Update articol:

Franța amendează Google cu 220 milioane de euro pentru abuz de „poziție dominantă” în publicitatea online

Sursa Facebook

Autoritatea de supraveghere a concurenței din Franța a amendat Google cu 220 de milioane de euro (267 milioane de dolari) pentru că a abuzat de puterea sa de piață în industria publicității online, scrie CNBC.

Autoritatea franceză pentru concurență a declarat luni că Google a trimis business în mod nedrept către propriile sale servicii și a discriminat concurența. Google a fost de acord să plătească amenda și să înceteze unele dintre practicile sale de auto-preferință, a spus autoritatea.

Ancheta a constatat că Google a acordat un tratament preferențial serverului său de publicitate DFP, care permite editorilor de site-uri și aplicații să-și vândă spațiul publicitar, precum și platformei de listare SSP AdX, care organizează procese de licitație și permite editorilor să-și vândă „impresiile” sau inventarul publicitar către agenții de publicitate. În consecință, rivalii și editorii Google au suferit, a spus autoritatea de reglementare.

Isabelle de Silva, președintele Autorității franceze pentru concurență, a declarat că decizia este prima din lume „care analizează procesele complexe de licitație algoritmică prin care funcționează„ afișarea ”publicității online”.

Ea a adăugat că ancheta a dezvăluit procese prin care Google s-a favorizat față de concurenții săi atât pe serverele de publicitate, cât și pe platformele de ofertare, care sunt piese software utilizate de editori pentru a gestiona, vinde și optimiza spațiul publicitar de pe site-urile lor web și din aplicațiile mobile.

„Aceste practici foarte grave au penalizat concurența pe piața de publicitate online emergentă și au permis Google nu numai să își păstreze, ci și să-și crească poziția dominantă”, a spus de Silva.

„Această sancțiune și aceste angajamente vor face posibilă restabilirea unor condiții de concurență echitabile pentru toți actorii și capacitatea editorilor de a profita la maximum de spațiile lor publicitare.”

Google a anunțat luni că va face o serie de modificări în tehnologia sa publicitară.

„Recunoaștem rolul pe care tehnologia publicitară îl joacă în sprijinirea accesului la conținut și informații și ne angajăm să lucrăm în colaborare cu autoritățile de reglementare și să investim în noi produse și tehnologii care oferă editorilor mai multe opțiuni și rezultate mai bune atunci când folosim platformele noastre”, a scris Maria Gomri , director juridic al Google France.

Ancheta vine după ce News Corp, ziarul francez Le Figaro și grupul de presă belgian Rossel au depus o plângere împotriva Google.

Autoritățile de reglementare din întreaga Europă anchtează marii giganți tehnologici americani, pe fondul îngrijorării că dețin prea multă putere asupra celor 700 de milioane de cetățeni ai blocului comunitar.

Săptămâna trecută, Facebook a fost lovit de două anchete antitrust de la autoritățile de reglementare din Marea Britanie și Europa.

Comisia Europeană a lansat anchete împotriva Amazon, Google și Microsoft în ultimii ani, în timp ce Autoritatea din UK pentru Concurență și Piețe a lansat, de asemenea, anchete asupra Google și Apple, de când a devenit autoritate de reglementare independentă în ianuarie, după ieșirea Marii Britanii. din UE.

BVB | Știri BVB

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (14/03/2025)

Convocare AGA E&O Anuala 29 aprilie 2025

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (14/03/2025)

Componenta Comitetelor Consultative ale Fondul Proprietatea SA