Update articol:
Liberalii cer CCR să declare neconstituţională în ansamblu legea privind acordarea de facilităţi fiscale pentru firme

Ciolacu: “Atacarea la CCR a măsurilor iniţiate de PSD loveşte în români şi în firmele româneşti”; Victor Ponta: “PNL – misiune să protejeze anumite bănci și firme internaționale împotriva românilor și a firmelor românești!

 

Măsurile de protecţie socială din Italia şi Spania sunt identice cu România – amânarea ratelor şi a plăţii facturilor la utilităţi, facilităţile fiscale pentru firme sau şomajul tehnic

 

Preşedintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, consideră că atacarea la Curtea Constituţională a măsurilor sociale şi economice iniţiate de social-democraţi şi votate în Parlament loveşte în românii şi în firmele româneşti care acum aşteptau un sprijin real din partea statului.

“PNL dă astăzi proba maturităţii politice. Atacarea la CCR a măsurilor sociale şi economice iniţiate de PSD şi votate de toate forţele politice parlamentare, cu excepţia liberalilor, nu loveşte în PSD, domnule Orban, ci în românii şi firmele româneşti care acum aşteptau un sprijin real din partea statului. Văd că vă tot comparaţi cu Italia şi Spania! Atunci comparaţi-vă şi la măsurile de protecţie socială pe care le-au luat şi la cele pentru salvarea economiei. Sunt identice – amânarea ratelor şi a plăţii facturilor la utilităţi, facilităţile fiscale pentru firme sau şomajul tehnic”, a scris Ciolacu, luni, pe Facebook.

El a adăugat că PNL va fi singurul partid care a ales să facă în continuare politică, după ce restul forţelor politice “au înţeles că în această perioadă dificilă trebuie ca toţi să alergăm pe un singur culoar, pentru România”.

La rândul său, Victor Ponta a scris: “PNL – VÂNZĂTORII ROMÂNIEI !!

Parlamentul a votat vineri Legile privind amânarea ratelor la bănci și sprijinul pentru firmele românești ( taxe și contribuții) și pentru persoanele fizice ( plata utilităților) – votul pentru a venit de la ProRomania , PSD, USR, UDMR, Minorități, PMP , ALDE și neafiliați !

Dar Legile nu intră în vigoare – pentru că VÂNZĂTORII României de la PNL au contestat la CCR legile – și totul se suspendă !

Poate acum v-ați lămurit toți de ce PNL a vrut la Guvernare singuri / de ce au cumpărat voturi, au mințit, au furat să stea lipiți de scaunele de la Guvern – pentru că ei aveau o MISIUNE – să protejeze anumite bănci și firme internaționale împotriva românilor și a firmelor românești!

Din acest motiv Guvernul PNL tot amână, tot schimbă, tot retrag proiecte, tot adaugă la proiecte, tot amână normele de aplicare, tot adaugă proceduri și alte acte birocratice – că să tragă de timp și să nu facă nimic de fapt !

Când vom termina Pandemia de Coronavirus (cu atâția români decedați și afectați din cauza faptului că Guvernul NU a luat măsurile necesare) o să ne trezim o țară cu economia distrusă, cu oameni striviți de datorii la bănci și companii de utilități , cu firmele românești băgate în faliment, cu Agricultură și industria alimentară în genunchi ! Să nu spuneți că nu ați știut!”

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a anunţat luni că a atacat la CCR două proiecte de lege iniţiate de PSD, unul privind suspendarea plăţii ratelor la bancă şi unul referitor la facilităţile fiscale pentru firme.

Liberalii solicită Curţii Constituţionale a României (CCR) să declare neconstituţional în ansamblu proiectul de lege privind acordarea unor facilităţi pentru contribuabilii operatori economici.

Liberalii invocă în sesizarea transmisă, luni, CCR motive extrinseci şi intrinseci de neconstituţionalitate asupra proiectului care a fost adoptat pe 3 aprilie de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional. Legea prevede amânarea pentru 3 luni a plăţii contribuţiilor de asigurări sociale de către operatorii comerciali afectaţi de starea de urgenţă şi, respectiv, a plăţii serviciilor de utilităţi de către persoanele fizice vulnerabile.

Deputaţii PNL reclamă, între motivele extrinseci, încălcarea principiului bicameralismului, precizând că la Camera Deputaţilor au fost introduse trei noi alineate, care nu a fost prezentate spre dezbatere şi Senatului.

Liberalii subliniază că autorii iniţiativei legislative nu au avut în vedere dispoziţii normative referitoare la transpunerea unui act legislativ european, ci adoptarea de măsuri urgente privind facilităţi fiscale pentru operatorii economici afectaţi de instituirea stării de urgenţă. Astfel, deputaţii PNL afirmă că stabilirea unei norme privind instituirea unui termen de transpunere a unui act legislativ european de către Guvernul României pe calea unui act normativ de aplicare al legii constituie o încălcare a dreptului de iniţiativă legislativă al puterii executive.

În sesizarea de neconstituţionalitate, liberalii atrag atenţia şi că Parlamentul a ignorat obligaţia constituţională privind solicitarea avizului Consiliului Economic şi Social în cazul acestei legi.

