Update articol:

British Steel intră în faliment, în timp ce guvernul respinge finanțarea de urgență

British Steel, cel de-al doilea mare producător de oțel al  Marea Britanie,  a intrat în faliment, punând în pericol 5.000 de locuri de muncă, potrivit presei internaţionale.

Alte 20.000 de locuri de muncă ar putea fi în pericol, de-a lungul lanțului de aprovizionare al companiei, a raportat BBC. Compania nu a reușit să obțină un acord de salvare de ultimă oră din partea guvernului.

British Steel a cerut  75 de milioane de lire sterline finanțare de urgență din partea guvernului, după ce s-a confruntat cu probleme legate de incertitudinile generate de Brexit, precum și cu costuri ridicate ale energiei și forței de muncă.  De asemenea, o influenţă negativă asupra activităţii companiei au avut-o şi tensiunile comerciale dintre SUA şi China. Comenzile clienților europeni au scăzut, potrivit presei.

„Înalta Curte a ordonat lichidarea British Steel Limited. Un administrator judiciar oficial a fost numit lichidator”, a anunțat guvernul britanic. Este vorba de Ernst & Young LLP. Acest administrator va avea ca sarcină organizarea lichidării companiei. Astfel, activele British Steel vor fi vândute pentru a plăti salariații și furnizorii, atât timp cât este posibil.

Într-o declarație, secretarul de afaceri, Greg Clark, a declarat că guvernul a lucrat „neobosit” pentru a asigura o soluție pentru British Steel, dar „poate acționa numai în cadrul legii”. „Am fost informat că ar fi ilegal să oferim o garanție sau un împrumut cu privire la orice propunere pe care compania sau orice altă parte au făcut-o”, a adăugat el.

„Aceasta este o veste devastatoare pentru mii de muncitori din Scunthorpe si din Marea Britanie”, a declarat Tim Roache, secretarul general al sindicatului GMB. „Guvernele consecutive din Marea Britanie nu au reușit să ne protejeze patrimoniul din industria oțelului și acum acest prim-ministru supraveghează moartea sa”. 

British Steel a primit asistență guvernamentală sub forma unui împrumut de 120 milioane de lire sterline (156 milioane dolari SUA) pentru a acoperi costurile taxei europene pe carbon, dar se pare că  nu a fost de ajuns.

Falimentul British Steel marchează sfârșitul unei companii care a fost creată în 2016 și redenumită pentru a invoca amintirea defunctei companii deținute odată de guvern. Firma de capital privat Greybull Capital LLP a cumpărat activele de la Tata Steel Ltd., din India, într-o afacere care a transformat firma de familie în potențialul salvator al acestei industrii pline de tulburări.

British Steel operează două furnale uriașe în Scunthorpe, nord-estul Angliei, și era specializată în oțel pentru construcții și linii de cale ferată. Produce 2,8 milioane de tone de oțel pe an, iar produsele au fost folosite la clădiri precum zgârie-norul Shard din Londra, Hudson Yards din New York și turnurile Petronas din Kuala Lumpur.

Industria grea din Marea Britanie este în plină cădere de zeci de ani, pe măsură ce producătorii se mută în străinătate pentru a profita de costurile forței de muncă mai ieftine. Sectoare precum oțelul, industria extractivă a cărbunelui și construcția de nave aproape au dispărut. Salariul mediu la British Steel este de aproximativ 37.000 de lire sterline pe an, potrivit PayScale.