Update articol:
Investitii de 7,5 milioane de euro în tehnologie

Actualizare: FIRST BANK vrea să închidă sau să comaseze 40 de sucursale şi să concedieze 379 de angajaţi

Actualizare:   First Bank (fosta Piraeus Bank), locul 13 în topul bancar local, a propus sindicatului propriu închiderea sau comasarea a 40 de sucursale și concedierea a 379 de angajați. O decizie finală va fi luată după finalizarea negocierilor dintre cele două părți.

„La acest moment, am comunicat Sindicatului și echipei interne estimările noastre referitoare la reorganizarea rețelei de sucursale și a numărului potențial de angajați afectați. Plănuim să închidem și/sau comasăm un număr de 40 de sucursale. Estimăm că vor fi afectați 379 de angajați. Dorim să subliniem faptul că aceste cifre reprezintă estimări, iar la sfârșitul perioadei legale de negocieri, vom anunța decizia finală și noua configurație a rețelei de sucursale”, au precizat, luni, reprezentanții First Bank, pentru MEDIAFAX.

……….

Consiliul de Administrație al FIRST BANK a aprobat direcțiile strategice ale băncii pentru 2019. Potrivit unui comunicat de presă, First Bank accelerează procesul de digitalizare și își regândește procesele interne pentru a sprijini integrarea noilor tehnologii. Banca vizează creșterea cotei de piață atât organic, prin lansarea de produse optimizate, cât și prin posibile achiziții.

Investiții de 7,5 milioane de euro în tehnologie și date

Banca va investi 7,5 milioane de euro în tehnologie. Investițiile în digitalizare au ca obiectiv, printre altele, optimizarea proceselor existente și reconfigurarea sistemelor de analiză și raportare.

Toate aceste optimizări vor duce la diminuarea timpului de procesare a solicitărilor cu aproximativ 50% și vor reduce timpul de răspuns al băncii către clienții săi. Soluțiile de digitalizare vor fi testate, analizate și implementate treptat în următoarele 20 de luni.

„Clienții noștri își doresc din ce în ce mai mult să poată realiza operațiuni bancare oricând și oriunde. O aplicație de mobile banking este acum mai apreciată decât proximitatea unui bancomat sau a unei unități bancare. Anul trecut, în Europa Occidentală, aproximativ 20% din clienți au vizitat mai puțin de o dată pe an o unitate bancară, și numărul lor este în creștere. Dorim să satisfacem aceste așteptări și să conturăm o organizație flexibilă și cu viziune, care să poată anticipa ritmul rapid de schimbare a preferințelor clienților. În același timp, dorim să ne asigurăm clienții că, prin consultanții noștri, vom rămâne alături de ei oricând au nevoie de asistență personalizată, care depășește limitele tehnologiei moderne ”, a declarat Dominic Bruynseels, Președinte Executiv FIRST BANK.

Redesenarea proceselor pentru a oferi echilibrul optim între tehnologie și contactul uman

La nivel global peste 70% dintre bănci consideră că prioritară este dezvoltarea capacității de a crea soluții bancare noi pentru clienți. Această tendință definește sectorul bancar, care trebuie să integreze rapid noi servicii pentru a răspunde provocărilor propuse de companiile de tip Fintech care oferă, parțial, servicii bancare.

„Dorim să folosim din ce în ce mai mult avantajele oferite de automatizare și de utilizarea inteligentă a datelor, astfel încât să răspundem mai bine nevoilor clienților noștri. Vom completa această nouă abordare cu o Echipă Mobilă de Vânzări care va oferi consultanță. Am observat că nevoia clienților noștri de interacțiune umană rămâne actuală în situații care implică soluții bancare personalizate,” a declarat Dominic Bruynseels explicând strategia băncii.

Compania va crea în lunile următoare o Echipă Mobilă de Vânzări formată din aproximativ 150 de persoane.

Ajustarea proceselor va implica modificări aduse fluxurilor de lucru, reconfigurarea structurală a organizației pentru a evita activitățile redundante și o revizuire a structurii rețelei teritoriale de unități. În funcție de profitabilitatea și potențialul de dezvoltare comercială a zonelor geografice în care se află, o parte dintre unități vor fi comasate, iar altele vor fi închise, simultan cu reducerea corespunzătoare a numărului de angajați atât la nivelul rețelei, cât și la nivelul sediului central.

În următoarele 6 luni, toate aceste procese vor avea loc în paralel. Estimăm că transformările vor deveni vizibile în trimestrul 3 al anului 2019. Primele noi soluții bazate pe digitalizare și tehnologie vor fi lansate în cursul trimestrelor 3 și 4 ale anului 2019, iar procesul complet de digitalizare va fi finalizat în cursul anului 2020.

BVBStiri BVB

SINTEZA S.A. (STZ) (08/04/2020)

Informatii privind desfasurarea AGAO 22.04.2020 ref. COVID-19

TURISM, HOTELURI, RESTAURANTE MAREA NEAGRA S.A. (EFO) (08/04/2020)

Efectele crizei COVID-19 si masurile adoptate

PREBET SA AIUD (PREB) (08/04/2020)

Completare ordine de zi AGOA 24/25.04.2020

ROMCAB SA (MCAB) (08/04/2020)

Convocare AGA Anuala 04.05.2020

CEMACON SA (CEON) (08/04/2020)

Masuri adoptate in contextul COVID-19