Update articol:

Boardul Renault studiază „cu interes” propunerea de fuziune de la Fiat Chrysler

Consiliul de Administraţie al Renault a decis luni să studieze „cu interes” propunerea de fuziune primită de la rivala italo-americană Fiat Chrysler (FCA), transmit DPA şi Reuters.

„După o evaluare atentă a condiţiilor propunerii prietenoase a FCA, boardul a decis să studieze cu interes oportunitatea unei astfel de combinaţii de afaceri, care va sprijini producţia grupului şi va crea valoare suplimentară pentru alianţă. Noi informaţii vor fi publicate la momentul potrivit pentru a informa piaţa de rezultatul acestor discuţii, în concordanţă cu reglementările existente”, se arată în comunicatul Renault.

Guvernul francez priveşte „destul de favorabil” propusul acord de fuziune dintre Fiat şi Renault, a afirmat luni un purtător de cuvânt al Executivului de la Paris, Sibeth Ndiaye.

„Este un proiect la care ne uităm destul de favorabil”, a declarat Ndiaye, la postul de televiziune BFM. „Desigur, va trebui să analizăm condiţiile conform cărora se va realiza tranzacţia. Este o discuţie pe care o vom purta cu Renault în calitate de acţionar”, a explicat oficialul francez, adăugând că este bine pentru Europa în ansamblu să aibă „giganţi” europeni industriali.

Guvernul francez este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%.

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru DPA că Executivul francez „va fi în mod special vigilent cu privire la locurile de muncă, producţia şi interesele acţionarilor şi vrea ca orice fuziune să aibă loc în cadrul alianţei cu Nissan şi Mitsubishi”.

Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) propune o fuziune pe bază de schimb de acţiuni cu Renault, care va crea al treilea lider global, după Volkswagen şi Toyota.

Piaţa de bază a Renault este Europa, dar are o prezenţă bună şi în Asia, prin alianţa cu producătorii auto niponi Nissan şi Mitsubishi, în timp ce FCA are o prezenţă puternică în America de Nord şi America Latină. Printre brandurile FCA se află Alfa Romeo, Jeep şi Maserati.

Dacă sunt luaţi în considerare şi Nissan şi Mitsubishi, grupul format în urma fuziunii dintre FCA şi Renault ar fi cel mai mare producător auto din lume, cu vânzări anuale de peste 15 milioane de vehicule. Fuziunea nu va avea ca rezultat închiderea unor fabrici şi va genera economii anuale de aproximativ cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari), pe lângă cele rezultate din actuala alianţă Renault-Nissan-Mitsubishi, a precizat FCA, potrivit Agerpres .

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.