NR.40364/11.06.2025
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI FĂGĂRAȘ, în calitate de autoritate publică tutelară prin Comisia de selecţie a administratorilor numită,asistat de expert independent ARC CONSULTING SRL anunţă organizarea procedurii de selecţie pentru desemnarea a trei membri al Consiliul de Administraţie al societății ”PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ S.R.L”, societatea având sediul social în Municipiul Făgăraș, Strada Nicolae Bălcescu, nr. 25, județul Brașov.
Procesul de selecţie se va organiza cu respectarea prevederilor:
– OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice – cu modificările şi completările ulterioare;
– HG nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice
Etapele de desfășurare a procesului de selecție sunt:
a) Etapa I – Verificarea dosarelor candidaților din punct de vedere al conformității administrative, solicitarea de clarificări (dacă este cazul), respingerea dosarelor incomplete și alcătuirea listei lungi.
b) Etapa a II-a – Analizarea informațiilor din dosarele de canditatură rămase pe lista lungă și alocarea punctajului conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din profilul consiliului pentru fiecare candidat, analizarea comparativă a candidaților prin raportare la profilul consiliului și profilul candidatului, alcătuirea listei scurte (prin verificarea activităţii desfăşurate anterior de candidaţi – interviu), solicitarea declarației de intenție, realizarea interviului final și integrarea rezultatelor finale ale evaluării.
Membru Consiliul de Administrație – profil general – (2 posturi)
Condiții generale minime obligatorii de participare:
Experienţă în conducerea societăților sau regiilor autonome (art. 28 alin. 1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
Studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani (art. 28 alin. 3 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare).
Membru Consiliul de Administrație – profil auditor (1 post)
Condiții generale minime obligatorii de participare:
Experienţă în conducerea societăților sau regiilor autonome (art. 28 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare);
Studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani (art. 28 alin. (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare).
Persoana care este calificată ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepţie de la această prevedere, este competentă să fie selectată și să facă parte din Comitetul de audit al întreprinderii publice şi persoana care are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente. (art. 34 alin. 41 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare).
Condiții eliminatorii din selecție:
Neîndeplinirea condițiilor minime obligatorii de participare și evaluare.
Existența oricărei condiții enumerate la articolele 4, 33, 30 alin. (9) și art. 36 alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
Existența înscrisurilor în cazierele judiciar și fiscal.
Existența unui conflict de interese sau unei incompatibilități cu exercitarea atribuțiilor specifice postului pentru care a aplicat.
Membrii consiliului de administrație au făcut poliţie politică, așa cum este definită prin lege.
Stare de sănătate necorespunzătoare postului.
Necunoașterea limbii române (scris și vorbit) la nivel avansat;
Să nu aibă cetățenie română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România.
Criteriile de alcătuire a Consiliului de administrație sunt prezentate în Profilul Consiliului la capitolul VII – Responsabilitățile și componența Consiliului de administrați; criteriile de selecție, punctul C – Criterii de selecție.
Grila de punctaj este prezentată detaliat în Profilul Consiliuluila capitolul VIII – Grila profilului consiliului de administrație al societății PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ S.R.L.
Profilul Consiliului este publicat pe site-ul Autorității Publice Tutelare în secțiunea dedicată societății PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ S.R.L, accesibilă urmând link-ul : https://www.primaria-fagaras.ro/primaria/comunicat/8305
Dosarul de candidatură va conține în mod obligatoriu următoarele documente:
- Opis documente;
- Curriculum vitae – model European conform HG nr. 1021/2004;
- Copii:
- Copia actului de identitate;
- Copia cazierului judiciar;
- Copia Cazierului fiscal (exclus certificat de atestare fiscală);
- Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
- Copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
- Copii ale altor forme de educație superioare absolvite (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
- Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator pe persoană fizică eliberat de ONRC, alte documente însușite prin semnătură și ștampilă de emitent, etc.)
4. Formulare specifice procedurii:
- Formularul 1 – Cerere de înscriere
- Formularul 2 – Declarație privind statutul de independent
- Formularul 3 – Declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese și/sau incompatibilități și asumarea corectitudinii datelor și informațiilor depuse
- Formularul 4 – Declarație privind situațiile prevăzute la art. 4, art. 33 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare
- Formularul 5 – Declarație privind situațiile prevăzute la art. 30 alin. (9) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare
- Formularul 6– Declarație privind situațiile prevăzute la art. 36 alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare
- Formular 7 – Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal și declarație pentru de a fi evaluat.
- Formular 8 – Declarație pe proprie răspundere privind atragerea raspunderii în cazul insolvenței sau falimentului
- Modelele de formulare se pot descărca de pe site-ul societății (http://piatafagaras.ro/) și al Autorității Publice Tutelare (https://www.primaria-fagaras.ro/).
Alte informații
a. Comunicarea cu candidaţii
Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus. Nu vom transmite candidaților punctajele obținute, deoarece acestea sunt relevante în ansamblu și nu individual, în schimb îi vom informa despre deciziile luate referitor la candidatura lor pe fiecare etapă a procesului de recrutare.
b. Protecția datelor personale
Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
Dosarul în format letric (pe suport de hârtie) :
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis şi sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură membru în Consiliul de Administrație al Societății PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ S.R.L / [Numele şi Prenumele candidatului]” la Registratura Primăriei Municipiului Făgăraș situată în strada Republicii nr. 3, cod poștal 505200, Făgăraş, România
Dosarul electronic:
Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail office@arc-consulting.ro cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text: „Candidatură CA societatea PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ / [Numele şi Prenumele candidatului]”.
Reguli obligatorii:
- Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină, în mod obligatoriu, numele şi prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu Ion”).
- Formularele F1-F7 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fișier de tip PDF (extensie .pdf), cât și ca fișier editabil (extensie .docx).
- Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele și prenumele candidatului – de exemplu ”Diploma licență Popescu Ion” sau ”Extras REGES Popescu Ion”.
- Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicații similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate (de exemplu ”Candidatura CA PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ Popescu Ion 1”, ”Candidatura CA PIEȚE, TÂRGURI ȘI OBOARE FĂGĂRAȘ Popescu Ion 2” etc.)
Data limită pentru depunerea dosarelor: 15.07.2025