Update articol:

Creștere de peste 22% în 2018 și un nou birou în București pentru Stefanini România

Marco Stefanini Marco Stefanini

Stefanini România a atins o cifră de afaceri de 47,5 milioane euro în 2018, reprezentând o creștere de 22,4% față de anul precedent, potrivit unui comunicat de presă.
„2018 a fost un an excepțional pentru Stefanini, cu o creștere de business considerabilă, de două cifre, pentru al 6-lea an consecutiv și cu 25 de noi clienți în portofoliul nostru”, spune Marco Stefanini, Președinte și CEO al companiei.

26

În concordanță cu poziționarea și viziunea sa globală, compania și-a schimbat și codul CAEN principal în România, la 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației.

La nivelul EMEA, compania a înregistrat, de asemenea, o creștere în anul 2018, de 5% față de anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de 106,7 milioane de euro. Pentru Stefanini, regiunea EMEA cuprinde 15 țări, în unele compania având birouri comerciale, în altele doar operațiuni de livrare de servicii.

„România este în continuare cel mai important centru de servicii pentru Stefanini în regiune, reprezentând 44% din veniturile de la nivelul EMEA. De asemenea, aproximativ jumătate dintre angajații din regiune lucrează în cele 3 birouri din București, Sibiu și Târgu Mureș sau în sistem ”la distanță” din orașe apropiate de locațiile noastre principale „, spune Farlei Kothe, CEO Stefanini EMEA.

Multe dintre funcțiile de conducere pentru regiunea EMEA sunt coordonate din București, cum ar fi HR, Finanțe sau managementul principalelor divizii. De asemenea, Farlei Kothe, recent numit CEO al Stefanini EMEA, lucrează în România și coordonează expansiunea regională a companiei de la București.

De asemenea, compania s-a mutat într-o nouă clădire de birouri în acest an, în urma unei investiții de peste 2 milioane de euro.

Farlei Kothe spune: „Avem deja un Centru de Transformare Digitală și în curând vom lansa un Laborator de Inovație, prin urmare, în viitorul apropiat, vom adăuga un nou etaj celor trei deja existente, și vom angaja câteva sute de noi colegi”. 
Creșterea anuală a personalului Stefanini Romania a fost de 3% în 2018, până la 1660 de persoane. Rata de retenție în companie s-a îmbunătățit, în ciuda concurenței acerbe de pe piață și a ofertei restrânse de recrutare.

„Transformarea digitală a început în cadrul companiei acum câțiva ani, crescând exponențial portofoliul nostru de soluții și produse”, explică Marco Stefanini. „Prin urmare, am dezvoltat și implementat o varietate de soluții de inteligență artificială pentru procese de business, bazate pe platforma proprie AI (SOPHIE), pe care compania a decis să le testeze mai întâi intern, și abia apoi să le introducă pe piață. Soluțiile implementate în România, care au reprezentat o investiție de peste 1 milion de euro, au reușit să îmbunătățească eficiența, să scadă considerabil presiunea pe recrutare și să ofere angajaților existenți mai multe activități interesante și complexe, eliminând o mulțime de operațiuni repetitive și de rutină.”

Angajații români deservesc peste 100 de clienți din întreaga lume, din țări precum SUA, Australia, Germania, Franța, Elveția, Portugalia, Spania, Canada, Rusia, Grecia, Macedonia, Serbia, Croația și Marea Britanie. Biroul din România coordonează afacerile companiei în Polonia și Republica Moldova și urmărește extinderea în Ucraina în 2019, cu perspectiva de a angaja peste 100 de persoane în primul an.

„Pentru acest an, ne dorim să creștem productivitatea și să extindem automatizarea capacităților noastre de dezvoltare de aplicații software. În același timp, ne dorim să oferim calitate, în ciuda marjelor de profit în scădere și a unui cadru fiscal incert. Nu este o sarcină ușoară, dar cu această abordare îndrăzneață, ne vom întări poziția de jucător cheie pe piața de consultanță de business”, concluzionează Marco Stefanini.

Stefanini este o companie braziliană cu peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii IT la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT până la dezvoltarea aplicațiilor software. Aceasta are o prezență directă în 40 de țări, prin cele 70 de birouri din întreaga lume și are un portofoliu de peste 500 de clienți activi. Clienții vin din sectoare precum servicii financiare, industria prelucrătoare, telecomunicații, industria chimică, servicii, tehnologii, sectorul public și beneficiază de un set complet de servicii mature și profesionale, care acoperă întregul ciclu de viață al unei aplicații.