Update articol:

Deutsche Bahn se aşteaptă să profite de pe urma pachetului pentru protecţia mediului adoptat de Guvernul german

Sursa foto: deutschebahn.com

Compania germană de căi ferate Deutsche Bahn se aşteaptă ca pachetul pentru protecţia mediului, în valoare de cel puţin 100 de miliarde euro anunţat vineri de Guvernul german, să genereze cea mai puternică creştere înregistrată de Deutsche Bahn în istoria de 180 de ani a companiei, a declarat duminică directorul Deutsche Bahn, Richard Lutz, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Printre măsurile vizate de Guvernul de coaliţie condus de cancelarul Angela Merkel se numără promovarea transporturilor publice şi a călătoriilor cu trenul, creşterea preţului călătoriilor cu avionul în Germania şi diverse subvenţii pentru dezvoltarea de automobile electrice sau pentru instalaţii de încălzire ecologice. Deşi pachetul de măsuri i-a dezamăgit pe activiştii de mediu, o serie de măsuri individuale precum promovarea călătoriilor cu trenul ar putea avea un impact asupra companiilor vizate.

Într-o conferinţă telefonică organizată duminică, Richard Lutz a precizat că pachetul pentru protecţia mediului include şi o reducere a Taxei pe Valoarea Adăugată pentru biletele de tren, ceea ce îi va aduce Deutsche Bahn venituri suplimentare în valoare de 20 miliarde euro până în 2030.

„Am spus întotdeauna: Germania are nevoie de o cale ferată puternică. Începând de vineri putem spune: Germania va primi o cale ferată puternică. Acum suntem în ofensivă şi reconstrucţie” a spus Richard Lutz.

Companiile europene de căi ferate ar urma să fie principalele beneficiare ale tranziţie dinspre transportul cu automobilul şi avionul spre sistemul public de transport care emite mai puţin dioxid de carbon. Deutsche Bahn operează cea mai lungă reţea de cale ferată din Europa, aproximativ 39.000 de kilometri.

În acest context, Richard Lutz a spus că Deutsche Bahn intenţionează să cumpere 30 de noi trenuri de mare viteză până în 2023, pentru a putea face faţă preconizatei creşteri a numărului de pasageri, ceea ce înseamnă un contract în valoare de un miliard de euro pentru companiile producătoare de trenuri. În prezent trenurile de mare viteză ICE-4 utilizate de compania Deutsche Bahn sunt produse de Siemens şi Bombardier, însă Lutz a spus că noile trenuri nu vor fi de acelaşi tip.

Urmează acum ca planul convenit de coaliţia guvernamentală, care prevede de exemplu investiţii de 86 miliarde euro, împărţite între Guvernul de la Berlin şi operatorul feroviar Deutsche Bahn, numai pentru modernizarea căilor ferate, să fie adoptat şi în consiliul de miniştri.