Update articol:

Ioana Ciocan, ART SAFARI: Valoare operelor expuse în 2021 este de aproximativ 9 milioane euro. 80 de colecționari privați și 25 muzee naționale

ART SAFARI, cea de-a VIII-a ediţie a Pavilionului de Artă București, aflată sub patronajul Ministerului Culturii, va avea loc în perioada 16-26 septembrie la Palatul Dacia-România și la Arcub Hanul Gabroveni. Ioana Ciocan de la Art Safari ne-a povestit într-un interviu despre ART SAFARI, dar şi despre investiţia în artă.  

Câte opere vor fi expuse în acest an la ART SAFARI? Care sunt cele mai scumpe lucrări şi cât de mult costă asigurările pentru tablouri?

Ioana Ciocan: Valoare operelor expuse în 2021 este de aproximativ 9 milioane euro. 80 de colecționari privați și 25 muzee naționale. În premieră, Muzeul Național de artă ne împrumută 11 opere importante semnate de Mutzner. La fel, tot pentru prima dată Muzeul Brukental din Sibiu este partenerul nostru. An de an, noi muzee se alătură Art Safari și participă la realizarea de mari retrospective!

Ce investiţie a implicat organizarea din acest an?

Ioana Ciocan: În primul rând, organizarea a implicat suflet, convingere si de entuziasm din partea echipei Art Safari și a partenerilor, care ne ajută cu materiale, servicii și tot ce le cerem. Și ceea ce ne bucură este că numărul crește de la an la an. Sincer, dacă ar fi să calculăm valoarea acestor eforturi reunite, bugetul de costuri ar depăși 600.000 de euro.

Și reiau de mai sus, valoarea operelor expuse în 2021 este de aproximativ 9 milioane euro. 80 de colecționari privați și 25 muzee.

La ce număr de vizitatori vă aşteptaţi în acest an?

Ioana Ciocan: Anul trecut am avut avut peste 35.000 de vizitatori, cu toate restricţiile. Anul acesta, aducem arta și mai aproape de oameni. Avem în premieră tururi digitale și continuăm cu Night Tours. Avem celebrele tururi de noapte care sunt foarte populare si care sunt preferate de public. Biletele sunt limitate, deci vă sfătuiesc să vă luați un bilet rapid ca să descoperiți și voi magia Tururilor de noapte. Alături de echipa de ghizi și curatori ai expozițiilor, te poți bucura de turul ghidat și de seara de networking, ce promite repertoriul complet al unei seri petrecute în oraș: artă, muzică, relaxare și drinks! Iar anul acesta vor fi cu atât mai speciale, cu cât muzica va fi asigurată de Tolouse Lautrec!  Iar, pe cei care nu pot ajunge, îi așteptăm să participe la tururile ghidate live alături de Marius Manole și Horia Roman-Patapievici.

Cât este de profitabilă arta în România? Este un domeniu atractiv pentru investitori?

Ioana Ciocan:  Arta se cumpără în primul rând cu inima. Colecționarii creează legături imediate cu o operă. Investiția în artă poate fi extrem de profitabilă în România, mai ales dacă știi ce si cum să alegi de aceea este bine să fii informat, să apelezi la un consultat de artă. Să vizitezi cât mai multe expoziții, muzee.

Iată, acum cea mai scumpă lucrare expusă la Art Safari 2021 este  “Curtezane din Shimabara” de Samuel Mutzner, care a fost adjudecată cu 160.000 de euro. Totodată, alte prețuri de pe piața de artă româneasca sunt următoarele: lucrarea „Țărăncuță cu basma albă” de Nicolae Grigorescu a stabilit, în anul 2018, recordul absolut al pieței de artă românească, fiind vândută la licitație cu suma de 340.000 de euro.

Cea mai scumpă lucrare expusă la Art Safari 2021 este "Curtezane din Shimabara" de Samuel Mutzner, care a fost adjudecata cu 160.000 de euro.
Cea mai scumpă lucrare expusă la Art Safari 2021 este “Curtezane din Shimabara” de Samuel Mutzner, care a fost adjudecata cu 160.000 de euro.

De altfel, pictorul Nicolae Grigorescu rămâne lider în topul celor mai bine vânduţi artişti la licitaţiile din România în anul 2017, cu vânzări totale de 726.193 de euro pentru 18 opere adjudecate.

La ce să se aştepte vizitatorii Art Safari la cea de-a opta ediţie? Care sunt surprizele din acest an?

