Categories: Fără categorie

Băncile germane lovite de val de plângeri din partea deponenților

Plângerile consumatorilor cu privire la bănci și alte firme financiare din Germania au crescut cu o cincime anul trecut, arată datele oficiale, pe măsură ce autoritățile de reglementare fac eforturi pentru a susține încrederea în sector, potrivit Reuters.

BaFin, organul de supraveghere financiar al Germaniei, și-a sporit atenția în ceea ce priveşte protecția consumatorilor în urma prăbușirii Wirecard, compania de plăți de top intrată în insolvență pe fondul unui scandal contabil.

BaFin a primit anul trecut 15.000 de plângeri de la consumatori din cea mai mare economie a Europei cu privire la băncile lor și alți furnizori de servicii financiare, în creștere de la 12.500 în 2021.

Plângerile sunt pentru timpi lungi de procesare pentru închiderea conturilor, modificări ale termenilor și condițiilor și scăderea rețelelor de sucursale, potrivit oficialilor, bancherilor și susținătorii protecției consumatorilor.

Cifrele, raportate de Reuters pentru prima dată, vor fi făcute publice într-un raport anual în luna mai.

„Nu se poate ca instituțiile financiare să fie bine, pentru că își tratează prost clienții”, a spus Chan-Jae Yoo, un oficial BaFin, într-un interviu.

Deutsche Kreditwirtschaft, o organizație-umbrelă care face lobby pentru finanțele germane, a declarat că băncile germane sunt „extrem de stabile și robuste”, iar încrederea rămâne „înaltă” și „neafectată” de recentele tulburări cauzate de prăbușirea creditorilor din Statele Unite și Elveția.

Dar un sondaj realizat de YouGov de anul trecut a arătat că gradul de încredere în sectorul financiar al Germaniei – esențial pentru promovarea unei stabilități financiare mai extinse și pentru atragerea de capital pentru a susține creșterea economică – a fost sub media globală, fiind în urmă față de Canada, Australia și piețele majore asiatice.

Niels Nauhauser, un avocat al consumatorilor în landul Baden-Wuerttemberg, luptă de două decenii pentru drepturile consumatorilor. „Faptul că consumatorii ne solicită din ce în ce mai mult și ne cer sfatul este o dovadă suficientă că nu au încredere deplină în instituțiile financiare”, a spus el.

Un studiu realizat de EY din acest an a constatat că 25% dintre cei chestionați în Germania au încredere în firmele financiare, 31% nu și 44% erau indecişi.

 

Articole recente

SUA: Rezerva Federală menţine nemodificată dobânda,sfidând solicitările preşedintelui Donald Trump de relaxare a politicii monetare

Rezerva Federală a SUA (Fed) a menţinut dobânda de referinţă la un interval cuprins între…

2 ore ago

Ionuţ Aurică – numit vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Ionuţ Aurică a fost numit în funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,…

2 ore ago

Poate exista prosperitate fără educație financiară? Cum eliminăm inegalitățile economice printr-o abordare sistemică  (analiză ISF)

Valentin Ionescu (foto stânga), Președintele Institutului de Studii Financiare (ISF) și Ieronim Ștefan (dreapta), coordonatorul…

4 ore ago

Foto și video de la erupția vulcanului Klyuchevskoy

 Serviciul Geofizic al Academiei Ruse de Științe a publicat pe canalul său de Telegram foto…

4 ore ago

Robert Cosmin Pană, numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un mandat de patru ani

Robert Cosmin Până a fost  numit Director General Adjunct al SAI Muntenia Invest, pentru un…

4 ore ago

Emiratele Arabe Unite construiesc o conductă care va transporta apă desalinizată către sudul Fâşiei Gaza

Emiratele Arabe Unite (EAU) vor începe, cu acordul Israelului, construcţia unei conducte importante ce va…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More