Update articol:

ANCOM: Piaţa serviciilor poştale a ajuns la 3,2 miliarde de lei, în 2018; Fan Courier a devenit lider cu o cotă de 21%

Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale din România s-a ridicat, în 2018, la 3,2 miliarde lei, în creştere cu 13% faţă de anul anterior, iar Compania Naţională “Poşta Română” (CNPR) a pierdut poziţia de lider în favoarea Fan Courier, care a înregistrat o cotă de piaţă de 21%, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate marţi.

Conform raportului arbitrului telecom, citat de Agerpres, în cursul anului trecut, din totalul de 582 de milioane de trimiteri poştale (+5%), 536 milioane au fost trimiteri poştale interne (în creştere cu 3%), iar 46 milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, în creştere cu 32%, realizată exclusiv de traficul internaţional intrat.

De asemenea, aproximativ 3 din 4 trimiteri poştale au fost reprezentate de poşta de scrisori (448 de milioane), iar 1 din 6 au fost colete (94 de milioane), restul fiind trimiteri tip publicitate prin poştă (18 milioane), trimiteri expres (13,5 milioane), mandate poştale (7 milioane), respectiv corespondenţă şi imprimate de peste 2 kiligrame (1,6 milioane).

Tot în cursul anului 2018, numărul mediu de trimiteri poştale pe locuitor a fost de 30, în creştere cu 6% la nivel comparativ cu anul 2017, din care cinci au fost colete, echivalentul unui salt de 15% raportat la intervalul de referinţă.

Raportul ANCOM relevă că furnizorii au instalat, în anul 2018, un număr de 60 de noi puncte de acces automate, numărul acestora dublându-se în comparaţie cu anul precedent.

La nivel general, valoarea totală a pieţei serviciilor poştale a fost de 3,2 miliarde lei, în 2018, cu 13% mai mult faţă de anul 2017 în timp ce veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%.

În funcţie de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piaţa serviciilor poştale din România au fost: Fan Courier – cu o cotă de piaţă de 21%, CNPR (20%) şi Urgent Cargus (13%).

Potrivit sursei citate, traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a ajuns la 208 de milioane de trimiteri poştale în anul 2018, mai mult cu 21% comparativ cu anul anterior. În acelaşi timp, din totalul de trimiteri incluse în serviciul universal, 82% au fost trimiteri interne (170 de milioane de trimiteri), iar restul de 18% au fost trimiteri internaţionale (38 de milioane de trimiteri).

La capitolul reclamaţii privind serviciile poştale, datele ANCOM relevă faptul că, în cursul anului trecut, acestea au crescut cu 14%, până la 561.000. Totodată, numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98.000, reprezentând 17% din total.

În cazul a 35.000 dintre reclamaţii au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la 278 de lei, în creştere cu 46%, raportat la anul 2017. 

BVBStiri BVB

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (02/08/2021)

Plati suplimentare aferente tranzactiei de vanzare a Glass Container Company

SANTIERUL NAVAL ORSOVA S.A. (SNO) (02/08/2021)

Demisia directorului Sucursalei Agigea

ALRO S.A. (ALR) (02/08/2021)

Stadiu litigiu Alro-Consiliul Concurentei

MedLife S.A. (M) (02/08/2021)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 26-30 iulie 2021

UCM RESITA S.A. (UCM) (02/08/2021)

Neintrunire cvorum AGEA 02.08.2021