Update articol:

Crama Asconi intră pe piața românească în portofoliul importatorului Wine Art Office

Sursa foto: asconi.md

Crama Asconi care are în proprietate peste 500 ha de vie în rod și, în prezent, o capacitate de producție de aproximativ 13 milioane de sticle anual, este prezentă și în România cu gama Sol Negru, Ice Wine și Rezerva.  Importator exclusiv pentru piața din România este Wine Art Office.

„Am decis să aduc vinurile Asconi în România pentru că vorbim de un vin de calitate și am dorit ca și consumatorul român să se bucure de acest vin, procesat cu tehnologie de ultima generație. Există cerere pentru acest tip de vin, deși importăm de foarte puțin timp, pentru că are un foarte bun raport calitate preț. Clienții revin, au devenit deja fideli unui anumit gen de vin”, a declarat Marin Braga, proprietar Wine Art Office.

Strategia pentru România este creșterea brandului Sol Negru pentru industria horeca dar, pe termen mediu și lung Wine Art Office are în plan crearea unei etichete personalizate pentru lanțurile de retail.

„Targetăm clientul tânăr, deschis care a auzit de vinurile din Moldova, de vinurile cu un raport calitate preț foarte bun, vinuri proaspete și prietenoase dar în aleași timp complexe. Consumatorul va gasi vinurile Asconi atât în restaurantele cu bucătărie urbană, cât si în cele mai sofisticate, gourmet sau cele cu fine-dining. Intenționăm ca importul să ajungă la 500.000 de sticle în următorii 5 ani și în prezent suntem listați atât în restaurante nou deschise cât și în cateva cu istorie culinară pe piața HORECA din București”, a adaugat Simona Mardale, consultant strategie și marketing, Wine Art Office.

Vinăria a fost fondată în 1994 și este o afacere de familie. Fundamentul vinurilor Asconi este bazat pe soiuri clasice franțuzești, ca Chardonnay, Sauvignon-Blanc, Muscat, Cabernet-Sauvignon, Merlot. Dar există plantate și soiuri speciale ca Riesling, Malbec, Pinot Noir și desigur soiurile autohtone regionale Fetească Albă, Fetească Neagră, rară Neagră și Saperavi.

„Extindem via și până anul viitor vom planta 35-50 ha, avem deja achiziționați butașii. Apoi intenționăm să creștem organic și avem în vedere o dezvoltare anuală de 5-10 ha de butași plantați. Până la începutul lunii viitoare vom avea pregatite să își primească vinul și cele 21 de cisterne noi, cu un volum de 150.000 litri, achiziționate pentru a stoca vinul și a răspunde cererii la export în creştere”, a subliniat Ion Mereuta, vinificator Asconi.

Asconi Winery exportă aproape toată producția de vin, procentul fiind de 95-98%, în 17 țări, inclusiv România.

„Sunt țări în care suntem prezenți permanent, având comenzi lunare și sunt țări din care primim câteva comenzi anual, dar este un început. Acum exportăm în România, Cehia, Slovacia, Germania, Marea Britanie, țările Baltice, Israel, Kenya, Nigeria, Tanzania, Statele Unite, China, Japonia, Australia și Polonia”, a declarat Anatolie Sîrbu, proprietar Asconi Winery.

Vinul moldovenesc a devenit un brand de țară

Republica Moldova dispune de 112 mii ha de vița de vie, plantate cu peste 50 de tipuri de soiuri tehnice. Arealul viticol este repartizat în 3 regiuni vitivinicole istorice: Valul lui Traian (sud-vest), Ștefan Voda (sud-est) și Codru (centru), destinate producerii vinurilor cu indicație geografică protejată.

Viticultura Republicii Moldova corespunde tendințelor mondiale, cuprinzând soiuri de origine vest-europeană, caucaziană, dar și autohtonă. Arealul viticol constituie circa 112 mii ha plantate cu Vitis Vinifera, dintre care 70 % plantate cu soiuri albe (Rkatsiteli, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Aligote, etc.), preponderent în zona
Codrunși 30% soiuri roșii (Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Saperavi, etc.), specifice regiunilor de sud. Soiurile aromate ocupă 36% din podgorii. Autenticitatea și unicitatea vinului moldovenesc sunt asigurate prin soiurile autohtone, care reprezintă 10% din suprafețe, printre care: Feteasca Albă, Feteasca Regală, Fetească Neagră, Rara Neagră, Plavai, Viorica etc.

Sectorul vitivinicol formează 3,2% din produsul intern brut, 7,5% din totalul exporturilor din Republica Moldova, angajează peste 250 mii de oameni la cele 140 întreprinderi vitivinicole. Moldova are cea mai mare densitate a viilor din lume, de 3,8% din suprafața țării și 7% din terenurile arabile.

18 milioane de decalitri este volumul anual de vin produs în Republica Moldova, din care 86% vinuri liniștite și 14% vinuri speciale și spumante.

30 de mii de hectare reprezintă plantațiile noi de vita-de-vie în ultimii 7 ani, majoritatea clone noi din familia Vitis Vinifera. În ceea ce priveste exportul, 67 de milioane de sticle sunt exportate anual în peste 30 de state ale lumii, din care 55 % vinuri roșii.

Investițiile în plantații viticole noi, echipamente și tehnologii de producere în ultimii 10 ani însumează 330 de milioane de euro. Au fost create multe pepiniere de butaşi de viţă de vie pe parcursul ultimei perioade de timp, care comercializau rădăcini combinate cu material săditor european.

Maturarea vinurilor beneficiaza de microclimatul ideal al beciurilor, la o temperatură și umiditate constante.

Exportul de vinuri reprezintă 13,4 mln dal, în valoare totală de 156,1 mln USD. 40 % din vinurile exportate de Republica Moldova sunt vinuri îmbuteliate.