Update articol:

Compania chineză Huawei dezvoltă drumuri inteligente care “vorbesc” cu mașinile fără șofer

Compania chineză Huawei dezvoltă drumuri inteligente care “vorbesc” cu mașinile fără șofer

Conceptul abstract de vehicule conectate devine mai ușor de înțeles pe un poligon de testare din estul Chinei.

Pe un drum de patru kilometri (2,5 mile) din orașul Wuxi din provincia Jiangsu, un autobuz condus autonom călătorește înainte și înapoi, făcând opriri, întorcându-se peste obstacole, accelerând și decelerând, pe baza informațiilor pe care le primește constant din împrejurimile sale. Încorporate în drum, semafoarele, indicatoarele stradale și alte infrastructuri sunt senzori, camere și radare care vorbesc cu vehiculul.

Site-ul, utilizat de gigantul echipamentelor de telecomunicații Huawei Technologies Co. și de parteneri, face parte din primul proiect național al Chinei pentru vehicule inteligente și conectate. Țara dorește să facă traficul mai lin și mai sigur, asigurând în același timp campionii locali precum Huawei dreptul de a furniza infrastructura, o oportunitate enormă.

„Condusul autonom este o tendință irezistibilă, dar un vehicul singur nu poate face multe”, a declarat Jiang Wangcheng, președinte al companiei Huawei în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, într-un interviu. „Singura soluție este de a obține mai multe informații de pe drumuri.”

Denumit X-Bus, vehiculul este conectat de o rețea de monitorizare a traficului care vede și decide tot ce se întâmplă pe drumul de testare. Comunicarea este bidirecțională: autobuzul trimite în mod constant informații către rețea și poate face cereri precum semafoare favorabile pentru a-l ajuta să nu întârzie pe traseu. Deși autobuzul este în mare parte autonom, un șofer de siguranță stă la volan și este gata să preia controlul dacă este necesar.

Huawei, cu sediul în Shenzhen, se confruntă cu presiuni globale asupra principalului său domeniu de activitate, rețelele, după ce SUA l-a desemnat o amenințare la adresa securității naționale, vizează noi zone de creștere, cum ar fi transporturile. În loc să facă o mașină inteligentă proprie – fondatorul miliardar Ren Zhengfei și alți directori de top au spus că nu au astfel de planuri – Huawei dorește să furnizeze echipamentul și software-ul de comunicații necesare pentru o revoluție a vehiculelor inteligente.

În timp ce utilizarea pe scară largă a acestor sisteme este încă la ani distanță, companiile de tehnologie din întreaga lume fac progrese. Zoox de la Amazon.com Inc. a obținut aprobarea în septembrie pentru a testa mașini autonome pe drumurile publice fără un șofer de siguranță. Știrile că Apple Inc. se gândește la o mașină cu conducere autonomă pentru 2024 au dus la o explozie a acțiunilor sale luna trecută. Mașinile autonome ale Alphabet Inc. circulă de ani de zile pe drumurile americane.

În China, mașinile autonome ale gigantului Baidu Inc., cunoscut pentru motorul de căutare, circulă pe drumurile din suburbiile din Beijing. Noi companii dezvoltatoare de cipuri, cum ar fi Horizon Robotics și Shanghai Westwell Lab Information Technology Co., testează tehnologii de conducere autonomă cu ajutorul procesoarelor AI și a algoritmilor.

China, cea mai mare piață auto din lume, dorește ca vehiculele inteligente cu un minim grad de automatizare să reprezinte mai mult de 50% din vânzările de autovehicule noi până în 2025, potrivit unei foi de parcurs tehnologic naționale elaborată în noiembrie. Planul a subliniat, de asemenea, necesitatea unei infrastructuri care să permită vehiculelor să se conecteze la internet și unul la altul.

Siguranța sporită este un accent – în present, în China, o persoană moare într-un accident de trafic la fiecare opt minute. Obiectivul Huawei este ca tehnologia sa să ofere informații mai precise, în timp real, vehiculelor, șoferilor, pietonilor și altor utilizatori ai drumului despre trafic, condițiile meteorologice și potențialele pericole.

„Se presupune că drumurile servesc vehiculele care circulă pe ele”, a spus Jiang de la Huawei. „Trebuie să ofere mai multe informații pentru a oferi un sprijin mai bun.”

Advertorial

BVBStiri BVB

MECANICA FINA SA (MECE) (23/07/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (23/07/2021)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (23/07/2021)

Prelungire credit overdraft - Dendrio Solutions

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (23/07/2021)

Solicitare completare ordine de zi AGA 11.08.2021