Update articol:

Campanie #MEAT de promovare a destinației turistice România în Paris; buget: 111.000 euro

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a demarat o campanie outdoor de promovare a României ca destinație turistică în Franța, desfășurată în perioada 6-26 septembrie a.c., pe străzile din Paris. Obiectivul principal al acțiunii este atragerea unui număr tot mai mare de turiști francezi în România.

Potrivit MEAT, bugetul campaniei este în valoare de 563.569,20 lei/111.000 euro cu TVA 0%. Acțiunea se încadrează în prevederile H.G. nr 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing și promovare turistică și a Programului multianual de dezvoltare a destinațiilor și formelor și produselor turistice.

Firma organizatoare este JC Decaux, aceasta având exclusivitate pe rețeaua de panouri de 8mp, precum și pe autobuzele turistice, în scopul colantării.

Ținând cont de rezultatele studiului realizat de firma americană Horvath, pentru promovarea brandului turistic al României pe piața franceză au fost evidențiate două forme de turism importante și anume natură și cultură.

Astfel, obiectivele turistice selectate au fost: Transfăgărășan și Mănăstirea Sucevița pentru cele 103 panouri publicitare și Castelul Peleș pentru cele 17 autobuze turistice.

Fotografia care ilustrează Transfăgărășanul a fost selectată pentru componenta de natură, acesta fiind considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume. Totodată, pentru cultură a fost aleasă o fotografie cu Mănăstirea Sucevița, înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Mănăstirile sunt, de asemenea, printre principalele puncte de atracție pentru turiștii francezi. Castelul Peleș a fost selectat pentru cea de-a doua etapă a campaniei, pentru autobuzele turistice, fiind spectaculos, înconjurat de verde.

Campania outdoor are, astfel, scopul de a atrage atenția publicului francez asupra României ca destinație turistică și de a transmite un mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural și natural al țării noastre. Acțiunea se derulează în două etape: prima a constat în afișarea, în perioada 06 – 12 septembrie a.c., a două imagini reprezentative pentru țara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8mp), în punctele cheie din centrul Parisului, iar a doua etapă, care se desfășoară în perioada 13 – 26 septembrie a.c., a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză.

Conform estimărilor inițiale, campania va beneficia de o expunere semnificativă. Toate panourile se găsesc în poziții cu vizibilitate mărită în oraș, unul dintre acestea aflându-se chiar pe celebrul bulevard Champs-Élysées. Se estimează, totodată, că această etapă a campaniei va ajunge la peste 15 milioane de persoane, din care aproximativ 2,5 milioane din rândul francezilor cu studii superioare și un buget mare pentru vacanțe și călătorii.

În ceea ce privește a doua etapă, cele 17 autobuze turistice vor circula pe cea mai populară rută turistică din Paris, trecând pe lângă principalele obiective și atracții ale orașului. Conform cercetării inițiale, rețeaua de autobuze turistice oferă cea mai mare vizibilitate pe piața pariziană, cu aproximativ 27 de milioane de vizualizări pe acest traseu pe durata celor două săptămâni de campanie.

Totodată, este important de menționat că perioada de desfășurare a campaniei coincide cu începutul Cupei Mondiale de Rugby, al treilea cel mai mare eveniment sportiv la nivel mondial după Campionatul Mondial de Fotbal și Jocurile Olimpice, organizat în acest an în Franța. La acest eveniment sunt așteptați peste 3 milioane de turiști, care vor intra și ei în contact cu mesajele de promovare ale României ca destinație turistică.

Piața franceză reprezintă o piață prioritară pentru România, conform statisticilor oficiale Franța clasându-se în topul primelor 10 țări ai căror cetățeni vizitează țara noastră. Totodată, Consiliul de Brand Turistic Național situează Franța printre cele 7 țări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia. Parisul, ales pentru desfășurarea campaniei, este al doilea pol economic urban european, al șaselea oraș ca mărime la nivel mondial și unul dintre cele mai vizitate orașe din lume, cu un număr estimat de 17 milioane de turiști.