Piața gazelor naturale se va liberaliza începând cu data de 1 iulie 2020, iar clienţii casnici trebuie să încheie, până la data de 30 iunie 2020, un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial. Oficialii E.ON Gaz Furnizare ne-au răspuns la câteva întrebări:
Câți dintre clienții dvs. au ales să încheie contract cu dvs. în regim concurențial?
E.ON Gaz Furnizare: Portofoliul de clienți casnici care au optat pentru ofertele noastre pentru piața concurențială a crescut semnificativ. Pe primele patru luni ale anului curent avem o creștere cu 22% a numărului clienților casnici eligibili, iar comparativ cu sfârșitul anului 2018, creșterea este de peste 80%. La sfârșitul lunii aprilie a.c., aveam peste 138.000 de clienți casnici eligibili și circa 1,55 milioane de clienți pe piața reglementată.
Cum se modifică preţul pe care îl oferiți consumatorului final după 1 iulie 2020 (e mai mare sau mai mic decât cel reglementat)?
E.ON Gaz Furnizare: Prețul pentru clienții noștri casnici rămâne stabil, respectiv 134,19 lei/MWh. Acesta a fost scăzut încă din luna aprilie (de la 134,90 lei) și este cel mai mic preț din oferta noastră curentă pentru clienții casnici din piața liberă. Prețul este valabil 12 luni, cu mențiunea că poate fi ajustat dacă ANRE modifică actualele componentele din preț care rămân reglementate, respectiv tarifele de transport, distribuție.
Cum v-ați informat clienții cu privire la noile tarife și avantajele pe care le oferă compania dvs. consumatorului care încheie contract?
E.ON Gaz Furnizare: Avem în derulare, începând cu luna mai, o campanie de informare pe acest subiect. Informațiile legate de liberalizarea pieței, cele privind oferta noastră și avantajele pe care le oferim sunt comunicate tuturor clienților noștri care au încă contract reglementat prin toate canalele pe care le avem la dispoziție. Toți cei peste 1,55 milioane de clienți casnici care au încă contracte reglementate vor primi cel puțin 2 informări individuale pe parcursul lunilor mai și iunie. Pe lângă scrisorile de informare transmise prin serviciile poștale sau prin e-mail, odată cu facturile, oferim informații prin intermediul website-urilor companiei, al portalului E.ON Myline, și, totodată, derulăm și o campanie de informare prin intermediul canalelor social media și al comunicatelor de presă.
În ce procent ați primit cereri de renegociere a contractelor?
E.ON Gaz Furnizare: Dat fiind intervalul relativ scurt, nu avem deocamdată un procent relevant, dar ne așteptăm ca numărul să crească în perioada urmatoare. Clienții pot alege din ofertele disponibile pe paginile noastre de website.
Cu ce vă diferențiați de concurență? De ce să aleagă consumatorul final serviciile dvs. și nu ale unui concurent?
E.ON Gaz Furnizare: E.ON este unul dintre cei mai importanți furnizori de gaze naturale, electricitate și soluții energetice din România, cu circa 3,1 milioane de clienți. Experiența de 15 ani și poziția de top pe care compania o are pe piața de energie locală înseamnă garanția de a avea un partener de încredere pe termen lung, în privința asigurării continuității furnizării gazelor naturale, indiferent de situația din piață. Totodată, apartenența la Grupul E.ON SE este un punct forte privind know-how-ul de care dispunem, alături de angajamentul de a fi mereu aproape de clienți noștri, cărora suntem în măsură să le oferim servicii și soluții inovatoare, la prețuri competitive, adaptate nevoilor lor.
E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,1 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 15 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 1,7 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,3 miliarde de euro.