Update articol:
ICE London 2020. Corespondență de la Londra

Andrei Frimescu, Game World România: Monedele virtuale, tehnologia blockchain, microplățile cu telefonul mobil și securitatea tranzacțiilor – perspective de viitor în gambling

 

Game World România este una dintre companiile românești de jocuri de noroc care a fost prezentă săptămâna trecută la expoziția ICE London, unul dintre evenimentele de top ale industriei de gaming la nivel mondial. Andrei Frimescu, director de marketing și comunicare în cadrul companiei, a avut amabilitatea să ne povestească, într-un interviu, impresiile sale de la eveniment.

 

Reporter: Care sunt noutățile de la expoziția de gambling ICE Londra?

Andrei Frimescu: Încă de la începutul acestui an se știa că ediția 2020 a ICE Londra, unul dintre evenimentele de top ale industriei de gaming de la nivel mondial, va fi cea mai mare de până în prezent. Aș spune că factorul determinant este progresul extraordinar al tehnologiilor, pe baza căruia companiile producătoare de echipamente dezvoltă produse care să se suprapună mai bine pe preferințele clienților. Preferințe care diferă semnificativ în funcție de o serie de factori, unul dintre cei mai importanți fiind zona geografică. Astfel, liderii la nivel mondial își adaptează noile modele de echipament la noile piețe, iar producătorii mai mici încearcă să câștige cote de piață pe baza rapidității de reacție și a flexibilității care le caracterizează. Termeni precum AR (augumented reality) și VR (virtual reality) nu mai sunt chiar noutăți la ICE, iar implementarea inteligenței artificiale și exploatarea „big data” sunt de asemenea direcții de dezvoltare confirmate. Sunt interesante de asemenea și evoluțiile unor subdomenii spectaculoase precum eSports, căruia organizatorii i-au alocat cel mai mare spațiu expozițional pe care l-a avut vreodată în cadrul ICE sau jocurile de tip „skills with prizes”, dar aceste tendințe nu sunt încă semnificative în România. Pe de altă parte am remarcat accentul din ce în ce mai puternic care se pune pe aspectele de responsabilitate a companiilor și de protecție a jucătorilor, zona de la ICE rezervată pentru „Consumer Protection” având și o agendă consistentă de prezentări și conferințe.

 

Reporter: Cum arată viitorul gamblingului la Londra?

Andrei Frimescu: Văzut de la ICE, perspectiva domeniului este încurajatoare. Probabil că cel mai bun indicator este chiar faptul că participarea la acest eveniment global a crescut constant, de la an la an. Provocările sunt însă și ele pe măsură. Este de urmărit cum vor evolua tendințe precum online gambling și social gaming, care oferă experiențe principial diferite. Cazinourile și sălile de joc ale viitorului vor fi probabil, chiar mai mult decât în prezent, spații de socializare și de entertainment. De asemenea, posibilitățile de personalizare a experiențelor de entertainment pe care le oferă soluțiile de big data reprezintă o oportunitate și, în egală măsură, o provocare. Industria de gaming nu duce lipsă de creativitate și are cu siguranță un mare apetit pentru inovare, dar implementarea inovațiilor de către organizatori presupune o analiză de risc atentă și rămâne o provocare. Alte perspective de viitor vizează, spre exemplu, utilizarea monedelor virtuale, a tehnologiei blockchain, microplățile cu telefonul mobil și securitatea tranzacțiilor.

 

Reporter: Cum influențează Brexit industria de gambling?

Andrei Frimescu: În termeni practici, nu mai mult decât orice alt sector de activitate. Gamingul nu este reglementat la nivelul Uniunii Europene, în principal din motive ce țin de dificultatea practic insurmontabilă a armonizării reglementărilor naționale. Reglementarea domeniului, cu excepția unor norme europene tangențial incidente, precum GDPR (General Data Protection Regulation) și AML (Anti-Money Laundering), este de resortul fiecărui stat în parte. Prin urmare, ieșirea Marii Britanii din blocul comunitar cred că va afecta, eventual, doar operatorii de jocuri stabiliți în Regatul Unit și care doresc să continue să opereze pe teritoriul UE, dar acest lucru este valabil pentru orice altă companie britanică.

 

Reporter: Ce rezultate sperați să obțineți în urma participării la expoziție?

Andrei Frimescu: ICE Londra este un loc unde, tradițional, se întâlnesc reprezentantii companiilor de profil, se încheie parteneriate, se ia pulsul pieței, se lansează noutăți, se schimbă idei și opinii despre viitorul și provocările industriei. Este „locul de joaca” al oamenilor din spatele brandurilor și, probabil, cea mai bună oportunitate de networking și de inspirație. Avem, prin urmare, câteva obiective strategice care privesc colaborarea cu partenerii noștri tradiționali și explorarea de noi parteneriate. Nu în ultimul rând, vrem să vedem puse în practică noutățile prezentate în anii anteriori și să explorăm oportunitățile de training și de learning oferite de ICE Londra.

 

BVB | Știri BVB