Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Banca Transilvania atrag atenția utilizatorilor cu privire la existența unei campanii de propagare a atacurilor de tip #phishing, care se folosește de identitatea vizuală a băncii pentru a convinge potențialele victime să-și ofere datele.


Reprezentanţii Băncii Transilvania asigură clienţii că nu vor face astfel de solicitări pe e-mail şi recomandă să contacteze telefonic serviciul clienţi (0264.594.337) atunci când apar suspiciuni.
Alternativ, se poate apela numărul de urgenţă call-center al DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau se pot transmite sesizări la alerts@dnsc.ro.
Experţii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să verifice întotdeauna adresa reală a expeditorului, chiar dacă aparent este un e-mail trimis de bancă, când se accesează link-ul pentru detalii va afişa o adresă diferită decât cea aparentă sau cea folosită în mod uzual de instituţia bancară.
“Asiguraţi-vă că sunteţi pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteţi datele personale şi că cererea este una legitimă. Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide email-urile ce par să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relaţia cu instituţia bancară”, notează sursa citată.