Update articol:

ANPC a dispus încetarea scumpirii abonamentelor Vodafone, considerând că este practică incorectă (Vezi reacția ministrului Alexandru Petrescu)

  • Alexandru Petrescu: “Voi continua să fiu preocupat de eliminarea acestor practici incorente față de români, pentru că eu nu negociez interesele românilor! “

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dispus, prin Ordin al preşedintelui, încetarea unei practici comerciale incorecte utilizate de către un operator de telefonie mobilă în raport cu consumatorii, după ce în urmă cu o săptămână operatorul a fost amendat cu 70.000 de lei, a anunţat, vineri, ANPC.

Surse din piață au declarat pentru Profit.ro că este vorba de Vodafone, care a crescut prețul abonamentului cu circa 1 euro începând cu această lună.

Ministrul Comunicațiilor Alexandru Petrescu a reacționat pe Facebook: “Acum 3 săptămâni scriam că sunt revoltat de creșterile de prețuri din ultima perioadă înregistrate la nivelul tarifelor în comunicații, lănsând ipoteza unei scumpiri anticipative practicate de unii operatori, în condițiile în care OUG114/2018 cu modificările și completările ulterioare în sectorul telecom nu are un impact de cost imediat asupra operatorilor de telefonie mobilă! 
În seara aceasta, motivele mele de îngrijorare și semnalul de alarmă pe care l-am tras autorităților competente pentru a proteja românii de practici comerciale incorecte s-au dovedit a fi perfect justificate. În seara aceasta, ANPC a anunțat că a dispus prin Ordin al Președintelui încetarea practicii comerciale incorecte de majorare a tarifelor de către unul dintre operatori în raport cu consumatorii (fiind deopotrivă și amendați), protejând astfel peste 2,3 milioane de abonați.
Voi continua să fiu preocupat de eliminarea acestor practici incorente față de români, pentru că, așa cum am declarat și pe 10 aprilie, eu nu negociez interesele românilor!”

ANPC a anunțat: “Prin Ordin al Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), s-a dispus ca, de la data de 2 mai 2019, operatorul de telefonie mobilă amendat de comisarii ANPC în urmă cu câteva zile, să înceteze practicile comerciale incorecte faţă de consumatori, constatate în urma controlului, realizate în scopul majorării costurilor abonamentelor. Măsura, prevăzută la art. 13 alin. 1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, este una complementară la amenda de 70.000 de lei dispusă după control (…)”.

Autoritatea precizează că operatorul economic poate contesta măsurile luate de către ANPC în justiţie dar, până la soluţionarea definitivă în instanţă, prevederile Ordinului sunt executorii.

Majorarea costurilor abonamentelor ar fi afectat un număr de 2.338.617 de abonaţi ai operatorului în cauză.

La sfârşitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă.

“În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative – în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adiţională amenzii aplicate”, precizează ANPC în comunicat.

BVBStiri BVB

Erste Group Bank AG (EBS) (30/07/2021)

Rezultate teste stress 2021

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (30/07/2021)

Raport Auditor conform art. 92 ind. 3 Legea 24/2017- Sem. I 2021

VRANCART SA (VNC) (30/07/2021)

Raport auditor - art. 92 ind. 3 Legea 24/2017 - Tranzactii raportate in S1 2021