Update articol:

Divizia de nave de război a ThyssenKrupp se așteaptă ca dimensiunea pieței sale să se tripleze odată cu creșterea cheltuielilor pentru apărare

Producătorul german de sisteme navale ThyssenKrupp Marine Systems se așteaptă ca dimensiunea pieței sale să se tripleze până la sfârșitul deceniului, potrivit directorului general Oliver Burkhard.

„Această piață realizabilă în electronică, drone, nave de suprafață și submarine, ne așteptăm să se dubleze sau chiar să se tripleze până la sfârșitul acestui deceniu”, a declarat Burkhard pentru CNBC în marja Summitului Tehnologiei de Apărare din Singapore.

Acest lucru vine ca urmare a votului parlamentului german în favoarea unui pachet fiscal major, care include modificări ale politicilor de îndatorare de lungă durată pentru a permite creșterea cheltuielilor de apărare.

Burkhard a declarat că această mișcare arată că „atunci când vine vorba de bugetul apărării, nu mai există, mai mult sau mai puțin, nicio limită”.

Modificările propuse înseamnă că apărarea și anumite cheltuieli de securitate care depășesc un anumit prag nu vor mai fi supuse frânei datoriei, care limitează cât de mult se poate îndatora guvernul și dictează mărimea deficitului bugetar structural al guvernului federal.

„Acest lucru este neobișnuit pentru Germania„, a declarat Burkhard, menționând că reforma a fost însoțită de declarația cancelarului german Friedrich Merz: «Având în vedere amenințările la adresa libertății și păcii pe continentul nostru, regula pentru apărarea noastră trebuie să fie acum “orice este nevoie”.

Burkhard a subliniat că „în mod normal, germanii nu spun «orice este nevoie», deoarece este foarte irațional. Avem KPI-uri, avem cifre, avem argumente, avem sondaje, avem cercetări. Pe baza acestora, apoi spunem ceva, dar nu am spus niciodată „oricât ar fi nevoie”, iar „oricât ar fi nevoie” este mai mult sau mai puțin nelimitat”.

El a adăugat: „Asta înseamnă că este vorba de 500 de miliarde [de euro] sau chiar mai mult, este un fel de finanțare specială care nu a mai existat, nu a mai fost văzută din 1945”.

Ceea ce înseamnă asta pentru industria de apărare din Germania, a spus el, este că guvernul ar dori să accelereze proiectele și să cumpere mai mult de la industrie.

ThyssenKrupp Marine Systems, sau TKMS, este divizia de nave de război pentru conglomeratul german de inginerie industrială ThyssenKrupp și produce nave militare și submarine.

Întrebat dacă societatea are în vedere o trecere de la construcția de nave militare tradiționale la drone maritime fără pilot, precum cele utilizate în războiul Rusia-Ucraina, Burkhard a sugerat că acestea ar putea fi descrise mai bine ca o „extensie” a platformelor navale actuale, precum submarinele, care sunt înconjurate de drone deasupra și sub apă.

Bukhard a dat un exemplu, spunând că clienții nu pot comanda patru submarine, ci poate două, cu 50 de vehicule autonome.

Cu toate acestea, el a recunoscut obstacolele din calea dezvoltării capacității, spunând: „Toată lumea are bugete mai mari. Toată lumea vrea să obțină mai repede, iar cererea este foarte puternică”.

TKMS a achiziționat un nou șantier naval în orașul Wismar din nordul Germaniei, care va fi folosit pentru a produce nave noi pentru Germania, Norvegia și Israel, pe lângă instalațiile sale tradiționale de construcție navală din Kiel și o instalație în Brazilia.

Dar Burkhard a recunoscut, de asemenea, că societatea va trebui să caute parteneriate dacă dorește să se extindă. El a amintit de un joint venture încheiat la începutul anului 2025 cu Mazagon Dock Shipbuilders din India, prin care TKMS va contribui la proiectarea și ingineria a șase submarine pentru Marina indiană. MDS le va construi în India.

TKMS a fost recent pe prima pagină a ziarelor , fiind anunţat că va fi separată de compania mamă ThyssenKrupp și va fi listată la Bursa de Valori din Frankfurt. Directorul general Burkhard a dezvăluit că „vom încerca să facem acest lucru în acest an calendaristic”.

Investitorii par să fi primit bine apetitul crescut pentru cheltuielile de apărare. De la începutul anului până în prezent, acțiunile ThyssenKrupp au crescut cu 155% până la data de 19 martie. Potrivit lui Burkhard, acest impuls îmbunătățește perspectivele pentru o divizare în acest an.

Acesta a adăugat că acționarii ThyssenKrupp au „suferit” în ultimii ani din cauza problemelor din sectorul siderurgic și auto. Rapoartele Reuters și ale presei germane au dezvăluit că societatea urmează să elimine 1 800de locuri de muncă din divizia sa auto și 11.000 de locuri de muncă din segmentul său siderurgic.

TKMS este „perla” din portofoliul companiei-mamă ThyssenKrupp, a declarat Burkhard, adăugând că spinoff-ul va permite investitorilor să participe la povestea de creștere a companiei.

„Încercăm să întoarcem această perlă și să oferim tuturor acționarilor TK o acțiune TKMS, iar apoi ei pot decide în prima zi de tranzacționare dacă vor să o păstreze … Cred că ei apreciază cu adevărat ceea ce suntem”, a spus el.

BVB | Știri BVB

EVERGENT INVESTMENTS S.A. (EVER) (17/04/2025)

Informatii ulterioare publicarii Convocatorului AGOA din 29/30 aprilie 2025

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (17/04/2025)

Masuri adoptate de Consiliul de Supraveghere

LION CAPITAL S.A. (LION) (17/04/2025)

Autorizare administratori societate

SIMTEL TEAM (SMTL) (17/04/2025)

Semnarea unui contract semnificativ in legatura cu proiectul Giurgiu