Update articol:

Adolescenta ucisă a sunat de trei ori la 112, dar politiştii au intrat în casa criminalului la 16 ore de la apel (vezi reacţia STS)

pixabay.com pixabay.com

Adolescenta ucisă de criminalul din Olt a sunat, ieri, de trei ori la 112, iar politiştii au intrat în casa ucigaşului  la 16 ore de la apel. 

„Mă aflu într-o casă veche, aproape părăsită, iarbă în curte. Are doi câini lupi, e într-un service”, ar fi spus fata în apelul de la 112, potrivit unor surse din cadrul Poliției.

Pe baza datelor apelului, STS a stabilit o arie mare și 3 adrese, unde au fost făcute pecheziţii, dar nu a fost găsit niciun indiciu. După apelul de joi la 112 al tinerei, Poliția a cerut sprijinul STS pentru a identifica locul exact, fiindu-i comunicate însă coordonate de pe o arie destul de mare, respectiv trei adrese greșite și unde joi au fost făcute percheziții, fără niciun rezultat, potrivit reprezentanților Poliției Române, citaţi de Ştirile Pro TV .

Aceștia au precizat că, între timp Direcția Operațiuni speciale a început verificări și au fost cerute, prin procurori, informații speciale de la STS. Tot joi, a fost găsită o mașină, iar pornind de la acest indiciu polițiștii l-au depistat vineri dimineață pe principalul suspect într-o locuință aflată lângă o hală dezafectată de la marginea Caracalului.

Deşi aveau adresa suspectului, poliţiştii nu au putut intra fără un mandat. Conform Antena 3,  anchetatorii au așteptat 16 ore până să obțină un mandat care să le permită să intre legal în casa suspectului.

Responsabilii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au oferit explicații, vineri, în cazul fetelor dispărute la Caracal. 

Potrivit unui comunicat, în cursul zilei de joi, s-au făcut trei apeluri la numărul de urgență 112, în timpul unuia dintre ele apelanta oferind informații de pe o carte de vizită pe care a găsit-o la adresa unde se afla.

Primul apel a fost efectuat la ora 11:05, însă acesta a fost întrerupt după numai câteva secunde. 

Al doilea apel a venit după un minut, la ora 11.06. În timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, oferind doar date privind o adresă de pe o carte de vizită pe care a găsit-o la locația în care se afla, potrivit comunicatului STS.

La ora 11:12 s-a primit un nou apel la 112, care a fost preluat de dispecerul Poliției, însă în comunicat nu se menționează cât a durat acesta și cum s-a întrerupt apelul.

Mai multe rămăşiţe umane au fost găsite în curtea unui mecanic din Caracal.  Poliţiştii şi procurorii din judeţul Olt anchetează dispariţia a două adolescente, care au plecat la date diferite către Caracal şi nu au mai revenit.

La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.

Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:

Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07

– 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției 
– 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
– 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;

Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25

– 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;

Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.

Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36

– 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
– 11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;

Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.

STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.

Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului”.