut astfel de integrări și la alte bănci și cred că sunt niște pași buni. În opinia mea, și antreprenorii trebuie să facă mici pași în digitalizare, pentru că au nevoie de ea, de mai multă automatizare, trebuie să privească mai mult spre viitor.
În condiţiile în care, cu un an înainte, am lansat pentru persoane fizice programul de fondatori, anul acesta am lansat Salt Business Club.
Așa cum au venit la noi clienți persoane fizice care au devenit fondatori ai băncii, pentru primii clienți de business care au venit spre noi am zis să contribuim și noi cu ceva la dezvoltarea micilor companii, să punem niște cărămizi la fundația şi creșterea lor. Aşa că ne-am gândit să îi ajutăm pe partea de learning, training, și ne-am axat pe trei domenii diferite. Am început aceste traininguri foarte recent și încă suntem în derulare cu ele. Unul se referă la strategie, altul la partea de marketing – cum să-ți faci compania cunoscută în domeniul tău – și un alt domeniu este despre vânzări. Avem în vedere şi zona de digital, pentru că, fiind prima bancă digitală construită în România, cred că am putea veni cu ceva foarte concret și practic pe acest segment. Chiar ne gândim cum să structurăm partea de digitalizare pentru diverse industrii sau profile de micro-companii.
Tot în această perioadă destul de dificilă pentru mediul de afaceri, ne-am uitat un pic la semnalele date de guvernanți și am zis că vom merge fără subscripție. Aşadar, oferim subscripție zero pentru micii antreprenori, care au încasări lunar de 5.000 ron. Asta ni s-a părut important și plățile pe care le au de făcut în lei sunt fără costuri. În opinia mea, este foarte important să stimulăm servicii bancare cât mai ieftine. Nu mai zic de rapiditatea cu care trebuie să oferim serviciile bancare.
Pentru viitor, ne gândim să aducem la Salt Bank şi companii puțin mai mari cu mai mulţi acţionari/asociaţi, pentru că acum adresăm doar companiile cu un singur proprietar/asociat”.
În ceea ce priveşte provocările legate de digitalizare, Gabriela Nistor a spus: “Din punctul nostru de vedere, am vrea să avem mult mai multe funcționalități cât mai rapid, pentru că foarte mulți antreprenori ni le cer.
Cred că modul în care am construit oferta noastră pentru micii antreprenori aduce împreună avantajele pe care le-am lansat cumva și anul trecut, atunci când ne-am adresat persoanelor fizice. Este o aplicație foarte simplă şi foarte frumoasă. În aceeași aplicație ai contul de persoană fizică, contul de de companie, produsele sunt foarte bune, cashback la card, plăţi fără costuri.
În plus, există un pilon foarte important la care suntem foarte atenţi, este vorba despre siguranța și securitatea aplicației. Tehnologia este de ultimă generație, ceea ce ne-a permis niște dezvoltări care sunt unice în piața românească și cu ajutorul cărora clienţii noştri dorm mai bine. Mă refer aici la tot ce înseamnă partea de cybersecurity, faptul că cardurile noastre nu au date sensibile pe ele. Ai pierdut cardul, nu ești chiar atât de expus ca în alte cazuri. Dacă vrei să faci plăți mai mari, ai de introdus o parolă care introduce un layer suplimentar de protecție.
Mai mult, în această direcţie, am lansat recent două servicii unice pe piață care apără deținătorul aplicației sau clientul direct. Astfel, am introdus un serviciu care se numește Call Monitor. În cazul în care te sună cineva și susține că este din partea băncii, intri în aplicație și ai un banner verde dacă te sună într-adevăr cineva din Care Center și îți spune: “Da, ești într-un apel real cu Salt Bank, vorbești cu operatorul X”. Dacă nu este un apel real din partea Salt Bank, este un banner roșu în care ți se atrage atenția că nu ești într-un apel real cu Salt Bank. Acest lucru oferă o mare liniște având în vedere câte fraude se întâmplă în zilele noastre.
O altă funcționalitate pe zona de security și safety se numește Help Mama – este și pentru tați, evident -, este o aplicaţie dedicată părinților. Clienții noștri au părinți cu vârste între 60 și 80 de ani şi foarte mulți sunt expuși atunci când cineva îi sună ca să-și dea datele personale, datele de pe card etc. Prin noi, poți să faci o legătură între cele două aplicații. Recomanzi serviciul noastru părintelui, acesta își deschide cont, îşi poate primi pensia sau poate apela la diverse servicii. Dar, cel mai important, când cineva îl sună și îi spune să facă o plată peste o anumită valoare pe care o setează împreună cu fiul/fiica, se primeşte o notificare și poți cel puțin să vorbești cu părinții și să vezi cine i-a sunat. Aici vorbim de puţină apărare în faţa persoanelor rău intenţionate, pentru că este foarte trist când li se întâmplă să piardă bani la vârste înaintate și când își dau seama și ei cât sunt de vulnerabili. Pentru noi, provocările cele mai importante sunt în zona de apărare și prevenirea fraudelor”.