Update articol:
INTERVIU ÎN EXCLUSIVITATE

Friedrich Wille, FREYWILLE: ”Mereu am avut profit pe piața românească, niciodată pierderi”

*Piața din America este prioritatea numărul unu în viitor

Compania de bijuterii artistice, decorate în email, FREYWILLE, a înregistrat profit pe piața românească, imediat după lansare, 90% dintre clienții celor două magazine din București fiind locali, după cum ne-a spus Dr. Friedrich Wille, CEO și fondator. Acesta a avut amabilitatea să ne acorde un interviu cu ocazia aniversării a 10 ani de la deschiderea primului magazin FREYWILLE, în România.

Astăzi FREYWILLE este prezent prin cele peste 80 de Boutique-uri proprii în Europa, Asia, Australia şi America de Nord şi de Sud.

În România deține două magazine aflate în București, unul în mall-ul Băneasa Shopping City și al doilea în Hotelul Radisson Blu, pe Calea Victoriei.

***

Reporter: Când ați atins break-evenul în România?

Dr. Friedrich Wille: Foarte repede. Cred că a fost în al doilea an.

Reporter: Care este profilul clientului FREYWILLE din România?

Dr. Friedrich Wille: În România, avem 90% clienți locali, 10% turiști. Predomină clienții femei, în proporție de 70%, 30% sunt clienți bărbați, iar ca medie de vârstă clienții noștri au între 30 și 50 de ani.

Reporter: Chiar mă întrebam dacă și bărbații vin să cumpere produse FREYWILLE.

Dr. Friedrich Wille: Da, bărbații sunt clienți foarte buni, de obicei cumpără pentru doamne, atunci când știu deja că doamnelor le place o anumită colecție și cumpără o bijuterie pentru a completa setul. Deseori bărbații ne și descoperă pe cont propriu. Vin la noi în magazin și își dau seama că bijuteriile noastre sunt exact ceea ce aveau nevoie pentru a face o surpriză. Desigur, alții vin trimiși de soțiile lor, ceea ce se întâmplă chiar foarte des. Trebuie să fi foarte curajos să cumperi o bijuterie cu totul diferită și dacă se întâmplă să fie și pe gustul doamnei, atunci vei primi și mai multă apreciere din partea ei. De asemenea, pentru mulți bărbați contează ca ceea ce cumpără să aibă și un sens din punct de vedere emoțional. Din colecția Hope au cumpărat bijuterii mulți bărbați care aveau soții însărcinate.

Reporter: Care dintre colecțiile FREYWILLE sunt preferate în România?

Dr. Friedrich Wille: Dintre colectiile lansate în ultimii ani, preferatele clienților sunt Passionate Russia, Orangerie from Claude Monet și Van Gogh și sunt numărul unu în topul vânzărilor, în România. Colecția Passionate Russia a fost creată la cererea guvernului rus. Întrucât avem foarte multe magazine în Rusia, nu am putut refuza această propunere. Suntem atât de populari în Rusia că trebuia să crăm o colecție inspirată de acolo, din pictura folclorică Khokhloma. Este un oraș foarte vechi lângă Moscova unde se fac cutii din lemn decorate într-un mod deosebit. Acest stil ni s-a parut interesant, în special pentru designul foarte frumos. Personal, și mie îmi place foarte mult această colecție pentru că artiștii noștri au găsit modalitatea să arate că Rusia este cea mai interesantă țară din Europa din punct de vedere al designului folcloric pentru că are mai multe influențe, de la mongoli, de la tătari și de la rușii europeni. Este un conglomerat de trei mișcări folclorice diferite.

Reporter: V-ați gândit să faceți o colecție de bijuterii inspirată din operele unui pictor român?

Dr. Friedrich Wille: Acest lucru trebuie studiat. Este foarte important cât de mult este cunoscut pictorul la nivel mondial ca să ne ajute în business.

Reporter: Ce planuri aveți cu privire la intrarea pe noi piețe din lume?

Dr. Friedrich Wille: Acum ne concentrăm pe America, lucrăm deja cu câțiva bijutieri independenți, pentru că nu ne permitem să avem propriile magazine acolo, deoarece chiriile sunt extrem de scumpe. Pe Madison Avenue chiria este cel puțin 100.000 euro pe lună. Avem deja aproximativ 50 de bijutieri în Statele Unite ale Americii și în Canada, avem 4 agenți de vânzări și am început să construim afacerea. Acesta va fi prioritatea numărul unu în viitor, în afară de alte piețe de lux, în special vase de croazieră. În Europa turismul fluvial este destul de avansat. Spre exemplu pe Dunăre sau pe alte râuri unde există turism, vrem să fim și noi.

Reporter: În America deja vindeți produsele online?

Dr. Friedrich Wille: Desigur, vindem online în America dar și prin bijuteriile cu care lucrăm.

Reporter: În ce țară aveți cele mai mari vânzâri?

Dr. Friedrich Wille: În Austria vindem cel mai mult. Anul acesta, vânzările în Austria au crescut depășind piața din Rusia, care este stabilă. Piața românească este foarte sigură, aici nu am avut niciodată pierderi, mereu am avut profit, lucru pentru care îi mulțumesc echipei de aici.

Compania de bijuterii artistice, decorate în email, FREYWILLE este deținută 100% privat, are peste 350 de angajați și operează la nivel mondial prin cele 80 de magazine situate în cele mai exclusiviste cartiere comerciale.

Colecțiile FREYWILLE acoperă o mare varietate de bijuterii și accesorii: cercei, pandantive, brățări, inele, ceasuri de bijuterii, broșe, genți, eșarfe 100% mătase, cravate, stilouri, manșete, agrafe și instrumente de scris.

***

Brandul internațional de bijuterii FREYWILLE, a luat naștere în 1951, într-un mic atelier din Viena, deținut de artista Michaela Frey, care, la început, se axa pe crearea de obiecte decorative cu email, iar mai târziu, pe bijuterii.

Dr. Friedrich Wille i s-a alăturat ca partener, în anii 1970, când afacerea crescuse considerabil, preluând conducerea aspectelor financiare şi juridice ale companiei. Intuind potenţialul uriaş, Wille a încurajat internaţionalizarea FREYWILLE, mai întâi prin intermediari din Europa, iar apoi prin propriile Boutique-uri.

Dr. Wille a preluat compania în 1980, după decesul Michaelei Frey, şi a conferit artistei Simone Grünberger (mai târziu Grünberger-Wille) rolul creativ al afacerii. Grünberger-Wille, absolventă a Universităţii de Arte din Veina, cu Master în Designul metalelor, s-a dedicat dezvoltării unei tehnici unice de emailare, iar rezultatele ei au revoluţionat compania.