Update articol:
DAN ROŞU, ASOCIAŢIA ROMÂNĂ A CONCESONARILOR OFFSHORE DIN MAREA NEAGRĂ

“Am cerut clarificări cu privire la Legea Offshore, operatorii nu ameninţă că pleacă din Marea Neagră”

Asociația Română a Concesionarilor Offshore din Marea Neagră a trimis o scrisoare tuturor membrilor importanți ai Parlamentului, prin care cere lămuriri şi clarificări cu privire la Legea Offshore, adoptată, ieri, în comisiile reunite ale Camerei Deputaţilor, ne-a declarat Dan Roşu, directorul executiv al Asociaţiei.

Domnia sa ne-a mai spus că acest document se înscrie în dialogul constant pe care  operatorii din Marea Neagră îl au cu autorităţile.

“Deciziile de investiţie în Marea Neagră nu pot fi luate pe fond emoţional pentru că vorbim de miliarde de dolari. Vrem clarificări şi în nici un caz nu ameninţăm că  plecăm din România”, ne-a mai spus domnul Roşu, ca reacţie la apariţia în mass-media a informaţiilor că operatorii ameninţă, prin această scrisoare, că ar putea pleca din România.

Scrisoarea a ajuns la președinții Camerei Deputaților și Senatului, dar și la liderii de grup. În această scrisoare se spune:

“Asociaţia Română a Concesionarilor offshore din Marea Neagră (ARCOMN) a participat la şedinţa din 2 octombrie a Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor în care s-a dezbătut “Legea privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore” (Legea offshore), înainte de depunerea raportului final. În ciuda solicitărilor repetate ale ARCOMN de a avea oportunitatea de a analiza propunerile de amendamente şi de a face comentarii,
nu a fost pus la dispoziţie niciun document pentru consultare înainte de şedinţa din 2 octombrie.
În timpul şedinţei s-a votat împotriva solicitării unor membri ai comisiei de a asculta şi opinia industriei, iar ca urmare reprezentanţii ARCOMN au considerat că nu au altă opţiune decât să părăsească sala.

ARCOMN este disponibilă să discute pe marginea acestor noi propuneri de amendamente, având însă nevoie de câteva zile pentru a putea face o analiză detaliată, deoarece abia în cadrul şedinţei sus-menţionate asociaţia a
luat la cunoştinţă de numărul ridicat şi potenţialul impact al amendamentelor propuse. Din analiza preliminară, făcută în timpul şedinţei, a tabelului cu propunerile de amendamente, s-a putut observa impactul semnificativ
negativ asupra industriei offhsore şi a viabilităţii unor noi investiţii, în cazul în care aceste amendamente sunt adoptate.
1.  Stabilitatea fiscală este complet înlăturată, ceea ce face imposibilă luarea deciziilor finale de investiţie;

2.Posibilitatea obţinerii extinderii duratei totale a concesiunii, în timp util, a fost înlăturată;

3. Introducerea unui impozit pe veniturile suplimentare offshore are un impact semnificativ negativ asupra deciziilor de investiţii din cauza creşterii substanţiale a nivelului de taxare pentru industria offshore;

4. În afara faptului că a fost introdus un nou impozit pe veniturile suplimentare offshore, faţă de versiunea aprobată de Senat:

*Procentele de calcul a impozitului pe veniturile suplimentare offshore au fost majorate;

*Deducerea pentru investiţii a fost limitată la 30% din impozitul pe veniturile suplimentare offshore;

*Nu se permite deducerea la calculul impozitului pe profit a amortizării întregii investiţii. 

5. Se propun modificări fundamentale în procesul de autorizare care, corelate cu legislaţia existentă, fac imposibilă realizarea acestor proiecte.

 

Industria offshore necesită investiţii majore de capital făcute în avans cu mulţi ani înainte de începerea producţiei de ţiţei sau de gaze naturale. Cadrul fiscal competitiv, stabil pe întreaga durată economică a investiţiei, este un element esenţial pentru luarea deciziei finale de investiţie în cazul proiectelor de dezvoltare. Pe acest cadru s-au bazat titularii atunci când au investit peste 2 miliarde USD în explorare. Pentru ca această consultare să fie relevantă, ar trebui să se acorde industriei o perioadă de timp corespunzătoare pentru a răspunde pe marginea propunerilor de amendamente, fiind necesar ca autorităţile să analizeze în detaliu observaţiile primite. În acest sens, vă rugăm respectuos să luaţi în calcul un program corespunzător de întâlniri pentru a discuta observaţiile şi propunerile ce urmează a fi elaborate. Membrii ARCOMN îşi arată, în continuare, disponibilitatea de a se întâlni cu autorităţile competente pentru a comunica punctul de vedere al industriei”.

 

 

 

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (22/10/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTS si EFSA

PRIMARIA ORASULUI NAVODARI (NAV27) (22/10/2020)

Plata cuponului 23 si rambursare rata principal 23 & calcul rata dobanda pentru cuponul 24

CEMACON SA (CEON) (22/10/2020)

Desfasurare AGEA 29/30.10.2020 in contextul COVID 19

TURISM, HOTELURI, RESTAURANTE MAREA NEAGRA S.A. (EFO) (22/10/2020)

Plata dividend conform Hotarare AGOA nr.8 din 05.10.2020