“Este evidentă încălcarea dispoziţiilor constituţionale, deoarece legea are în vedere norme pentru ‘angajaţi’ şi ‘angajatori’ pentru ‘susţinerea sectoarelor economice puternic afectate de reducerea activităţii’, aspecte care circumscriu ‘relaţiile de muncă’, domeniu de specialitate al CES”, indică semnatarii sesizării de neconstituţionalitate.

Liberalii constată că iniţiatorii legii propun amânări la plata unor obligaţii de asigurări sociale cu impact bugetar semnificativ, inclusiv asupra bugetului de stat pentru anul 2021, deşi acesta nu a fost elaborat, scutiri de la plata unor obligaţii de asigurări sociale de stat şi acoperirea acestora din bugetul de stat fără indicarea sursei de venituri care să acopere această cheltuială cu impact semnificativ asupra bugetului de stat, emiterea de garanţii de stat fără indicarea sursei de finanţare a acestora în cazul executării acestora.

Semnatarii sesizării de neconstituţionalitate mai reclamă că nu există o solicitare din partea iniţiatorilor prin intermediul preşedintelui Camerei Deputaţilor sau al preşedintelui Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, adresată Guvernului, de informare cu privire la impactul asupra cheltuielilor bugetare ale prevederilor iniţiativei legislative, arătând că situaţia este identică şi la Senat.

De asemenea, aceştia subliniază inexistenţa vreunei referiri în expunerea de motive cu privire la impactul bugetar estimat de iniţiatori.

Liberalii arată şi că Guvernul a adoptat pe 18 martie OUG nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, care a fost depusă pe 20 martie la Parlament, iar pe 21 martie a intrat în vigoare. Aceştia indică faptul că doi senatori şi un deputat au înregistrat pe 23 martie proiectul legislativ care are un obiect de reglementare identic cu o parte din OUG nr. 29/2020.

“Dacă legea criticată va trece de controlul de constituţionalitate, va fi promulgată de către preşedintele României şi, ulterior, va fi publicată în Monitorul Oficial al României, plata obligaţiilor fiscale şi urmărirea lor silită, a obligaţiilor fiscale reprezentând contribuţiile de asigurări sociale şi contribuţia asiguratorie de muncă, va fi reglementată prin două acte normative diferite şi aflate amândouă în vigoare! OUG nr.29/2020, prin prevederile art. VII, şi Legea criticată, prin prevederile art.1 şi art.2!”, se menţionează în sesizarea de neconstituţionalitate.

Deputaţii PNL afirmă că Guvernul, având un comportament loial constituţional, a adoptat OUG nr. 29/2020 ca urmare a existenţei stării de urgenţă, iar, pe de altă parte, Parlamentul a ales să dea prioritate unui proiect legislativ aparţinând unor parlamentari, lideri ai unor partide care, împreună, deţin majoritatea în Parlament şi a ales să amâne procesul legislativ de adoptare a OUG nr.29/2020.

Semnatarii sesizării invocă şi motive intrinseci de neconstituţionalitate.

Liberalii susţin că proiectul de lege încalcă principiul neretroactivităţii legii consacrat de Constituţie, în contextul în care prevede producerea de efecte juridice de la data de 1 martie 2020 pentru facilităţile fiscale, deşi a fost adoptat de camera decizională, Camera Deputaţilor, pe 3 aprilie 2020.

Deputaţii PNL arată şi că proiectul încalcă principiul securităţii juridice. Astfel, aceştia arată că dispoziţiile unor articole sunt neconstituţionale în ceea ce priveşte folosirea expresiilor “…contribuabilului operator economic”, “Contribuabilii operatori economici…” şi “…operatorului economic…”.

“Textul normativ criticat este neclar, este neprevizibil în interpretarea şi aplicarea sa ulterioară”, se mai susţine în sesizare.

Semnatarii sesizării la CCR mai afirmă că se încalcă principiul egalităţii în drepturi, deoarece se instituie şi o discriminare prin impunerea unei condiţii imposibil de îndeplinit de către unii dintre contribuabili, excluzându-i ‘a priori’ din categoria beneficiarilor măsurilor.

“Sunt discriminaţi acei contribuabili care, deşi prin prisma calităţilor lor definitorii sunt identici cu alţi posibili beneficiari ai măsurilor, nu se califică pentru a beneficia de prevederile legii, sunt excluşi de la beneficiile acestei legi deoarece nu pot, în mod absolut, să păstreze valabilitatea contractelor existente la 1 martie, pentru că între 1 martie şi data intrării în vigoare a legii, unele dintre contractele de muncă în care aveau calitatea de angajatori au încetat”, spun liberalii. 

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (29/10/2020)

Hotararile Consiliului de Administratie din data de 29.10.2020

SIF MOLDOVA S.A. (SIF2) (29/10/2020)

Notificare prag detineri/vot >5%

MUNICIPIUL BACAU (BAC26B) (29/10/2020)

Plata cupon 45, rambursare rata principal 44 & calcul rata dobanda pentru cuponul 46

MUNICIPIUL BACAU (BAC26A) (29/10/2020)

Plata cupon 49, rambursare rata principal 47 & calcul rata dobanda pentru cuponul 50

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (29/10/2020)

Semnare documente relationate de suplimentarea unui credit sindicalizat