Update articol:

CSAT a aprobat ca autostrada Ploieşti-Brașov să fie declarat obiectiv strategic de interes național

Anterior, premierul Viorica Dăncilă anunțase că Autostrada Comarnic-Brașov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima ședință CSAT de importanță națională și va fi construită din fonduri guvernamentale

 

CSAT a aprobat, astăzi, ca autostrada Ploieşti-Brașov să fie declarat obiectiv strategic de interes național. 

Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a declarat: “În cadrul şedinţei de astăzi, am aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti-Brașov să fie declarat obiectiv strategic de interes național.

În acest context, am atenționat-o pe doamna Prim-ministru că încă de la finalul anului trecut este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă să o încalce și care prevede obligativitatea construirii Autostrăzii Moldovei. Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării și acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes național, lucru pe care l-am propus foarte concret în ședința CSAT-ului de astăzi”.

Anterior, premierul Viorica Dăncilă anunțase că Autostrada Comarnic-Brașov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima ședință CSAT de importanță națională și va fi construită din fonduri guvernamentale.

„Autostrada Comarnic-Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunțat, acum câteva zile, la Ploiești, premierul Viorica Dăncilă.

Dăncilă a adăugat că procedurile sunt complicate: „La noi s-a format această instituție a contestațiilor și pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională, astfel încât să începem execuția cât mai repede din fonduri guvernamentale”.

La finele anului trecut, premierul Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Brașov este anul 2024, dar spera ca șantierul să fie gata mai devreme, în condițiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câștigător.

În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunța la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială și a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (23/10/2020)

Tranzactii raportate conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (23/10/2020)

Stadiu procedura insoventei

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Hotarari AGA O & E 23.10.2020