Update articol:

Camera Deputaţilor: Numirea conducerii ANCOM – aliniată celor de la ANRE şi ASF

* Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a anunţat că analizează posiblitatea atacării legii la CCR

*Parlamentarii USR au votat împotriva proiectului de lege, liderul grupului, Cătălin Drulă, acuzând PSD de “control politic” al ANCOM

 

Deputaţii au adoptat marţi o propunere legislativă care modifică şi completează OUG 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii, în sensul alinierii conducerii ANCOM la modalitatea de funcţionare a celorlalte autorităţi administrative autonome, cu personalitate juridică, aflate sub control parlamentar şi finanţate integral din venituri proprii, respectiv Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei şi Autoritatea de Supraveghere Financiară.

S-au înregistrat 182 de voturi “pentru”, 93 “împotrivă” şi două abţineri, potrivit Agerpres.

Potrivit deputatului PNL, Gabriel Andronache, co-iniţiator al actului normativ, în raport cu legea în vigoare, această reglementare vine să elimine “o impunitate de natură penală” pentru conducătorul ANCOM. “Este o lege în vigoare – OUG 22 – care spune că şeful acestei instituţii nu răspunde penal pentru abuz în serviciu. Şi am devenit co-iniţiator dintr-un singur motiv: acela că această reglementare, acest demers este unul bun, şeful acestei instituţii va răspunde penal pentru abuz în serviciu”, a explicat Andronache.

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a anunţat că analizează posiblitatea atacării legii la CCR.

“Am crezut că, după ce Liviu Dragnea a intrat în puşcărie, nu vom mai avea şedinţe ale Camerei Deputaţilor în care se încalcă regulamentul, cutumele. Gabi Andronache a semnat acest proiect de lege la îndemnul meu că am crezut că chiar ne dorim cu adevărat că găsim o soluţie la reglementarea pieţei ANCOM, extrem de sensibilă. Din păcate, nu se întâmplă aşa, se întâmplă exact un atac politic la ANCOM, ceea ce partenerii noştri europeni vor fi foarte interesaţi de această lovitură de palat. (…) În momentul în care vom avea majoritate pe viitoarea legislatură, vom reduce numărul de membri din toate autorităţile de reglementare şi vom scoate afară toţi ideologii politici. (…) Vom vota împotrivă şi, după ce o veţi trece şi de Senat, analizăm posiblitatea atacului la CCR”, a spus Roman.

Şi parlamentarii USR au votat împotriva proiectului de lege, liderul grupului, Cătălin Drulă, acuzând PSD de “control politic” al ANCOM.

Pavel Popescu, PNL: Proiectul PSD privind reorganizarea ANCOM va distruge pe termen lung, aproape iremediabil, una dintre puținele instituții care mai funcționa la standarde europene

 

Liderul deputaţilor PSD, Alfred Simonis, a susţinut că 20 de state la nivel european au comitet de reglementare, iar România se află printre cele care nu au. “Celelalte agenţii de reglementare – ASF, ANRE – au comitet de reglementare. S-a spus foarte fals că, prin acest proiect, PSD-ul numeşte pe cineva. Nu. Creăm un cadru legislativ, urmând ca, după ce această lege va fi promulgată şi va fi în vigoare, se va discuta în Parlament de către toate grupurile parlamentare, conform ponderii parlamentare aşa cum s-a întâmplat şi la celelalte agenţii şi Parlamentul va învesti o nouă conducere”, a spus Simonis.

“Ştim foarte bine cum se fac numirile de celelalte partide şi este în interesul public ca în actuala configuraţie a Parlamentului să nu se facă numirea de către PSD. Viitorul Parlament poate numi un preşedinte care să nu fie nici membru de partid, nici angajat politic, ci un profesionist”, a replicat Cătălin Drulă.

Potrivit unui amendament adus la proiectul de lege, “funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte ANCOM sunt funcţii de demnitate publică asimilate funcţiei de ministru, respectiv secretar de stat, care conferă dreptul la organizarea cabinetului demnitarului, în conformitate cu dispoziţiile Codului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare”.

Un alt amendament adoptat de Comisia juridică prevede că “membrii Comitetului de reglementare acţionează în mod independent de orice interes al participanţilor la piaţa comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, nu pot solicita şi accepta instrucţiuni directe din partea vreunei entităţi publice ori private în îndeplinirea atribuţiilor de reglementare care le revin, nu pot desfăşura activităţi cu caracter lucrativ în sectorul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, cu excepţia celor cu caracter didactic de instruire şi formare profesională, nu pot deţine acţiuni sau părţi sociale şi nu pot avea calitatea de membru în organele de conducere ale societăţilor cu obiect de activitate în sectorul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale ori în orice alte domenii care se află în competenţa ANCOM, în condiţiile legii. Acestora li se aplică în mod corespunzător dispoziţiile cap. IV ‘Alte conflicte de interese şi incompatibilităţi’ din cadrul titlului IV ‘Conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice’ al Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare”.

Durata mandatului membrilor Comitetului de reglementare al ANCOM, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii, este de 6 ani, mandatul putând fi reînnoit o singură dată, prevede un alt amendament.

Membrii Comitetului de reglementare, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru numire: să fie cetăţeni români, cu o experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul comunicaţiilor, în domeniul ştiinţelor inginereşti sau ştiinţelor sociale; să nu exercite alte funcţii publice sau private, cu excepţia celor didactice din învăţământul superior, creaţiilor artistice şi literare; să nu aibă antecedente penale, conform unui alt amendament.

Membrii Comitetului de reglementare care, în momentul numirii sau pe durata exercitării mandatului, se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate au la dispoziţie un termen de 3 luni pentru ieşirea din starea de incompatibilitate. Persoana în cauză are obligaţia de a notifica de îndată, în scris, Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi Comisiei pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul Senatului despre existenţa stării de incompatibilitate, mai prevede proiectul.

Camera Deputaţilor este primul for legislativ sesizat în cazul acestui proiect de lege.

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (14/04/2021)

VAN la data de 31.03.2021

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (14/04/2021)

Perioada inchisa tranzactionare 15.04.2021 - 14.05.2021

BURSA DE VALORI BUCURESTI SA (BVB) (14/04/2021)

Structura actionariat la data de 31 martie 2021