Update articol:

Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi – apel de susținere a primului Pact Național pentru Autostrăzi și oferă soluții la problemele cu care se confruntă firmele românești din domeniul infrastructurii rutiere

pixabay.com pixabay.com

Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) a transmis o scrisoare deschisă autorităţilor pentru a face un apel de susținere a primului Pact Național pentru Autostrăzi și oferi soluții la problemele cu care se confruntă firmele românești din domeniul infrastructurii rutiere.

Scrisoarea deschisă a fost transmisă președintelui României, domnul Klaus Werner Iohannis, premierului României, domnul Ludovic Orban, ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Nicole Bode, ministrului Fondurilor Europene, domnul Ioan Marcel Boloș, președinților Comisiilor pentru Transporturi din Parlamentul României.

Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) spune: “Situația infrastructurii rutiere din România în ultimii 30 de ani arată că ritmul de construcție pe șantierele de autostrăzi a fost unul insuficient pentru modul în care economia s-a dezvoltat. Suntem, în continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostradă și, de cele mai multe ori, soluțiile propuse în proiectele de infrastructură rutieră nu au fost cele adecvate nevoilor românilor.

Parteneriatul dintre statul român și firmele românești de construcții în domeniul infrastructurii rutiere a fost, întotdeauna, unul corect. Constructorii români au fost și sunt parteneri de încredere ai statului, dovedind de fiecare dată că proiectele încredințate au fost finalizate în termenele convenite și la calitatea cerută. Nu întâmplător, în prezent, constructorii români se află în topul firmelor cu cel mai mare avans al lucrărilor în domeniul construcțiilor de autostrăzi. În plus, în toată această perioadă de criză generată de pandemia de COVID-19, firmele românești au reușit, prin eforturi proprii, să mențină deschise șantierele din domeniul infrastructurii rutiere, demonstrând, încă o dată, că #româniiconstruiescromânia.

Pentru că sunteți un om al dialogului și al soluțiilor în beneficiul românilor, vă informez că, alături de mai mulți constructori români valoroși, am înființat Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi. ARCA este primul organism care reunește constructori români din domeniul infrastructurii rutiere și a fost creată din dorința de a facilita dialogul cu autoritățile române, de a propune și a găsi soluții împreună cu factorii decidenți, dar și de a răspunde în timp real nevoilor românilor. Firmele care fac parte din ARCA au, în prezent, peste 3.000 de angajați și au în derulare proiecte de miliarde de lei.  

ARCA reunește companii cu capital sută la sută românesc, cum ar fi: SC Viarom Construct SRL,  SC Alpenside SRL, SC Specialist Consulting SRL, SC Eurocerad International SRL, SC Septembrie Consulting SRL,  SC Domarcons SRL, SC Drum Concept SRL, SC Frasinul SRL, SC AMS Power Eurocons SRL, SC Bertoni Construct SRL, SC General Trust Arges SRL, SC Morani Impex SRL, RS Activ SRL.

Cum foarte bine știți, firmele românești sunt prezente pe toate șantierele din domeniul infrastructurii rutiere, în calitate de contractori, subcontractori, prestatori și furnizori. De noi și de dumneavoastră, în calitate Prim-ministru, alături de toți factorii decidenți, depind dezvoltarea României și bunăstarea românilor.

Având în vedere situația dificilă pe care o traversează România, vă aduc în atenție câteva dintre problemele semnalate de membrii ARCA, alături de soluțiile identificate:

  • deblocarea sumelor necesare la nivel central și repartizarea acestora către unitățile administrativ-teritoriale pentru a putea fi plătite la timp lucrările de construcție/reparație a drumurilor publice. În prezent, multe dintre unitățile administrativ-teritoriale sunt în imposibilitatea de a plăti firmele românești pentru lucrările prestate, punând în pericol chiar situația financiară a companiilor care au câștigat licitațiile, dar și finalizarea lucrărilor la termenele convenite, atât de așteptate de către români.
  • compensarea taxelor și impozitelor datorate de companiile românești din domeniul infrastructurii rutiere cu sumele pe care statul român, prin diferite instituții, le are de plată către aceste firme. Un astfel de mecanism ar aduce un real avantaj pentru companii care, de multe ori, sunt puse în situația de a primi amânări în locul banilor cuveniți, dar și pentru statul român care ar menține funcțional, în această perioadă, un sector strategic pentru dezvoltarea României.
  • un program pentru susținerea firmelor românești din domeniul infrastructurii rutiere prin intermediul instituțiilor bancare cu capital de stat – CEC Bank și Eximbank. Așa cum știți, companiile românești din domeniu au un acces limitat la programele bancare, în timp ce, în toate celelalte state ale Uniunii Europene, firmele primesc un real ajutor din partea sectorului bancar pentru a se dezvolta”.

Nu în ultimul rând, ARCA solicită Primul Pact Național pentru Autostrăzi”: “Doar un program corect, coerent și multianual, la care să adere toți factorii decizionali și firmele românești din domeniul infrastructurii rutiere poate să repună România pe harta marilor investiții și să dezvolte accelerat nivelul de trai al românilor”.

 

 

BVBStiri BVB

UAMT S.A. (UAM) (30/10/2020)

Raport semestrial consolidat S1 2020

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (30/10/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN si EFSA

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (30/10/2020)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica la 27.10.2020

ALRO S.A. (ALR) (30/10/2020)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017