Ioana Ciocan:  Mult grafitti, multe intervenții în spațiu realizate chiar de artiști ! S-au pictat mii de metri pătrați, culori surprinzătoare și personaje fantastice. Anul acesta, Art Safari a crescut și trece la un alt nivel. Arta va cuceri strada Lipscani, din inima Bucureștiului. Acolo, Palatul Dacia-România va găzdui trei expoziții: Samuel Mützner pe urmele lui Claude Monet, curator Rodica Marian, Pavilionul Central: Constantin Piliuță. Culoare de zenit, curator Călin Stegerean și Pavilionul Contemporan: Superheroes/Antiheroes. Tendințe în arta contemporană românească, curatoare Raluca Ilaria Demetrescu, iar Arcub-Hanul Gabroveni expoziția realizată în parteneriat cu Muzeul Municipiului București Seducție și triumf în artă. Femei-artist în România, curator Elena Olariu, echipa curatorială, Angelica Iacob, Ana Maria Măciucă-Pufu, Cristina Ioniță-Măciucă și Liana Ivan-Ghilia.

Anul acesta, mai mult ca oricând, apreciem efortul domnului director Adrian Majuru de a repune în circuitul urban o clădire emblematică a Bucureștiului – Palatul Dacia-România. O mare provocare pentru echipa Art Safari de a organiza expoziții în Palatul Dacia-România cu opere clasate în tezaur.

Ce artişti sunt prezenţi la această ediţie?

Ioana Ciocan: Anul acesta avem 4 pavilioane muzeale impresionante.

1.Pavilionul Muzeal: Samuel Mützner pe urmele lui Claude Monet – va fi un excurs expozițional în opera celui care a ilustrat perfect direcțiile artistice ale unei epoci aflate într-un exploziv proces de reînnoire. Va precumpăni impactul creației mutzneriene cu Impresionismul și Neoimpresionismul european din etapa Giverny, anii petrecuți alături de Claude Monet, hotărâtori în evoluția sa artistică, însemnând “deschiderea drumului către lumină și culoare” în pictura românească. Dar nu vor lipsi nici pânze din marile sale călătorii în jurul lumii, Japonia fiind fascinația culturală a momentului și, mai ales, mărturiile tradițiilor autohtone, poezia priveliștilor românești și a pitorescului Balcic.

Pavilionul invitat: Seducție și triumf în artă. Femei-artist în România, curator: Elena Olariu – Expoziția realizată în parteneriat cu Muzeul Municipiului București va prezenta o serie importantă de lucrări din creația multor femei-artist din România ce au studiat la München și Paris, apoi au expus în România dar și în Franța, Italia, Spania sau Germania, fiind implicate în mișcările artistice moderne și de avangardă. O parte dintre ele și-au continuat activitatea și după cel de-al Doilea Război Mondial, într-un nou și dificil context politic și ideologic.

Pavilionul Central: Constantin Piliuță. Culoare de zenit, curator Călin Stegerean – Piliuță a fost un pictor al emoției imediate, al instantaneului surprins în prospețimea lui. „Orgoliul meu, mic sau mare, apreciați-l dumneavoastră cum vreți, e de a intra în prezent și nu în istorie”.

Constantin Piliuță omologheză în pictura românească scena de gen ca expresie a derizoriului cotidian și tablourile cu subiect floral ca loc de manifestare a esteticii simplității și armoniei paletei. Ambele sunt atinse nu numai de paloare într-o lumină vie, levantină, dar și de pasiuni ardente, exprimate de subtilele arabescuri ale compoziției. Este o ilustrare a acelui „spiritus loci” ce balansează paradoxal între frecventarea hazardului și seninătatea contemplării propriei inacțiuni sau a frumuseții în expresia sa vegetală. Piliuță a adus zâmbetul în istoria artei noastre, produs fie de spectacolul cotidianului contingent, fie ca expresie a încântării atunci când simplitatea lumii se dezvăluie ca mister al său.

Pavilionul Contemporan: Superheroes/Antiheroes. Tendințe în arta contemporană românească, curatoare Raluca Ilaria Demetrescu; Tendințe în arta contemporană românească explorează rolul comunităților creative din România și diversele modalități actuale de expresie vizuală, de la desen la țesătură, instalație sau ceramică. Arta supercontemporană românească din acest deceniu nu este ușor de restrâns într-o singură expoziție. Și în ciuda faptului că poate părea provocatoare în conținut sau deconcertantă în estetic, ea este de fapt expresia unor vremuri în care lumea se schimbă cu o viteză amețitoare. Asocierile simbolice și metaforice dintre artă și societate sunt ușor de remarcat în lucrările expuse. Supereroul servește ca metaforă supremă a artistului și capacității sale de a explora, problematiza și critica societatea contemporană.

 

BVBStiri BVB

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (22/09/2021)

Situatia inregistrarii la RC Bucuresti a hotararilor AGOA si AGEA din 10.09.2021

MECANICA FINA SA (MECE) (22/09/2021)

Completare Raport Anual 2020 - raport consolidat

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (22/09/2021)

Actualizarea componentei comitetelor consultative ale societatii

TRANSILVANIA BROKER DE ASIGURARE (TBK) (22/09/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

BURSA DE VALORI BUCURESTI SA (BVB) (22/09/2021)

Completarea ordinii de zi a AGEA din 20/21.10.2021