Update articol:

Europa, inundată cu cocaină din America Latină, în ciuda perturbărilor din comerţ cauzate de coronavirus

"Pe baza onor operaţiuni de confiscare a unor transporturi de cocaină mai mari decât de obicei, nu ar fi greşit să spunem că Europa a fost inundată cu cocaină înaintea măsurilor de izolare", a declarat Bob Van Den Berghe, oficial de la vârful Biroului ONU pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), citat de Reuters. "Pe baza onor operaţiuni de confiscare a unor transporturi de cocaină mai mari decât de obicei, nu ar fi greşit să spunem că Europa a fost inundată cu cocaină înaintea măsurilor de izolare", a declarat Bob Van Den Berghe, oficial de la vârful Biroului ONU pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), citat de Reuters.

*În primele trei luni ale anului, UNODC a confiscat 17,5 tone de cocaină pregătite pentru Europa din porturi din America de Sud, în principal din Brazilia. Este o cantitate cu aproape 20% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, a spus Van Den Berghe.

*Europol estimează că piața europeană valorează cel puțin nouă miliarde de euro (9,8 miliarde de dolari) pe an. Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie reprezintă puțin peste 87% din cei aproximativ patru milioane de consumatori de cocaină.

 

Lorzii drogurilor din America Latină au trimis în ultimele săptămâni în Europa numeroase transporturi cu cocaină, deşi epidemia de coronavirus a sufocat comerţul transatlantic legal, au afirmat responsabili anti-drog de rang înalt, potrivit Reuters.

Industria ilegală a drogurilor a fost la rândul ei perturbată de coronavirus, în contextul în care au fost destructurate lanţuri internaţionale de aprovizionare, iar milioane de clienţi se află în izolare la domiciliu. Însă lorzii drogurilor au reuşit să se adapteze şi ascund încărcături uriaşe de cocaină în mai puţine nave-container şi avioane comerciale aflate în circulaţie, ceea ce arată că sunt dispuşi să îşi asume riscuri mai mari pentru a-şi livra produsele.

“Pe baza unor operaţiuni de confiscare a unor transporturi de cocaină mai mari decât de obicei, nu ar fi greşit să spunem că Europa a fost inundată cu cocaină înaintea măsurilor de izolare”, a declarat Bob Van Den Berghe, oficial de la vârful Biroului ONU pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), citat de Reuters.

Acest trend a continuat în ciuda faptului că multe ţări europene, printre care marile pieţe de consumatori precum Marea Britanie şi Spania, au restricţionat sever deplasările populaţiei.

“La acest moment, pandemia globală nu a afectat traficul maritim al drogurilor. Lucrurile continuă ca până acum”, a spus şi Michael O’Sullivan, şeful Centrului de Analiză şi Operaţiuni Maritime finanţat de UE, care coordonează interdicţiile pe mare.

În primele trei luni ale anului, UNODC a confiscat 17,5 tone de cocaină pregătite pentru Europa din porturi din America de Sud, în principal din Brazilia. Este o cantitate cu aproape 20% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, a spus Van Den Berghe.

Captura mai mare a fost rezultatul unor capturi mai puține de sarcini mai grele. Aproape șapte tone direcționate către portul olandez Rotterdam, cel mai mare din Europa, au fost surprinse în patru operațiuni până în acest an, conform datelor U.N. În aceeași perioadă a anului trecut, au fost interceptate puțin peste patru tone în opt confiscări separate.

În această lună, autoritățile belgiene au confiscat aproape cinci tone de cocaină într-un container din America Latină în portul Anvers, care a fost anul trecut principalul punct de intrare în Europa pentru cocaină cu peste 60 de tone interceptate acolo. Van Den Berghe a menționat că marfa de cinci tone de cocaină confiscată în Anvers a fost ascunsă într-un container frigorific care transporta calamar din America Latină. În port, încărcarea calmarului a fost separată de cocaină și transferată într-un recipient identic înainte de a fi verificat. Însă autoritățile au devoalat planul traficanţilor.

Au urmat  mai multe confiscări de circa o tonă în martie, a declarat Kristian Vanderwaeren, șeful vamal pentru Belgia, care a intrat în blocaj pe 17 martie. “Am fost obișnuiți să considerăm o confiscare de o tonă ca o operație importantă”, a spus el pentru Reuters, refuzând să ofere detalii suplimentare.

Marfa confiscată reprezintă de obicei doar o fracțiune din totalul transporturilor și oferă o estimare a comerțului ilegal.

Europol estimează că piața europeană valorează cel puțin nouă miliarde de euro (9,8 miliarde de dolari) pe an. Franța, Germania, Italia, Olanda, Spania și Marea Britanie reprezintă puțin peste 87% din cei aproximativ patru milioane de consumatori de cocaină.

Creșterea cantităților mari de cocaină în containerele de transport a urmat o tendință similară si în transportul cu avioanele, a spus Vanderwaeren.

La jumătatea lunii martie, chiar înainte ca Belgia să anunţe blocarea și cele mai multe zboruri comerciale să fie suspendate, oficialii vamali de pe aeroportul principal din Zaventem au confiscat 350 kg de cocaină ascunsă în valize într-un avion din Republica Dominicană (Caraibe) – o cantitate de 200 de ori mai mare decât era detectată de  obiceiîn transporturile aeriene de stupefiante.

“Acest lucru se datorează faptului că numărul de avioane care zboară din America de Sud în Europa a fost redus substanțial și fiecare avion a fost o ocazie bună pentru a transporta cocaină”, ​​a spus Vanderwaeren, adăugând că acesta nu a fost un caz izolat.

 

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (23/10/2020)

Tranzactii raportate conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (23/10/2020)

Stadiu procedura insoventei

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Hotarari AGA O & E 23.10.2020