Update articol:

De cel puţin şapte zile, locuitorii din Breaza nu au apă potabilă, consumul acesteia fiind interzis pentru băut, gătit sau igienă personală; autorităţile îşi arată neputinţa faţă de situaţie; Localnicii: “La Breaza plătim cu 30-40% mai mult pentru o apă infestată”

De cel puţin şapte zile, locuitorii din Breaza nu au apă potabilă, consumul acesteia fiind interzis pentru băut, gătit sau igienă personală, iar autorităţile se fac că iau măsuri pentru remedierea situaţiei, lăsând totul în seama companiei HIDRO PRAHOVA, cea care este şi responsabilă pentru situaţia  creată. 

De luni de zile de zile, cetăţenii se plâng de calitatea apei din Breaza, fiind ignoraţi atât de autorităţi, cât şi de compania Hidro Prahova. Sâmbăta trecută, însă, apa care curgea la robinet avea un puternic miros de fecale şi era tulbure. Dacă te spălai pe mâini, mirosul rămânea impregnat pe piele câteva ore.  De folosit pentru băut, nici nu putea fi vorba.

În ultimul ceas, a fost chemat DSP, în urma reclamaţiilor din ce în ce mai multe ale populaţiei. După venirea aceastora, primarul oraşului Breaza, Bogdan Novac, a anunţat că DSP a dispus interdicția de consum uman a apei furnizate de Hidro Prahova în orașul Breaza până la comunicarea buletinelor de analiză. 

Clostridium perfringens este o bacterie foarte periculoasă pentru oameni și se găsește în sol, apă și în intestinele animalelor, cum ar fi puiul sau vaca, și poate fi prezentă în alimentele preparate cu carne. Simptomele intoxicației alimentare cu clostridium perfringens includ crampe abdominale intense și diaree. Simptomele apar, de obicei, la 6 până la 24 de ore după consumul de alimente care conțin un număr mare de clostridium perfringens.

Între timp, lăsaţi la voia întâmplării, sute de localnici ai oraşului Breaza au semnat o petiţie prin care solicită ieşirea din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Parteneriatul pentru Managementul Apei – Prahova” şi rezilierea contractului cu Hidro Prahova. Semnatarii reclamă „tarife aberante pentru servicii de mizerie”, arătând că în municipii precum Ploieşti sau Sibiu tarifele pentru apă sunt considerabil mai mici.

În petiţie se precizează: “Noi, cetățenii orașului Breaza, refuzăm să mai fim tratați ca simple surse de bani pentru un sistem care și-a dovedit de multă vreme falimentul moral, administrativ și funcțional.

De ani întregi suntem forțați să acceptăm servicii de o calitate rușinoasă, tarife impuse fără justificare reală și o atitudine constantă de dispreț față de cetățeni. Am fost transformați din beneficiari de servicii publice în plătitori captivi, obligați să finanțăm o infrastructură degradată, lipsa investițiilor și incompetența administrativă.

Ne-au obișnuit cu avarii repetate, cu lipsa comunicării, cu lipsa explicațiilor. Ne-au obișnuit să fim ignorați, să nu fim consultați și să suportăm orice abuz fără să fim întrebați.

Ni s-a cerut să avem răbdare, să înțelegem, să plătim în continuare, în timp ce standardele de calitate scădeau vizibil de la an la an, iar costurile creșteau constant. Sănătatea noastră, confortul nostru și siguranța noastră nu au fost niciodată priorități pentru cei care gestionează serviciile de apă și canalizare în orașul nostru.

Realitatea de astăzi este rezultatul direct al acestui sistem putred, în care interesele financiare au prevalat sistematic asupra interesului public, iar cetățeanul a fost redus la tăcere prin ignoranță, indiferență și dispreț.

Ajunge. Nu mai acceptăm să fim tratați astfel. Nu mai suntem dispuși să plătim pentru incompetență, minciună și neglijență.

Cerem schimbare acum.

1. Criza apei din Breaza: patru zile de iresponsabilitate totală
Începând cu 26 aprilie 2025, orașul Breaza se confruntă cu o situație revoltătoare: apa livrată populației a devenit murdară, tulbure, cu miros greu și aspect respingător, complet improprie consumului uman.

În loc să ia măsuri rapide pentru protejarea cetățenilor, Hidro Prahova S.A. a ales să ignore gravitatea situației. Timp de patru zile, locuitorii orașului au fost obligați să suporte această contaminare evidentă, fără întrerupere, fără explicații clare, fără soluții alternative viabile.

Controlul oficial efectuat de președintele ANPC în 29 aprilie 2025 a confirmat că apa infestată continua să curgă la robinete, sfidând recomandările oficiale.

Rezervoarele sunt într-o stare de degradare gravă: murdare, corodate, neîntreținute, fără urme de igienizare. Această imagine nu este rezultatul unei defecțiuni accidentale, ci al unei neglijențe cronice.

