Update articol:

ANUNȚ Selecție trei posturi de administratori la SOCIETATEA BAZA DE TRATAMENT ȘI AGREMENT BĂILE SĂRATE OCNA MURES SA

ANUNȚ

Autoritatea Publică Tutelară, UAT Oraşul Ocna Mureş, organizează selecție pentru trei posturi de administratori la SOCIETATEA BAZA DE TRATAMENT ȘI AGREMENT BĂILE SĂRATE OCNA MURES SA, pentru o perioada de maximum 4 ani, conform O.U.G. nr. 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv Legea nr. 187/2023.

Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive:

a) Etapa I – selecţia dosarelor candidaților și interviu preliminar.

b) Etapa a II-a – interviu pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I și după transmiterea declarației de intenție.

Administrator – Management general (2 posturi)

Condiții obligatorii de participare:

  • Studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
  • Experiență profesională de minimum 4 ani în funcții de conducere.
  • Fără înscrisuri în cazierul fiscal și în cazierul judiciar.

Administrator – studii economice/auditor (1 post)

Condiții obligatorii de participare:

  • Studii superioare finalizate cu diplomă, în domeniul ştiinţelor economice și experiență profesională de cel puţin 7 ani.
  • Calificare ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepţie de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente.
  • Fără înscrisuri în cazierul fiscal și în cazierul judiciar.

Nu pot fi selectate, nominalizate, desemnate şi numite în funcţia de administrator:

  • Persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau care au fost condamnate pentru infracţiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracţiuni de corupţie, delapidare, infracţiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracţiuni prevăzute de legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Persoanele care nu pot ocupa funcţia de administrator sau director, conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Persoanele care au fost sancţionate de Banca Naţională a României, autoritatea de supraveghere financiară, comisia naţională a valorilor mobiliare sau de către comisia de supraveghere a asigurărilor şi care se regăsesc în registrele acestor instituţii.
  • Nu a fost condamnat/ă pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei.
  • Nu i-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii.
  • Nu a fost destituit/ă dintr-o funcţie publică sau nu mi-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani.
  • Nu i-a încetat mandatul pentru neîndeplinirea Indicatorilor Cheie de Performanță.

Dosarul de participare va conține în mod obligatoriu:

  1. Curriculum Vitae – model european conf. H.G. nr. 1021/2004;
  2. Copie act de identitate;
  3. Copie documente care atestă pregătirea profesională;
  4. Documente care atestă experiența profesională solicitată pentru fiecare post, conform condițiilor obligatorii de participare. (Carnet de muncă sau Adeverință, după caz);
  5. Copie cazier judiciar;
  6. Copie cazier fiscal;
  7. Adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  8. Declarație pe proprie răspundere dată în conf. cu prev. Art. 326 Cod Penal , din care să rezulte îndeplinirea condițiilor legale pentru dobândirea calității de administrator într-o societate,  conf. prev. Legii nr. 31/1990 republicată privind societățile și a prev. O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare; Declaraţie privind neîncadrarea în situaţia de conflict de interese și independență, declarație pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, declarație pentru participare la selecție.

(Declarațiile se solicită anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri la adresa de e-mail:  office@arc-consulting.ro).

Criterii de evaluare/selecţie sunt conform prevederilor art. 16 din anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, respectiv :

Criterii obligatorii:
1.     Competențe specifice sectorului de activitate;
2.     Competențe profesionale de importanță strategică;
3.     Cunoștințe de Guvernanță corporativă;
4.     Competențe sociale și personale;
5.     Reputație personală și profesională;
6.     Integritate și independență;
7.     Gradul de aliniere cu Scrisoarea de așteptări a APT – conform postului pentru care candidează;

Criterii opționale:
1. Experiența anterioară în sectorul HORECA

Bibliografie:

  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv Legea nr. 187/2023.
  • Hotărârea Guvernmului nr.639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice,
  • Legea nr. 31/1990 a societăților, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Dosarele de candidatură se transmit/se depun în mod obligatoriu, în format letric în plic închis şi sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură Consiliul de administrație Societatea BAZA DE TRATAMENT ȘI AGREMENT BĂILE SĂRATE OCNA MUREȘ S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]”  la Registratura APT – UAT Orașul Ocna Mureș, situată în Ocna Mureș, str.Nicolae Iorga nr.27 și se transmit și în format electronic prin e-mail, la adresa office@arc-consulting.ro .

Informaţii suplimentare puteţi obţine la numărul de telefon: 0733.661.233, persoană de contact Elena Căprar.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 07.07.2025, ora 14:00