Update articol:

CNAIR: Rezilierea efectivă a contractului pentru execuţia sectorului de autostradă Cheţani-Câmpia Turzii intră în vigoare în 14 zile

catalin drula

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a notificat antreprenorul în vederea rezilierii contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii, rezilierea efectivă intrând în vigoare în 14 zile de la notificare, a anunţat joi compania.

“Joi, 11 martie 2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Total Road SRL – SC Specialist Consulting SRL în vederea rezilierii contractului “Proiectare şi Execuţie pentru Realizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3: Cheţani – Câmpia Turzii, km 21+500 – km 37+191”, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, decizia rezilierii acestui contract este consecinţa faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înştiinţări de remediere şi a abandonat şantierul.

Reprezentanţii CNAIR precizează că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Cheţani, în data de 18 septembrie 2020, “antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuţie a lucrărilor.” Astfel, la data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele cinci luni.

“După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentaţie de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcţie a acestui sector de autostradă”, se mai spune în comunicat.

Anunţul privind rezilierea contractului pentru lucrările la sectorul de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii a fost cu câteva ore în urmă de către ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

 

“Destul! Pe A3 sector Cheţani-Câmpia Turizii progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi (joi, n.r.) contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanţă în dezvoltarea infrastructurii şi a României, în general. Constructorul acestui lot (Straco n.r), ajuns în insolvenţă şi cu subcontractori neplătiţi, a beneficiat de toată bunăvoinţa autorităţilor române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem “Destul!” Este soluţia pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune nişte proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”, a scris Drulă pe reţeaua de socializare.

Ministrul a subliniat că istoria acestei licitaţii, derulate în 2015, “este şi o lecţie despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante”. Valoarea licitată de compania câştigătoare a fost de 280 milioane de lei, pe când estimarea iniţială pentru acest lot de 15,7 km era de 620 de milioane de lei. Termenele erau de 4 luni proiectare şi 12 luni execuţie pentru un segment de autostradă în relief foarte uşor.

“În acest moment, pe şantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%.Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a precizat şeful de la Transporturi.

BVBStiri BVB

RAIFFEISEN BANK - OB. 2028 (RBRO28) (30/07/2021)

Rezultate financiare semestriale 2021

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (30/07/2021)

Convocare AGA Ordinara si Extraordinara in data 10(11).09.2021

RAIFFEISEN BANK _ OB. 2026 (RBRO26) (30/07/2021)

Rezultate financiare semestriale 2021