Update articol:

BNR a trimis în mai puţin de două săptămâni de la începerea pandemiei 70% dintre salariaţi în telemuncă

Opinie concurentă: Legea a fost adoptată fără solicitarea avizului Băncii Naționale a României, cu încălcarea art.1 alin.(5) din Constituție. Opinie concurentă: Legea a fost adoptată fără solicitarea avizului Băncii Naționale a României, cu încălcarea art.1 alin.(5) din Constituție.

Banca Naţională a României (BNR) a trimis în mai puţin de două săptămâni de la începerea pandemiei 70% dintre salariaţi în telemuncă, a declarat Mugur Tolici, director resurse umane în cadrul BNR, citat de Agerpres. 

“Toate măsurile care au fost luate în banca naţională au fost pentru asigurarea continuităţii operaţionale şi asta s-a făcut în toate felurile deja binecunoscute, aplicate în toate organizaţiile, cu rotaţie de echipe, cu funcţionare în paralel la sediile principale şi centrale de rezervă, prin evitarea suprapopulării nenecesare în instituţie cu personal important, dar non-critic, care îşi poate desfăşura activitatea şi de la distanţă, astfel încât provocarea a fost de la 0 la 100%, inclusiv zero posibilitate de a face telemuncă, adică lipsa unor reglementări interne, până la trimiterea celei mai mari părţi a salariaţilor în telemuncă. Asta s-a întâmplat în mai puţin de două săptămâni, de la 0 la 70%. O provocare cred că pentru orice instituţie, cu atât mai mare pentru o instituţie aşezată, stabilă, cu tradiţie de 140 de ani, cu este Banca Naţională a României”, a spus Mugur Tolici, la conferinţa de resurse umane cu tema ‘Lucrul la distanţă – beneficii şi provocări’.

El a menţionat că BNR s-a înscris în linia altor bănci centrale, în prezent în luna septembrie, în sistemul european al băncilor centrale prezenţa la sediu este între 15 şi 75%, iar o mare parte dintre salariaţi continuă să lucreze în telemuncă.

Mugur Tolici a explicat că şi în cazul circuitului documentelor au existat schimbări.

“De la un circuit aproape total pe hârtie al documentelor am trecut într-un timp extrem de scurt la circuitul electronic al acestora, care cred că în perioada stării de urgenţă a atins probabil un nivel de 90-95%. Tot ce intra din afara băncii prin registratura BNR, toate documentele care se transmiteau între direcţii au fost cumva digitalizate, transmise electronic, utilizarea e-mailului de serviciu a devenit revalentă, aproape singurul mijloc de comunicare. Am trecut de la întâlnirile fizice, nu puţine, pe care le aveam, la întâlniri pe platformele existente, disponibile nouă, Webex şi Teams, şi am constatat că se poate şi altfel”, a declarat Mugur Tolici.

Pentru angajaţii BNR care nu au fost eligibili pentru telemuncă, în sprijinul lor a fost creată posibilitatea de a sta acasă, în zile libere plătite, cu condiţia recuperării acestor zile în următoarele 12 luni. 

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (27/11/2020)

Comunicat referitor la comentarii media

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (27/11/2020)

Autorizatie ASF - Modificare act constitutiv

ELECTROARGES SA (ELGS) (27/11/2020)

Prelungire mandat reprezentant permanent Benjamins United SRL