Update articol:
Forumul România Digitală

Fenoghen (CSALB): Valoarea dosarelor de conciliere rezolvate în 2021 a fost de 1,954 milioane de euro

Liviu Fenoghen, Directorul CSALB Liviu Fenoghen, Directorul CSALB

Peste 6,5 milioane de euro au rezultat din dosarele de conciliere rezolvate, în ultimii şase ani, numai în 2021 valoarea fiind de 1,945 milioane de euro, conform datelor prezentate, marţi, la Forumul România Digitală, de către Liviu Fenoghen, directorul Centrului de Soluţionarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB).

“CSALB a căpătat vocaţie şi pentru soluţionarea litigiilor dintre companii şi bănci sau IFN-uri, în ceea ce priveşte, însă, doar serviciile de plată şi de monedă electronică. La începutul acestui an am avut chiar privilegiul să soluţionăm un prim astfel de litigiu între o companie şi o bancă. Un diferent care era rezultat în urma unui transfer de valută dintr-o ţară în România. Au apărut anumite discuţii şi a fost soluţionat prin intermediul CSALB (…) În plan financiar-bancar avem 19 conciliatori alocaţi în mod automat de către aplicaţia IT, în funcţie de gradul de încărcare. În cei şase ani de zile, am depăşit 6,5 milioane de euro beneficii pentru consumatori. Numai anul trecut au fost 1.945.000 de euro rezultaţi din aceste concilieri. Practic, anul trecut o medie a unui dosar rezolvat prin intermediul CSALB avea o valoare de aproximativ 4.300 de euro, în condiţiile în care în urmă cu un an aveam 3.300 de euro, iar în urmă cu 2 ani undeva la 2.500 de euro. Imaginaţi-vă ce înseamnă, de exemplu, numai scăderea unei rate de la 700 de lei la 400 de lei sau 450 de lei. Poate că 250 de lei nu reprezintă mult, dar multiplicaţi 250 de lei ori 12 luni şi ori numărul de ani pentru care a fost dat creditul respectiv şi o să vă rezulte o sumă impresionantă”, a subliniat Fenoghen, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, numărul cererile de soluţionare primite pe adresa CSALB a depăşit 2.500, anul trecut, în comparaţie cu primul an de activitate, în 2016, când s-au înregistrat 235 de cereri.

“Activitatea evidentă a Centrului a crescut de la an la an şi este normal. În septembrie vom fi în al şaptelea an şi putem spune că mergem la şcoală, mergem în clasa I. Dacă în primul an aveam de undeva la 235 de cereri, în anul 2016, atunci când a început efectiv activitatea operaţională CSALB, anul trecut am încheiat cu 2.525 de cereri. Dacă în primul an aveam doar 46 de dosare care se formau, deci ceea ce însemna o rată de clasare de aproximativ 80% de refuz, anul trecut acest procent de clasare a scăzut la 17% deci în 17 cazuri din o sută practic. De asemenea, a crescut şi calitatea sau diferenţa între hotărâri şi încheieri. Hotărârea înseamnă o soluţie prin care părţile se împacă, iar încheierile sunt practic rezultatul, acea conciliere care s-a încercat între părţi nu a avut un efect, n-a avut efectul scontat. Primim cereri inclusiv din străinătate, consumatori care au raporturi contractuale cu băncile de la noi, deci le asigură posibilitatea de a formula o cerere de oriunde s-ar afla, din patul din dormitor sau de pe canapeaua din sufragerie. Consumatorii nu plătesc absolut nimic, este gratuit pentru consumatori, poate doar telefonul pe care îl dau într-adevăr înainte, la 021/9414 pentru a se lămuri. Băncile şi IFN-urile sunt cele care plătesc, echivalentul a undeva aproximativ 200 de de euro”, a afirmat Liviu Fehoghen.

Platforma de ştiri economice şi analize financiare, Financial Intelligence, a organizat, marţi, cea de-a patra ediţie a Forumului România Digitală, în care sunt dezbătute teme precum: digitalizarea României prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), tehnologia 5G şi securitatea cibernetică.

BVB | Știri BVB

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (01/07/2022)

Implementare plan incentivare SOP2020

RCB GOLD (RCGLD) (01/07/2022)

Notificare Raiffeisen Centrobank AG

TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) (TTS) (01/07/2022)

Disponibilitate Raport Sustenabilitate 2021

ELECTROARGES SA (ELGS) (01/07/2022)

Hotarare AGOA - 30.06.2022

Sphera Franchise Group (SFG) (01/07/2022)

Publicarea Raportului de Sustenabilitate aferent anilor 2020-2021