Update articol:

Eturia: Cultura organizațională, cheia succesului depășirii efectelor negative ale pandemiei

Alina Stoica

O cultură organizațională sănătoasă este mai mult decât un stâlp de susținere a unui brand, reprezintă  de fapt un avantaj competitiv. Iar, în aceste timpuri complicate și incerte, reziliența organizațională a fost ceea ce a ajutat agenția de turism Eturia să reziste, să se adapteze, să crească și să se dezvolte profitând de noile oportunități din turism, adaptate la noua realitate și la nevoile actuale ale călătorilor, potrivit unui comunicat de presă.

 „Pentru Eturia, anul 2020 a fost provocator și transformator deopotrivă, ne-a scos mult din zona de confort și ne-a forțat să ne depășim limitele. Chiar și în lockdown, când nimeni nu călătorea, noi am rămas la fel de activi și am fost nevoiți sa fim mai creativi ca niciodată. A fost un an de adaptare, reinventare, care ne-a testat cu adevărat valorile și cultura organizațională. L-am încheiat istoviți, dar mai puternici, cu multe lecții învățate și cu mulțumirea că ne-am demonstrat că suntem o echipă puternică. Am început anul 2021 cu planuri de recrutare și de reîntregire a echipei, iar pe măsură ce vom reveni la modelul de business anterior pandemiei, vom continua procesul de extindere a echipei.”, mărturisește Alina Stoica, HR Business Partener la Eturia.

În perioada pandemiei, deși politica de HR a suferit reajustări (punând pe hold strategia mare de training, renunțând la unele proceduri și roluri care nu foloseau într-o perioadă de restricție, reajustând schemele de salarizare pentru a păstra cât mai mul echipa întreagă), Eturia a ales să meargă înainte în ciuda tuturor schimbărilor și obstacolelor, pariind pe un mindset de creștere, pozitiv, orientat către soluții și de apropiere interpersonală pentru a reduce cât mai mult impactul pe care toată perioada l-a avut.

Câteva dintre acțiunile pe care managementul Eturia le-a continuat și altele noi pe care le-a îmbrățișat datorită contextului nou, ce au ținut angajații motivați au fost:

  • asigurarea că oamenii își pot desfășura optim munca de acasă;
  • îmbunătățirea comunicării interne implementând noi canele de comunicare;
  • organizarea de video call-uri săptămânale cu întreaga echipa, în care CEO-ul Eturia a transmit update-uri din punct de vedere economic și al contextului intern de business;
  • organizarea de diferite întâlniri de socializare: curs de gătit, de ZUMBA, de limbi străine sau citit;
  • informarea permanentă a colegilor, facilitând accesul la o serie de webinarii cu tematici de mare interes: remote working, crisis leadership, gestionarea emoțiilor în condiții de stres etc;
  • continuarea de acțiuni de learning pentru creșterea de know-how pe partea de destinații de călătorie;
  • implicarea a cât mai mulți angajați în proiecte de anvergură, inovatoare și îndrăznețe, oamenii fiind astfel stimulați să creeze și să se detașeze de haosul creat de pandemie.

„În acest context, starea de spirit a angajaților Eturia a început să revină pe un făgaș bun chiar de la sfârșitul anului trecut, când strategia de vânzări adoptată la acel moment s-a dovedit a fi una de succes și ne-a arătat că se poate călători și în pandemie. Totodată, ne-am respectat promisiunea față de colegii de care am fost nevoiți să ne despărțim anul trecut, iar acum ne-am reîntregit echipa.”, a declarat Alina Stoica.

De la o echipă inițială de 10 membri, Eturia a ajuns la 53 de angajați, dintre care peste 60% sunt în agenție încă din primii ani. Rata de retenție a angajaților este un indicator important într-o companie orientată și către oameni.

Eturia a devenit, în 2007, prima agenție de turism turoperatoare din România ce oferă servicii tailor-made celor care vor să trăiască o călătorie exotică autentică oriunde pe glob la standarde superioare în turism. Pentru clienți, dincolo de cele peste 120 de destinații din portofoliu în care agenția colaborează strâns cu parteneri locali, experiența Eturia include consultanți specializați pe fiecare zonă a globului, ce știu să recomande fiecărui client locuri, hoteluri, trasee și să ofere cele mai valoroase sfaturi. Mai mult, agenția creează și vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif. Companiile aeriene prestigioase alese pentru zboruri, transferurile private, hotelurile de 4 și 5 stele atent selecționate în special în contextul actual, dar și faptul că pachetele includ toate costurile (intrările la obiectivele turistice, ghizii locali și bacșișurile acestora, serviciu de asistență non-stop), transformă vacanțele în experiențe la superlativ. Asigurarea medicală este inclusă în toate pachetele și acoperă chiar și îmbolnăvirea de COVID-19 înainte sau în timpul călătoriei.

BVBStiri BVB

TERAPLAST SA (TRP) (24/09/2021)

Hotarari CA 24.09.2021

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (24/09/2021)

Infiintarea Filialei Fabrica de Prelucrare a Concentratelor de Uraniu-Feldioara

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (24/09/2021)

Raport consolidat - S1 2021

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (24/09/2021)

Informatii referitoare la desfasurarea AGA din 29 septembrie 2021

ELECTROMAGNETICA SA (ELMA) (24/09/2021)

Numire Administratori provizorii