Update articol:

Chinezii nu mai cumpără Iveco, din cauza opoziţiei autorităţilor italiene

CNH Industrial NV, grupul deţinut de familia Agnelli, a încheiat discuţiile privind vânzarea Iveco SpA – divizia care produce camioane şi autobuze – către compania chineză FAW, după ce Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei, transmite Bloomberg.

În loc să vândă compania cu sediul la Torino, CNH intenţionează acum să accelereze “introducerea unor soluţii de infrastructură şi transport mult mai sustenabile, în linie cu obiectivele Pactului Verde al UE”, a anunţat compania italiană într-un comunicat.

CNH a abandonat negocierile deoarece compania chineză nu a prezentat o ofertă acceptabilă pentru Iveco, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei şi apoi a lăudat decizia CNH de a renunţa la negocierile cu FAW.

Autorităţile de la Roma au urmărit cu atenţie evoluţia negocierilor “deoarece consideră că producţia de camioane grele este de interes naţional strategic”, şi sunt pregătite să sprijine păstrarea producţiei în Italia, a afirmat ministrul Dezvoltării Economice Giancarlo Giorgetti.

Decizia a fost salutată şi de oficialii francezi, ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire, anunţând că a lucrat împreună cu Giorgetti pentru a proteja sectorul industrial din Europa.

Din 2020 CNH era în negocieri cu FAW, şi a respins oferta iniţială a părţii chineze, care evalua afacerea la aproximativ trei miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari), susţin sursele, citate de Agerpres.

Matteo Salvini, liderul partidului de extremă dreapta Liga din Italia, a afirmat că autorităţile trebuie să protejeze Iveco deoarece este un activ strategic.

O vânzarea a Iveco ar fi fost o alternativă la un plan din 2019 al CNH Industrial care viza separarea în două a grupului şi listarea diviziei care produce camioane şi autobuze. Această separare a grupului controlat de Exor, compania holding a familiei Agnelli, era programată iniţial pentru începutul lui 2021, dar a fost amânată din cauza pandemiei de coronavirus.

Cele mai recente discuţii cu privire la viitorul Iveco au apărut într-un moment în care grupul chinez FAW, care produce deja camioane de mare tonaj sub bradul Jiefang, vrea să se extindă în afara Chinei în următorii ani.

Iveco este cel mai mic din producătorii europeni tradiţionali de camioane, concurând cu rivali precum Volkswagen, Daimler şi Volvo Group. Grupul italian produce utilitare în China în parteneriat cu compania de stat SAIC Motor.

În 9 aprilie, o fabrică de asamblare a camioanelor pentru Armată a fost inaugurată la Petreşti, în România. “Această iniţiativă reprezintă o confirmare a angajamentului companiei noastre, IVECO Defence Vehicles, cu privire la realizarea unor capacităţi naţionale de producţie, aferente vehiculelor care fac obiectul contractului deja în derulare cu Ministerul Apărării Naţionale”, a declarat Bogdan Iuliade, director în cadrul IVECO.

Fabrica are o capacitate de 440 de vehicule pe an, are cinci linii de producţie şi o suprafaţă de 9.000 de metri pătraţi. Investiţia de la Petreşti este de 50 de milioane de euro şi este realizată în cadrul offsetului aferent contractului de înzestrare a Armatei Române cu vehicule produse de IVECO Defence.

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/05/2021)

Litigiu dosar nr.3607/63/2020

Sphera Franchise Group (SFG) (18/05/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

IAR SA Brasov (IARV) (18/05/2021)

Convocare AGAO 21.06.2021

BRK Argint Turbo Short 28.5 (BKSLVTS2) (18/05/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 18 si 19 Mai 2021

EB WTI INDEX 0,10 (EBWTI1) (18/05/2021)

Notificare Erste Group Bank AG - ajustare parametri produs structurat