Update articol:

Ce bugete dedică românii pentru achizițiile auto. Ghid pentru cumpărarea unei mașini noi

Românii alocă, în medie, între 11.700 euro și 31.200 euro pentru cumpărarea unei mașini noi din clasele mică, medie și SUV, potrivit datelor Jato Dynamics, în contextul în care vânzările de autoturisme noi au crescut. Defalcat pe categorii, bugetul mediu pentru achiziția unei mașini aparținând segmentelor de clasă mică este de 11.700 euro, 20.750 euro în cazul segmentelor de clasă medie și 23.000 – 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri, se precizează într-un comunicat de presă.

“Cumpărătorul român se aliniază la tendințele globale, iar achiziția unei mașini noi nu mai ține cont doar de bugetul disponibil, ci și de un cost cât mai mic în utilizare și de o valoare de revânzare cât mai mare. Vânzările crescute ale mașinilor eco, în detrimentul motorizărilor diesel, confirmă acest fapt.”, declară Mirela Grigore, director de Marketing în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.

“Suplimentarea fondurilor programului Rabla Plus pentru persoane fizice și juridice, în ultimele două luni, alimentează cererea tot mai mare pentru mașini hibride, plug-in hibride și electrice, care au ajuns să dețină o pondere de 3,6% în primele 7 luni din 2019, față de doar 2,5% în același interval din 2018.”, spune Eduard Diaconu, director de Vânzări și Rețea în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.

Cumpărătorii au în vedere avantajele utilizării mașinilor hibrid pe termen mediu, raportându-se la costul total al deținerii autoturismului. Astfel, emisiile scăzute și consumul redus ale motorizărilor hibride, precum și calitatea și durabilitatea caracteristice mașinilor Toyota determină o depreciere scăzută, potrivit aceleași surse.

Pentru autovehiculele hibride există mai multe excepții la taxele și impozitele locale: în funcție de deciziile consiliilor locale, proprietarul beneficiază de o reducere între 50% și 100% la plata obligației fiscale, dar și de parcare gratuită în orașe.

Reducerea costului total în utilizare este determinat de o serie de elemente pe care motorizările hibride nu le au comparativ cu cele convenționale precum: ambreiaj, demaror, alternator, curea de accesorii.

În plus, autoturismele Toyota beneficiază, indiferent de motorizare, de o garanție de 6 ani, în limita a 200.000 km, iar motorizările hibride beneficiază de 5 ani garanție a sistemului hibrid, care se poate prelungi cu încă 5 ani dacă se realizează verificarea anuală (Hybrid Health Check) la un reprezentant autorizat Toyota.

În primele 7 luni s-au vândut 3.541 mașini eco (hibride, plug-in hibride și electrice), cu 60% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile. În același interval, vânzările de autoturisme noi au crescut cu 11%, iar cele de mașini second hand au scăzut cu 5,9%.

Creșterea venitului net anual pe cap de locuitor în 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, a contribuit semnificativ la acest trend. Consumatorul român a început să înțeleagă mult mai bine avantajele achiziției unei mașini noi comparativ cu una rulată. Garanția de producător, lipsa eventualelor “surprize” neplăcute, cât și dorința de a fi primul utilizator al mașinii sunt elemente care determină tot mai mulți români să achiziționeze o mașină nouă.

Chiar și cu acest avans al pieței mașinilor noi, România continuă să fie pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește posesia unei mașini, cu doar 362 de autovehicule la 1.000 de locuitori, față de 602 mașini la 1.000 de locuitori – media UE, relevă datele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Toyota România este importatorul exclusiv pentru Toyota și Lexus în România, parte din grupul Inchcape, cu o prezență globală în 32 de țări și având peste 18.000 de angajați. Toyota România a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 304 milioane de euro, în creștere cu 23% comparativ cu 2017, și 5.745 de vehicule vândute în România, cu 20% mai multe decât în anul precedent.

 

BVBStiri BVB

Erste Group Bank AG (EBS) (02/12/2020)

Notificare - tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (02/12/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 23-27 noiembrie 2020

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (02/12/2020)

Comunicat - finalizare proiect BRUA - faza I

COMPA S. A. (CMP) (02/12/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 23-27.11.2020

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (27/11/2020)

Comunicat referitor la comentarii media