Update articol:

Grupul PPC – profit net de 51,1 milioane euro, în T1 2023, față de o pierdere netă de 185,7 milioane euro în T1 2022; Preluarea Enel România de către PPC se va finaliza în al treilea trimestru din 2023

Georgios Stassis, Președinte și CEO al Grupului PPC
  • EBITDA recurentă în creștere: 280,5 milioane Euro în T1 2023, de la 170 milioane Euro în aceeași perioadă a anului trecut.

  • Cheltuielile de capital s-au dublat, la 195,5 milioane Euro în T1 2023, de la 102 milioane Euro în T1 2022, și au vizat investiții în rețeaua de distribuție și RES, precum și în noua unitate de gaze naturale

  • Proiectele RES în fază de construcție, în creștere la 1 GW – Peste 600 MW RES în proiecte operaționale/ finalizate – Licențiere de implementare asigurată pentru o capacitate de peste 4 GW

Grupul PPC, una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci țări din sud-estul Europei și cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creștere a profitabilității operaționale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaționale și în principal a achizițiilor de energie, gaze naturale și a cheltuielilor cu emisiile de CO2, potrivit unui comunicat de presă. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane euro, în creștere cu 110,5 milioaneeEuro (65%) față de primul trimestru al anului trecut.

Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus și s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane Euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane Euro în T1 2022. Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane Euro, în T1 2023, față de o pierdere netă de 185,7 milioane Euro în T1 2022.

Georgios Stassis, Președinte și CEO al Grupului PPC: “Rezultatele financiare înregistrate în primele luni ale anului reiterează traiectoria ascendentă a Grupului PPC și pavează drumul spre distribuirea de dividende, începând cu 2024, în baza profitabilității anului în curs. Implementând planul nostru strategic de business, am continuat să creștem, pentru al doilea trimestru consecutiv, investițiile în proiecte care ne transformă mixul energetic într-unul mai verde, în consolidarea și modernizarea rețelei de distribuție și în digitalizarea activităților. În ceea ce privește planul nostru privind RES, în urma atingerii obiectivului de 600 MW în proiectele din Grecia, am început construcția marelui parc fotovoltaic de 550 MW din Ptolemaida, cu proiecte de 1 GW în total în față de construcție.

Aceasta reprezintă o capacitate totală de aproximativ 1,6 GW, aproximativ 30% din obiectivul de 5 GW pe care l-am stabilit pentru 2026. În paralel, continuăm să îmbunătățim experiența clienților noștri oferind un mix de soluții, atât în mediul offline, cât și digital. În acest sens, continuăm să ne dezvoltăm rețeaua de magazine în Grecia și să introducem tot mai multe instrumente pentru a ne ajuta clienții să-și achite facturile, dezvoltând totodată serviciile noastre digitale sub noua platformă myDEI, contractul digital și funcționalitățile de autocontorizare (citire a indexului), care devin din ce în ce mai populare. Pentru 2023, estimăm că vom depăși ținta inițială și ne așteptăm la o EBITDA recurentă de aproape 1,2 miliarde Euro. După un an plin de provocări, Grupul PPC continuă implementarea planului său de transformare, cu investiții în piețele în care este prezent, precum și misiunea de a deveni lider de piață în Europa de Sud-Est.”

Planurile privind România

Tranzacția prin care Grupul PPC preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului. Achiziția Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică, dar și planului grupului PPC de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piață importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanțare UE prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului. PPC își propune să continue și să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată, și intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor locale. Odată cu finalizarea achiziției, Grupul PPC își va consolida poziția în regiune și va deveni cel mai mare jucător de pe piața de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăși capacitatea instalată de 11 GW și va deservi 8,9 milioane de clienți, pe mai multe piețe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiți și peste 27 TWh generați, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.

Prezent în cinci țări din sud-estul Europei și cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, PPC este o companie solidă, aflată în curs accelerat de creștere, care produce, distribuie și furnizează energie electrică către consumatori. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piață), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziției EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) și România (achiziția Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). PPC a fost fondată în 1950 și este listată la Bursa de Valori din Atena.

 

BVB | Știri BVB

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (20/05/2024)

Disponibilitate vot on-line AGA 22.05.2024

AQUILA PART PROD COM (AQ) (20/05/2024)

Inregistrare teleconferinta rezultate financiare interimare T1 2024

ROMCARBON SA (ROCE) (20/05/2024)

Volum actiuni Premier Energy PLC subscrise

Premier Energy PLC (PE) (20/05/2024)

Notificare WOOD & COMPANY FINANCIAL SERVICES - rezultate oferta publica initiala de vanzare de actiuni emise de Premier Energy PLC