Update articol:

ING Bank România a raportat un profit net de 685 de milioane de lei în 2018, în creștere cu 39%

ING Bank România a obţinut un profit net de 685 de milioane de lei în 2018, în creştere cu 39%, faţă de 2017 când a realizat un profit net de 493 de milioane de lei, potrivit reprezentanților băncii.

Conform acestora, creșterea organică semnificativă a dus la o majorare a veniturilor cu 27% față de anul trecut, depășind 1,82 miliarde lei în 2018, ca rezultat al volumelor crescute și al numărului ridicat de tranzacții.

Numărul clienților activi a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult față de anul 2017. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creștere de 20% în comparație cu 2017. Practic, 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING, a transmis banca.

Costurile operaționale au crescut cu 15%, la 864 milioane lei, în mare parte ca urmare a costurilor cu personalul, a mutării în noul sediu central și a investițiilor în digitalizare. Investițiile în IT, infrastructură și operațional au permis funcționarea în parametri normali a serviciilor electronice, au mai precizat oficialii ING. Astfel, în decembrie 2018, ING a raportat o disponibilitate de 100% pentru plățile cu cardul, 99,96% pentru platforma de Internet banking ING Business, iar impactul indisponibilității Home’Bank a afectat doar 0,07% dintre utilizatorii platformei.

Costurile de risc au crescut cu 80% în comparație cu 2017, în urma schimbărilor în modul de calculare a riscului de credit (impact de 175 milioane lei), se mai arată în comunicatul ING.

Soldul creditelor acordate clienților a crescut cu 4,42 miliarde lei în 2018, la 25,6 miliarde lei la sfârșitul anului 2018 (21% creștere). Creșterea a venit atât din partea activității de creditare a persoanelor fizice, cât și a celor juridice. Cota de piață pe partea de creditare a crescut cu 1,2 pp în 2018, ajungând la 10,1% la finalul anului.

Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) și cel al persoanelor fizice (57%).

Cota de piață pentru depozite a ajuns la 9,0%, față de 8,4% la final de 2017, susținută de creșteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pentru persoanele juridice. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,3 miliarde lei, cu 18% mai mult față de acum 12 luni, la 31,1 miliarde lei.

Politica prudentă de risc a dus la o scădere repetată a ratei creditelor neperformante și în anul 2018, ajungând la 3,2%, față de 3,3% în 2017, și se situează în continuare mult sub media pieței, conform ING.

Anul trecut, ING Bank a investit 9 milioane lei în pregătirea angajaților săi în arii precum tehnologie, analiză de date sau robotică, având 30% dintre angajați în domeniul IT, forța de vânzare și consultanță teritorială, dar și o nouă arhitectură organizațională Agile, care forțează angajații să își depășească expertiza bancară.

„În 2018 am înregistrat cea mai mare creștere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creștere organică constantă, am reușit să acoperim o cotă de piață pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienți activi pe segmentul de retail cu 13% și ne-am îmbunătățit prezența digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home’Bank”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

ING Group a raportat un rezultat anual brut de 7,62 miliarde euro, mai mare cu 4,5% comparativ cu anul trecut, și ROE de 11,2%.