SUD, un sindicat care-i reprezintă pe angajaţii Renault de la fabrica Flins, de lângă Paris, a cerut personalului să nu revină la muncă înainte de 11 mai, apreciind că este prea riscant pentru sănătatea muncitorilor, ţinând cont de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters, citat de Agerpres.
Conducerea Renault a cerut angajaţilor să reînceapă activitatea la Flins din 28 aprilie, înaintea atenuării restricţiilor în Franţa, prevăzute pentru data de 11 mai.
Oficialii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.
Uzina din Flins, înfiinţată în 1952, produce modelele Zoe şi Micra, iar la 31 decembrie 2018 avea aproximativ 2.640 de angajaţi, conform site-ului Renault.
Săptămâna trecută, grupul auto Renault a anunţat că va relua producţia la trei fabrici din Franţa, la un nivel limitat.
În martie, compania a închis cele 12 uzine din Franţa, unde lucrează 18.000 de angajaţi, din cauza pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a informat că reluarea producţiei “va fi foarte, foarte graduală”, şi strict în linie cu cerinţele de sănătate stabilite de autorităţi. Mai multe unităţi vor fi redeschise în următoarele săptămâni, a precizat purtătorul de cuvânt.
Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, 21 aprilie, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat Grupul Renault România.
Vineri, vineri ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Mair, a anunţat că operatorul aerian Air France va primi împrumuturi garantate de statul francez în valoare de şapte miliarde de euro (7,6 miliarde de dolari), pentru a evita o criză de numerar în contextul actual al crizei provocate de pandemie. De asemenea, a adăugat Bruno Le Maire, statul francez, care deţine 15% din Renault, pregăteşte împrumuturi de aproximativ cinci miliarde de euro pentru producătorul auto.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.