Update articol:

Asocierea CRRC- Astra Vagoane, declarată, din nou, câştigătoare la licitaţia ARF pentru cele 40 de rame electrice regionale

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi-a menţinut decizia de a declara câştigătoare oferta chinezilor de la CRRC şi Astra Vagoane, în cadrul licitaţiei pentru achiziţionarea de material rulant nou, destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători ( 40 de trenuri electrice regionale RE-R), după ce, la finalul anului  trecut, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a cerut revaluarea ofertelor. Pe locurile următoare s-au clasat Alstom Ferroviaria şi Siemens Mobility. 
 
Chinezii au obținut punctajul maxim, adică 80 de puncte, la criteriul cost, fiind  urmați fiind de Siemens cu 72,14 puncte și Alstom cu 71,66 puncte. Astfel, chinezii au cerut, pentru 40 de rame,  939,49 milioane lei față de 1,24 miliarde lei Siemens si 1,3 miliarde lei Alstom.
 
 
CNSC a obligat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) să verifice termenele de predare a ramelor de către competitori și veridicitatea consumurilor energetice declarate. De asemenea, Alstom Ferroviaria şi Siemens Mobility au depus  contestații privind decizia ARF în care autoritatea contractantă consideră că asocierea sino-română CRRC-Astra Vagoane are capacitatea de a livra în 18 luni primele rame. Alte contestaţii se referă la  corespondența dintre modelul propus de CRRC și cel cerut prin documentația de licitație etc. 
 
 
 
Potrivit Club Feroviar, ARF a susținut că asocierea CRRC – Astra Vagoane are capacitatea de a livra primele rame la 18 luni de la semnarea contractelor.
 
 
Ulterior competitorii au prezentat date suplimentare privind consumurile energetice. CRRC a obținut punctaj bun și la capitolul costuri cu consumul de energie, declarat de ei la 141,64 milioane lei, față de 143 milioane lei Alstom si 157 milioane lei Siemens.  Costurile de întreținere declarate de CRRC au fost mai mari, dar per total CRRC a obținut cel mai bun punctaj, conform Club Feroviar  .

 

La criteriul calitate CRRC au ieșit la egalitate cu Alstom și peste Siemens, potrivit Club Feroviar . Chinezii au primit cele mai bune punctaje la capitolele termene de livrare a primei rame și a întregii cantități (performanțe contestate de Alstom si Siemens), în pofida faptului că nu au nicio ramă în exploatare în Europa, spre deosebire de Alstom și Siemens. Compania Alstom a obținut scorul maxim la capitolul plus valoare (locuri în plus în ramă). 

Comisia de evaluare a solicitat ofertantului clasat pe primul loc după aplicarea criteriului de atribuire, CRRC Qingdao Sifang Co, liderul asocierii formată din CRRC Qingdao Sifang Co şi Astra Vagoane Călători, să  prezinte documente justificative actualizate prin care să demonstreze îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie. Termenul de răspuns este până la 14 februarie 2020.   

BVBStiri BVB

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (25/11/2020)

Comunicat privind aprobarea de catre ANRE a Planului de Dezvoltare SNT 2020-2029

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (25/11/2020)

Convocarea AGOA din data de 6/7 ianuarie 2021

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (25/11/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN, SDTS si EFSA

VES SA (VESY) (25/11/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 25.11.2020