Interviu cu domnul Adrian Negru, Director Friedrich Wilhelm (divizia de Private Banking) Raiffeisen Bank România
Care este profilul clientului de private banking al Raiffeisen Bank?
Adrian Negru: Proprietar/fost proprietar de companie medie sau mare, vârstă în jur de 50 de ani, interesat în special de investiții financiare.
Care este limita inferioară de sumă pentru un client private banking?
Adrian Negru: 250.000 EUR.
Care sunt avantajele serviciului de private banking al Raiffeisen Bank, comparativ cu băncile competitoare?
Adrian Negru: Produse de investiții dedicate, canale de comunicare și servicii exclusiv adresate clienților de Private Banking.
Ce ne puteți spune despre structura portofoliului? Oferiți și acces la piețele internaționale de capital?
Adrian Negru: Administrăm peste 1,2 miliarde de EUR, cea mai mai mare parte a banilor fiind investită în produse de investiții din România, accesul la piețele internaționale este oferit de către Kathrein Bank (parte a grupului mamă Raiffeisen Bank Internațional), dar și prin intermediul fondurile de investiții administrate în cadrul grupului Raiffeisen.
Care este randamentul mediu obținut de clienții dvs de private banking?
Adrian Negru: E greu de indicat o cifră precisă, însă luând în calcul că portofoliul mediu al unui client de Private Banking conține produse care captează foarte bine evoluția piețelor de capital într-o proporție notabil mai mare decât portfoliul clientului tipic și, având în vedere evoluția acestora în ultima perioadă, putem spune că randamentul obținut de un client de Private Banking a fost semnificativ peste media unui portofoliu tipic.
Cum au fost afectate serviciile de private banking de pandemia de coronavirus?
Adrian Negru: Impactul a venit din două zone, pe de-o parte riscul sanitar, pe de altă parte evoluțiile extreme ale piețelor financiare, în special la debutul pandemiei în Europa/România. Luând însă măsuri ferme pentru a diminua riscul sanitar, am putut să ne asistăm clienții într-una dintre cele mai complicate perioade din istoria piețelor financiare, atât prin canalele convenționale, cât și prin unele noi, în special digitale.
Cum vedeți în viitor serviciile de private banking? Cum vor fi influențate aceste servicii de accelerarea digitalizării, de economia verde etc?
Adrian Negru: Viitorul este deja aici, ambele trenduri menționate mai sus își fac simțită prezența în activitatea de zi cu zi. Atât digitalizarea, prin adăugarea de canale noi de comunicare, raportare și acces la piețe, cât și investițiile de tip ESG (environmental, social, and governance) sunt probabil cele mai puternice forțe transformatoare în domeniul investițiilor, la momentul actual. În ceea ce privește investițiile de tip ESG, avem deja produse unde selecția portofoliului se face în special pe aceste criterii și probabil vom adaugă și alte produse din această categorie în viitorul apropiat.
Vă multumim!