2. Tarife aberante pentru servicii de mizerie
Cetățenii orașului Breaza sunt obligați să plătească tarife exorbitante:
  • 9,66 lei/mc pentru apă potabilă
  • 8,85 lei/mc pentru canalizare (plus TVA)
Prin comparație:
  • În Ploiești, operatorul Apa Nova practică tarife de 7,5 lei/mc (TVA inclus).
  • În Brașov, tariful total este sub 7 lei/mc.
  • În Sibiu, aproximativ 7,2 lei/mc pentru servicii la standarde europene.
La Breaza plătim cu 30-40% mai mult pentru o apă infestată, livrată prin instalații compromise. Această discrepanță nu poate fi explicată prin costuri tehnice, ci este expresia unui abuz sistematic asupra comunității.

3. Lipsă de responsabilitate, lipsă de comunicare, lipsă de soluții
Pe tot parcursul crizei, Hidro Prahova S.A. a ales tăcerea și inacțiunea. Nu a existat o informare completă a populației privind gravitatea problemei. Nu s-au luat măsuri reale pentru oprirea apei contaminate sau pentru protejarea cetățenilor.

Această lipsă de reacție într-o situație de urgență sanitară demonstrează că operatorul nu mai acționează în interesul public, ci exclusiv pentru protejarea propriilor interese financiare.

În orice stat de drept, o astfel de conduită ar fi sancționată sever. La Breaza, nu mai poate fi tolerată.

4. Sprijinul larg pentru retragerea din ADI „Apa” – Breaza nu este singură
Orașul Comarnic și municipiul Câmpina și-au anunțat deja oficial intenția de a părăsi ADI „Parteneriatul pentru Managementul Apei – Prahova”, din aceleași motive: tarife exagerate, lipsă de investiții și servicii nesigure.

Valul de nemulțumire crește. Breaza trebuie să se alăture localităților care refuză să mai accepte să fie victimele unui sistem corupt și ineficient.

Este momentul ca sănătatea, siguranța și drepturile cetățenilor să primeze în fața intereselor financiare ale unui operator care a eșuat.

Noi, cetățenii orașului Breaza, cerem:

  • Retragerea urgentă a orașului din ADI „Parteneriatul pentru Managementul Apei – Prahova”
  • Rezilierea contractului de delegare către Hidro Prahova S.A.;
  • Inițierea imediată a unui proces transparent pentru alegerea unui nou operator de servicii de apă și canalizare;
  • Organizarea unei consultări publice reale, pentru ca cetățenii să decidă cine și cum va gestiona apa orașului nostru.
Breaza nu mai are timp de pierdut. Breaza cere dreptate, respect și responsabilitate.

De ce este important?

 Alătură-te campaniei pentru că doar uniți putem opri abuzurile și rușinea în care a fost lăsat orașul nostru. Nu mai putem tolera tarife exagerate, apă murdară și un operator care își bate joc de sănătatea noastră. Dacă nu ne implicăm acum, vom continua să fim ignorați și forțați să plătim scump pentru servicii mizerabile. E timpul ca Breaza să fie condusă de voința cetățenilor, nu de nepăsare și interese ascunse”.

 

Ieri, Hidro Prahova a anunţat: “După ce, în ultimele două zile, au fost realizate lucrări de igienizare și curățare a rezervoarelor de stocare a apei din orașul Breaza și comuna Adunați, astăzi, 02 mai 2025, echipele HIDRO PRAHOVA au acționat pentru igienizarea rețelei de distribuție a apei din orașul Breaza, ca parte a planului de măsuri urgente pentru remedierea situației privind calitatea apei.

În continuare, apa distribuită în rețeaua publică NU este potabilă, iar consumul acesteia este interzis pentru băut, gătit sau igienă personală. Apa poate fi utilizată exclusiv în scopuri menajere.

Specialiștii societății HIDRO PRAHOVA au efectuat noi prelevări de probe pentru analizarea eficienței operațiunilor desfășurate și pentru verificarea parametrilor de potabilitate.

Pentru sprijinirea cetățenilor, reamintim locațiile în care sunt disponibile recipiente cu apă potabilă (tip IBC):
Aleea Parcului (blocuri liceu)
Str. Miron Căproiu (zona spitalului)
Str. Frunzelor
Biserica Nistorești
Valea Târsei (zona grădiniței)
Str. Republicii intersecție cu str. Plaiului
Piața orașului Breaza
Str. 23 August ( grădiniță)
Str. 30 Decembrie ( grădiniță)
Str. Ocinei ( școala ajutătoare)
Zona de blocuri Breaza 
….
Societatea HIDRO PRAHOVA S.A. rămâne activ implicată în teren și continuă măsurile necesare pentru restabilirea potabilității apei în cel mai scurt timp, în colaborare cu Direcția de Sănătate Publică Prahova și autoritățile locale”.

BVB | Știri BVB

C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA (TEL) (16/06/2025)

Informare referitoare la comentarii media

RAIFFEISEN BANK _ OB. 2026 (RBRO26) (16/06/2025)

Incetare contract Membru Directorat

RAIFFEISEN BANK S.A. OB 2027 (RBRO27) (16/06/2025)

Incetare contract Membru Directorat