Update articol:

După 15 ani de activitate, Grupul City Grill estimează o cifră de afaceri de 42 milioane euro

Dragos Petrescu si Daniel Mischie

Grupul de restaurante City Grill împlinește 15 ani de activitate în domeniul hospitalității în România. Pentru acest an, grupul estimează afaceri de 42 milioane euro și 5 milioane de clienți.

Grupul City Grill a pornit în 2004, cu deschiderea restaurantului City Grill din Primăverii și 50 angajați. În prezent, Grupul City Grill cuprinde 9 branduri, 18 restaurante și cafenele și o echipa de 1350 persoane, fiind cel mai mare angajator român din industria hospitalității.

În 2012, Grupul City Grill a lansat programul de fidelitate Out4Food, care are în prezent aproape 115.000 membri. Prin intermediul programului, clienții pot economisi 10% din valoarea notei de plată. În 2018, clienții Out4Food au generat 40% din cifra de afaceri a Grupului și au vizitat restaurantele grupului în medie de 7,6 ori.

Cifra de afaceri a Grupului City Grill a crescut constant de-a lungul celor 15 ani de la înființare, mai puțin în anul 2009, când întreaga piață a fost afectată de recesiune. Astfel, în 2019, Grupul City Grill va înregistra o cifră de afaceri de peste 25 ori mai mare față de cea înregistrată în 2004, respectiv 42 milioane euro, față de  1,6 milioane.  

Piața: creștere cu doi digiți în 2019

Față de acum 15 ani, piața restaurantelor s-a dezvoltat puternic, urmând să ajungă anul acesta la o valoare de circa 3 miliarde de euro, cu estimări de creștere de 12-15% față de anul precedent.

“Principalele evenimente care au marcat dinamica pieței restaurantelor –fiscalizarea, interzicerea fumatului și intrarea în Uniunea Europeană –au avut un impact pozitiv asupra dezvoltării industriei, prin diversificarea și creșterea numărului de restaurante. De asemenea, datorită turismului, clienții au început să aprecieze mai mult calitatea serviciilor, atmosfera și designul restaurantelor în care ies”spune  Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.

Tendințele actuale arată dominația restaurantelor pentru prânz (convenience) și a restaurantelor eveniment (dinner), precum și a livrărilor. 

Studiul calitativ Quantix demarat de Grupul City Grill anul trecut în București arată că respondenții apreciază în egală măsură calitatea serviciilor (viteză, amabilitate), curățenia și atmosfera din restaurant și respectiv calitatea preparatelor (gustul, prospețimea și diversitatea meniului). Potrivit aceluiași studiu, preparatele tradiționale românești se mențin în atenția publicului, bucătăria românească fiind preferată de 66% dintre respondenți, în timp ce fripturile sunt preparatele consumate în oraș cel mai des de 65% dintre aceștia, urmate de mâncarea gătită, consumată de 59%.

Digitalizarea, preferința pentru preparate locale și proaspete și expansiunea serviciilor de livrare vor influența semnificativ industria restaurantelor în următorii 15 ani.

Grupul City Grill este cel mai important jucator roman din industria restaurantelor. Fondat in 2004, Grupul City Grill opereaza in prezent restaurante si cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescarus, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill si City Café.

 

BVBStiri BVB

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (23/09/2021)

Retragere autorizatie administrator de risc

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (23/09/2021)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

ROPHARMA SA (RPH) (23/09/2021)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

CARBOCHIM S.A. (CBC) (23/09/2021)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica la 20.09.2021