Update articol:

China, din ce în ce mai activă în producția europeană de vehicule electrice; Grupul chinez Leapmotor va produce maşini electrice la uzina Stellantis din Polonia

Grupul chinez Leapmotor va începe să producă maşini electrice mici la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, ca parte a societăţii mixte create de cei doi producători auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Producţia modelului TO3 al Leapmotor va începe în trimestrul doi din 2024, folosind tehnica SKD (seturi semidezasamblate care sunt incluse în vehicule), susţin sursele.

Cei doi producători auto nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.

În 2023, Stellantis NV anunţa că achiziţionează o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume.

De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. În plus, Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot, obţine acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.

Anterior presa anunţase că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producţia europeană a Leapmotor.

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.

  • Reuters: Italia negociază cu grupul chinez Chery Auto, în căutarea unui al doilea producător auto

Guvernul Italiei a anunțat, recent, că discută cu grupul chinez Chery Auto, ca parte a eforturilor de a atrage un alt producător auto important în ţară, pe lângă Stellantis, şi pentru a majora producţia auto a ţării, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Roma vrea să majoreze producţia auto naţională la 1,3 milioane de vehicule pe an, de la un nivel de sub 800.000 în 2023, şi discută deja cu Stellantis – singurul mare producător auto al ţării – pentru a spori producţia grupului la un milion de vehicule pe an până la finalul deceniului. Ultima dată când producţia auto a Italiei a atins un milion de unităţi a fost în 2017.

Ministrul Industriei, Adolfo Urso, a declarat că Italia vrea să adaugă un al doilea producător, pentru a majora numărul de vehicule fabricate în ţară la cu aproximativ 300.000.

Dacă discuţiile sunt încununate de succes, Chery va fi printre primii producători auto din China cu o fabrică în Europa, sporind concurenţa cu producători auto locali, în special pe segmentul vehiculelor electrice (EV).

Luna trecută, Urso anunţa că Italia discută cu Tesla şi trei companii auto din China pentru a aduce în ţară un alt mare producător auto.
Sursele susţin că cel mai probabil Chery este acum o opţiune pentru Roma.

Contactat de Reuters, directorul Chery Europe, Jochen Tueting, a spus că firma se aşteaptă ca vânzările în Europa să fie suficient de ridicate pentru a sprijini construirea unei fabrici locale. “Explorăm diferite posibilităţi în Europa, pentru o potenţială înfiinţare a unei uzine în viitor. Purtăm negocieri chiar în acest moment”, a declarat Tueting, fără a da publicităţii posibilele locaţii.

Sursele au declarat că printre opţiunile luate în calcul de Chery se află modernizarea unei fabrici existente sau construirea alteia noi în Italia, dar sunt analizate şi alte opţiuni în Europa, inclusiv fost uzină Nissan din Barcelona. Alte surse au precizat că şi reprezentanţii producătorului auto Great Wall Motor din China discută cu autorităţile de la Rome şi au vizitat Italia.
Purtătorul de cuvânt al Great Wall Motor nu a comentat informaţia.

Sursele susţin că şi gigantul chinez BYD este în negocieri cu Italia, dar în decembrie a anunţat că prima sa uzină din Europa va fi în Ungaria. De asemenea, grupul chinez a precizat că nu are planuri pentru o a doua facilitate în Europa.

Chery vinde maşini cu combustie internă, hibride şi vehicule complet electrice. Mărcile sale Omoda şi Jaecoo au fost lansate pe toate pieţele importante din Europa. Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare. Vânzările EV sunt mai ridicate în nordul Europei decât în sud.

  • În toamna anului trecut, BYD a semnat pre-contractul de vânzare-cumpărare al terenului pe care va fi amplasat viitoarea fabrică din Ungaria

Producătorul chinez de automobile electrice BYD a semnat la finaluil anului trecut pre-contractul de vânzare-cumpărare al unei suprafeţe de teren de 300 de hectare amplasate la marginea oraşului Szeged, sudul Ungariei, unde compania chineză intenţionează să îşi construiască prima sa uzină din afara Europei, a declarat  ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI.

Într-un comunicat de presă, Szijjarto a salutat proiectul drept una dintre cele mai importante investiţii din istoria economiei ungare făcută de cel mai mare producător de maşini electrice din lume. Viitoarea uzină BYD de la Szeged va fi a cincea fabrică de automobile din Ungaria, a spus Szijjarto precizând că “investiţia este de ordinul miliardelor de euro şi va crea mii de locuri de muncă. Guvernul ungar va oferi, bineînţeles, sprijin financiar acestui proiect, valoarea sprijinului rămâne să fie definitivată în cadrul discuţiilor cu Comisia Europeană”.

Începând din 2018, Ungaria se numără printre cei mai mari 20 de exportatori mondiali de automobile, a mai spus Szijjarto, adăugând că în ultimii 15 ani volumul de producţie al acestui sector a crescut de 3,5 ori, “depăşind pragul de 10.000 de miliarde de forinţi în 2022”.