Protectia Consumatorului

ANRE a primit peste 10.000 de reclamaţii de la consumatorii de energie şi gaze în prima jumătate a anului

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an un număr de 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de ANRE la solicitarea Agerpres.

Din totalul de 2.306 reclamaţii care vizează modul de facturare, 59% au fost transmise spre soluţionare furnizorilor care au emis facturile respective, aceştia procedând la stornarea facturilor reclamate şi la regularizarea plăţilor, acolo unde s-a impus.

Diferenţa de 41% reclamaţii au fost soluţionate direct de către ANRE, prin formularea unor răspunsuri, cu comunicarea prevederilor legale aplicabile şi/sau în baza datelor, documentelor şi informaţiilor transmise de operatorii economici cărora ANRE le-a adresat astfel de solicitări.

Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie, cu 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare – 363, E.ON Energie România – 145 şi Hidroelectrica – 134 de reclamaţii.

În privinţa gazelor naturale, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România – 93, E.ON Energie – 74, Enel Energie – 51, Premier Energy – 43 şi Enel Energie Muntenia – 38 de plângeri.

“În cursul semestrului 1 al anului 2021, au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, atât în domeniul energiei electrice, cât şi al gazelor naturale, aplicându-se 91 de sancţiuni în suma totală de 1.190.000 lei”, se mai arată în răspunsul ANRE.

Principalele nereguli găsite au fost: nerespectarea programului de consum, neincluderea tipului de index în factura estimat/citit – informaţii prioritare de trecut în factura, emitere de factură fără încheiere de contract, nu s-au restituit sumele rămase în contul furnizorului în termen de 5 zile de la emiterea facturii de regularizare, neemitere facturi de decont final la termen, neemitere facturi la termenul din contract, neemitere facturi de regularizare, întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturi, nerespectarea frecvenţei de emitere a facturii, nerespectarea modalităţilor de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

ANRE recomandă consumatorilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie şi gaze, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul, să transmită acestuia indexul autocitit al aparatului de măsurare şi să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis.

“Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real”, mai spun reprezentanţii ANRE.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, inclusiv instanţelor de judecată.

Articole recente

Peter de Boer, DN AGRAR: Țintim să promovăm pe piața reglementată a BVB în trimestrul IV din 2026 sau la începutul anului 2027

Apreciere de 93% a cotației acțiunilor în acest an Compania vizează o majorare de capital…

6 ore ago

Fluxurile de migranţi ucraineni afectează perspectivele de creştere ale Europei Centrale şi de Est (S&P)

Fluxurile de migranţi ucraineni înspre şi dinspre Europa Centrală şi de Est (CEE) după război…

7 ore ago

Trei avioane de vânătoare ruseşti MIG-31 au pătruns neautorizat în spaţiul aerian al Estoniei

Trei avioane de vânătoare ruseşti MIG-31 au încălcat vineri spaţiul aerian al Estoniei, unde au…

7 ore ago

Comunicat: Consiliul de Supraveghere Hidroelectrica, Karoly Borbely – Președintele Directoratului/CEO, respectiv Marian Fetița – Membru Directorat/CFO, au hotărât încetarea de comun acord a contractelor de mandat

Consiliul de Supraveghere Hidroelectrica, Karoly Borbely – Președintele Directoratului/CEO, respectiv Marian Fetiță – Membru Directorat/CFO,…

8 ore ago

Karoly Borbely, CEO Hidroelectrica: Am hotărât pe cale amiabilă încheierea contractului de mandat

Am hotărât pe cale amiabilă încheierea contractului de mandat, a anunțat Karoly Borbely, CEO Hidroelectrica.…

8 ore ago

This website uses cookies.

Read More