Update articol:

Ambasada Chinei despre legea 5G: Ne opunem ferm acțiunilor care subminează principiul concurenței loiale și spiritul statului de drept

china Yuanul chinez

Ne opunem ferm utilizării standardelor non-tehnice și a dispozițiilor discriminatorii pentru a exclude orice țară sau întreprindere de pe piață și ne opunem ferm acțiunilor care subminează principiul concurenței loiale și spiritul statului de drept, a transmis Ambasada Chinei, cu privire la legislația 5G, promulgată, azi, de președintele Klaus Iohannis.

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, vineri, decretul pentru promulgarea Legii privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice şi de comunicaţii de interes naţional şi condiţiile implementării reţelelor 5G, anunţă Administraţia Prezidenţială.

Ambasada Chinei a transmis: “China respectă dreptul României de a legifera în domeniul securității cibernetice, în același timp, întrucât legislația 5G determină posibilitatea companiilor chineze de a se bucura sau nu de un mediu de afaceri echitabil, drept, deschis și transparent, suntem extrem de preocupați de această lege. De la bun început, Ambasada Chinei în România și-a exprimat în repetate rânduri poziția și și-a exprimat îngrijorarea solemnă guvernului român, partidelor politice, parlamentului și altor instituții relevante. 
Securitatea rețelei 5G este o preocupare generală a comunității internaționale. Toate părțile ar trebui să pledeze conceptul de cooperare deschisă în domeniul securității cibernetice, să susțină principiul acordării importanței egale dezvoltării și securității, să discute împreună standarde și reguli pentru securitatea rețelei 5G, promovând astfel o dezvoltare sănătoasă și durabilă a economiei digitale și să construiască o comunitate cu un viitor comun în spațiul cibernetic, care este pașnic, sigur, deschis, cooperant și ordonat.

Abaterea de la normele industriei și standardele tehnice pentru a judeca securitatea cibernetică este împotriva simțului științific și este o negare a principiilor economiei de piață și a concurenței loiale, iar esența acesteia fiind abuzarea conceptului de „securitate națională” în vederea excluderii anumitor țări și companii, reprezintă un act tipic de discriminare și suprimare politică.

Esența spirituală a statului de drept este echitatea și dreptatea. Evident, legile discriminatorii nu numai că vor împiedica în mod serios dezvoltarea industriilor relevante din țara în cauză, vor afecta interesele consumatorilor, dar și vor submina în mod grav mediul de afaceri orientat spre piață liberă, respectarea statului de drept și internaționalizare din țara respectivă, vor reduce atractivitate pentru investițiile străine și companiile multinaționale și, în cele din urmă, vor provoca un impact serios negativ asupra imaginii și intereselor țării respective.

Companiile chineze de telecomunicații au un istoric bun de siguranță și au lucrat mult timp în România cu sârguință respectând lege , au adus contribuții remarcabile la îmbunătățirea industriei comunicațiilor, la dezvoltarea economică, și la ocuparea forței de muncă și bunăstarea poporului. Suntem încrezători că dacă România va menține un mediu de piață prietenos, investițiile companiilor chineze în România vor fi extinse și vor aduce mai multe beneficii cetățenilor români, iar în cazul în care companiile chineze vor fi excluse, interesele poporului român și cooperarea chino-română economică și comercială vor fi afectate substanțial.

China și România se bucură de o prietenie tradițională, iar realizările de cooperare acumulate de la stabilirea relațiilor diplomatice de peste 70 de ani în urmă, nu au venit cu ușurință. Derularea cooperării bilaterale pe baza respectului reciproc, beneficiului mutual și câștigului în comun corespunzând intereselor comune ale ambelor țării. Adoptând o perspectivă pe termen lung, ar trebui să promovăm dezvoltarea continuă a parteneriatului amplu de prietenie și cooperare dintre cele două țări aflate în noua situație. Facem apel la partea română să susțină ferm statul de drept, să trateze companiile chineze într-un mod echitabil, drept și nediscriminatoriu și să întreprindă acțiuni concrete pentru a menține interesele generale ale cooperării pragmatice bilaterale. Guvernul chinez va continua să protejeze ferm drepturile și interesele legitime ale companiilor chineze.”

Senatul a adoptat, decizional, luni proiectul de lege proiectul de lege care reglementează implementarea reţelelor 5G.

Vicepreşedinta Senatului Alina Gorghiu a precizat că măsurile din acest act normativ reduc riscurile şi vulnerabilităţile la adresa securităţii naţionale, iar transparenţa furnizorilor 5G este prima condiţie impusă prin memorandumul 5G semnat între România şi Statele Unite. „Fiecare producător de echipamente şi programe software 5G va trebui să facă o solicitare pentru obţinerea acestei autorizaţii, solicitare care va fi depusă la ministerul cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor”, a mai explicat senatoarea PNL.

Senatoarea PNL a adăugat că adoptarea legii 5G era obligatorie pentru lansarea licitaţiei 5G.
„În cazul unui producător al cărui aviz CSAT este negativ, tehnologiile, echipamente şi softurile acestuia pot fi utilizate pentru o perioadă de până la 5 ani, în cazul echipamentelor din nucleul reţelei şi până la 7 ani, pentru celelalte echipamente din reţea, perioadă ce se calculează de la data intrării în vigoare a prezentei legi adoptarea acestei legi era obligatorie pentru lansarea licitaţiei 5G. Adoptarea acestei legi era obligatorie pentru lansarea licitaţiei 5G. Mă bucur că în acest moment există cadrul legal pe o temă importantă pentru securitatea naţională”, a concluzionat Gorghiu.

BVBStiri BVB

TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) (TTS) (14/06/2021)

Notificare Swiss Capital inaintea perioadei de stabilizare

MUNICIPIUL ZALAU (ZAL30) (14/06/2021)

Plata rata cupon 43, rambursare rata principal 43 & calcul rata dobanda pentru cuponul 44

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (14/06/2021)

Prelungirea duratei de oprire planificata U2

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (11/06/2021)

Investitie in actiunile Arctic Stream