Antreprenorii români sunt o prezență robustă în rețeaua IULIUS, lucru care se datorează orientării spre local a business-ului pornit în România în urmă cu peste 20 de ani și care astăzi este singurul dezvoltator român de proiecte mixed use de regenerare urbană.
Indiferent că vorbim despre rețeaua națională Iulius Mall sau de proiecte complexe, cu un caracter internațional, cum sunt ansamblurile mixed-use Palas Iași și Iulius Town Timișoara, business-urile locale au rămas o constantă în portofoliul grupului, care imprimă personalitate și autenticitate.
Prezență estimată de 25% pentru business-urile locale în spațiul de retail creat în Palas Campus
Și în cel mai nou proiect care poartă semnătura Iulius, Palas Campus, o investiție mixtă office – retail de peste 120 de milioane de euro aflată în derulare la Iași, există oportunități pentru inițiativele antreprenoriale locale. Mai exact, un sfert din componenta de retail a proiectului, care ajunge la un total de aproximativ 6.000 de mp, se estimează că va fi ocupat de business-urile din Iași.
Proiectul Palas Campus va include un concept de food market, cu restaurante, cafenele și terase, o zonă de servicii, inclusiv medicale, dar și locații ale producătorilor locali. Astfel, există oportunități pentru ca aceștia să facă parte dintr-un proiect ambițios, unde vor lucra peste 5.000 de angajați, un public constant pentru business-urile lor, dar care va atrage și locuitorii din proximitate.
În cazul proiectelor dezvoltate sub umbrela Family Market, noul concept lansat de compania Iulius, inițiativele locale integrate răspund unor nevoi concrete ale comunităților în dezvoltare. Primele două proiecte de acest tip se dezvoltă în județul Iași (comuna Miroslava – 7.700 mp și cartierul Bucium – 7.100 mp ), iar lucrările vor demara în primăvara acestui an. Pentru aceste proiecte s-a creat o platformă online (www.family-market.ro), prin care locuitorii pot trimite sugestii privind serviciile și facilitățile pe care și le doresc aproape de casă, în funcție de care este calibrat și mixul de retail.
„De-a lungul timpului am construit și dezvoltat parteneriate cu mici companii locale, care ne sunt alături încă de la primul mall inaugurat, care s-au extins pe noi piețe unde am construit proiecte sau care au devenit branduri puternice. Flavor-ul local este foarte important în viziunea noastră, deoarece adaugă valoare proiectelor și autenticitate. Este și o direcție datorită căreia grupul Iulius este puternic ancorat în realitatea românească și se bucură atât de adeziunea publicului autohton, cât și a celui de peste granițele țării, care își dorește să testeze și să simtă culoarea locală”, a spus Oana Diaconescu, Head of Leasing în grupul Iulius.
În toate proiectele IULIUS – rețeaua națională de mall-uri, Palas Iași și Iulius Town Timișoara, prezența antreprenorilor locali este vizibilă pe toate segmentele – fashion, servicii, alimentație publică, restaurante și cafenele etc. Ponderea chiariașilor locali în cadrul proiectelor IULIUS, raportat la suprafața ocupată, este în medie de 15,5 %, în timp ce prezența celor naționali este de 18,4 %.
„Sunt retaileri locali pe care îi sprijinim cu know how-ul echipei de operare, de la nivelul de consultanță în proiectare tehnică, până la perfectare a planului de business sau optimizare a serviciilor și a activității. Apoi, vorbim despre oportunități create pentru dezvoltarea lor, prin integrarea în proiecte cu un nivel de atractivitate foarte ridicat și care se adresează unui public eterogen și extins, chiar și în afara granițelor țării, către Republica Moldova, Serbia, Ungaria ori Ucraina. Competitivitatea unui astfel de proiect îi determină să își calibreze business planul, iar rezultatele sunt, în multe cazuri, peste așteptări, la nivel de design și calitate a serviciilor”, a mai spus Oana Diaconescu.
Produsele locale food & beverages, preferate
La nivelul obiceiurilor de consum, în rețeaua IULIUS se constată interesul consumatorilor pentru produse românești și chiar locale în special în zona food & beverages și servicii. Aceasta se datorează și faptului că pe aceste două zone se remarcă o capacitate maximă de operare și un nivel optim al serviciilor oferite consumatorilor, întrucât astfel de business-uri necesită prezența fizică, zilnică, a antreprenorului și un grad de implicare direct de 100% în gestionarea locației, ne spun reprezentanții Iulius. „Sunt segmente în care identitatea locală se transpune cu relativă ușurință, plusând și pe sentimentul de mândrie și apartenență. Pe de altă parte, pe segmentul restaurante și cafenele, antreprenorii locali au lansat concepte internaționale impresionante, replicând tendințe occidentale pentru a le oferi clienților o experiență completă, bazată pe emoție și creativitate, dincolo de calitatea produselor”, a adăugat reprezentantul companiei.
Grupul Iulius a investit peste 1 miliard de euro, inclusiv în proiectele în dezvoltare.