Update articol:
Propunere pentru introducerea unei taxe de 3% pe vânzările de publicitate digitală

Europa nu renunță la noile taxe pe companiile din tehnologie

Sursa Pixabay

Planurile UE pentru o nouă taxă asupra companiilor din tehnologie se agață de un fir de ață, însă Facebook și Google nu au scăpat încă de pericolul unor plăți de milioane, arată CNN, care relatează că Franța și Germania au prezentat marți o măsură de compromis care ar impozita vânzările de publicitate digitală cu 3%, dar vor cruța alte servicii online incluse într-o propunere anterioară.

„[Noua versiune] ar avea cel mai probabil impact asupra Google și Facebook și alte companii care au o cantitate mare de vânzări publicitare online”, a declarat Daniel Bunn, directorul proiectelor globale de la Tax Foundation.

Propunerea este o versiune mai restrânsă a planurilor de impozitare susținută de Comisia Europeană și sprijinită de președintele francez Emmanuel Macron. Propunerea inițială era o taxă de 3% pentru o gamă mai largă de activități digitale, inclusiv vânzarea datelor despre consumatori și tranzacțiile efectuate prin intermediul piețelor on-line.

Companiile Big Tech care își fac cea mai mare parte din banii din servicii online, altele decât publicitatea, cum ar fi Apple (AAPL) și Amazon, ar trebui să se descurce mai bine în cadrul propunerii revizuite.

Inițiativa fiscală este cea mai recentă dintr-o serie de eforturi europene de reglementare care vizează companii de tehnologie. Uniunea Europeană a impus reguli noi de confidențialitate în materie de date și a lovit firme din Silicon Valley cu amenzi antitrust majore.

Bunn a spus că noul plan este controversat, deoarece ar impozita mai degrabă veniturile decât profiturile.

„[Propunerea] încearcă să impoziteze o parte a economiei în mod diferit decât alte părți”, a susținut el. „Aceasta este discriminatorie.”

Google (GOOGL) și Facebook (FB) nu au răspuns la o solicitare de comentarii. Amazon (AMZN) a refuzat să comenteze noua propunere.