• Profitul net de 28,67 milioane de lei a fost generat de business-urile din structura actuală a Grupului TeraPlast, excluzând impactul vânzării diviziei Steel și a liniei de business de profile de tâmplărie.
Grupul TeraPlast (TRP) a înregistrat în primul semestru al anului 2021 o cifră de afaceri de aproape 273 milioane de lei și o EBITDA de 42,7 milioane lei, reprezentând o creștere accelerată, cu 40% a veniturilor și o creștere consistentă, cu 47% a EBITDA, față de rezultatele retratate din semestrul 1 al anului 2020. În aceeași perioadă, profitul net a înregistrat un avans puternic, crescând cu 71%, de la 16,8 milioane de lei în S1/2020, la 28,67 milioane de lei în prima jumătate a anului curent, potrivit unui raport al emitentului. Profitul operațional a crescut cu 63% în primul semestru din 2021. Marja EBITDA s-a situat la 15,7%, peste nivelul bugetat și cu 0,8 puncte procentuale peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut.
Piața și întreg contextul de stimulare a creșterii economice au fost favorabile unei majorări a volumelor vândute.
Rezultatul consolidat din primele șase luni cuprinde efectele integrării Somplast din trimestrul 2, care a adaugăt linia de business ambalaje flexibile în cadrul Grupului. Rezulatele Somplast, însă, nu au putut fi influențate semnificativ de către managementul Grupului din luna aprilie de când a fost preluat controlul efectiv, integrarea fiind încă în curs. Eficiența strategiei și fructificarea sinergiilor la nivel de Grup vor fi vizibile începând cu trimestrele următoare. Linia de business ambalaje flexibile va cunoaște o creștere accelerată și prin investițiile aflate în derulare, în cadrul proiectului TeraBio Pack în valoare de 12 milioane de euro. Managementul grupului analizează în continuare opțiuni strategice pentru extindere, inclusiv operațiuni M&A.
„Evoluția pieței materiilor prime ne-a testat adaptabilitatea iar rezultatele record în istoria Grupului TeraPlast ne arată că am trecut cu succes și acest test. Faptul că îl comparăm cu semestrul 1 din 2020, considerat atunci un nou record în materie de performanțe, confirmă succesul strategiei noastre de poziționare și dezvoltare accelerată profitabilă atât în zona procesării maselor plastice, cât și a economiei verzi, prin ambalaje biodegradabile și reciclare PVC rigid”, a comentat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
„Cu EBITDA de 42,7 milioane de lei și o marjă de 15,7%, în prima jumătate a anului ne aflăm în grafic să atingem cifrele bugetate pentru 2021. Pentru restul anului vom avea și un impact pozitiv din operaționalizarea unor investiții. Avem deja echipamente funcționale, care majorează capacitatea anuală de producție de țeavă PVC la peste 30 de mii de tone. Construcția fabricii pentru sisteme din polietilenă pentru apă și gaz se desfășoară conform planului și va deveni operațională în trimestrul 4. Investiția în unitatea de ambalaje biodegradabile este și ea în graficul de implementare”, a adăugat Ioana Birta.
Pentru întreg anul 2021, bugetul Grupului TeraPlast este construit pe o cifră de afaceri de 636,2 milioane lei și EBITDA de 89,1 milioane lei. Rezultatele Grupului din semestrul 1 al anului curent indică o evoluție favorabilă atingerii țintelor propuse.
Linia de business Instalații și Reciclare (TeraPlast și TeraPlast Recycling)
• Cu o cifră de afaceri de 182 milioane de lei, a generat două treimi din rezultatul
consolidat la nivel de Grup.
• EBITDA de 29,6 milioane de lei este în creștere cu 30% față de S1/2020.
• Producția de țevi din PVC, PE și PP a crescut cu 9% față de S1/2020.
• Business-ul de reciclare a avut o creștere de 28% a volumului procesat.
• Criza materiilor prime, manifestată nu doar prin creșteri de preț, ci și prin lipsa de disponibilitate a majorat cererea de material reciclat care poate înlocui cu succes resursa virgină. Politicile de sustenabilitate în expansiune la nivel european vor majora cererea viitoare pentru material reciclat.
• TeraPlast Recycling își majorează în acest an capacitatea de procesare de la 12.000 de tone la 33.000 de tone.
Linia de business Granule (TeraPlast și TeraPlast Recycling)
• Include Granulele rigide și plastifiate din PVC, dar și granulele reciclate.
• Linia de business cu cele mai bune performanțe în termeni de creștere față de perioada de referință.
• Cifra de afaceri de 64,6 milioane de lei, cu un avans de 86%, a fost susținută în principal de vânzarea de granule reciclate.
• EBTIDA mai mare cu 97%, la 11,7 milioane de lei.
Linia de business Ferestre și uși (TeraGlass)
• Segment cu îmbunătățiri semnificative a rezultatelor ca urmare a unei gestionări eficiente a costurilor și a creșterii volumelor: EBITDA a crescut de 4 ori comparativ cu S1/2020.
• Cifră de afaceri de aproape 20 milioane lei în S1/2021 (+29%).
• O linie de business puternic orientată către export, cu vânzări externe de aproximativ 70% din total, ca urmare a unei strategii de intrare în marile rețele DIY din Europa.
Linia de business Ambalaje flexibile (Somplast și TeraBio Pack)
• Cifră de afaceri de 6,1 milioane de lei și EBITDA de 39 mii lei.
• E un business nou apărut în cadrul Grupului TeraPlast, prin includerea Somplast în rezultatele consolidate începând cu trimestrul 2 al anului curent.
• Integrarea efectivă a Somplast se va face în etape, prin optimizarea proceselor, investiții în echipamente și amenajarea spațiilor de pe platforma din Năsăud.
• Pe segmentul ambalaje flexibile biodegradabile, Grupul are în derulare investiția de 12 milioane de euro în TeraBio Pack, unitate nouă de producție care va deveni operațională în trimestrul 4 al acestui an.
Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack și Somplast.