Update articol:
Alstom: 30% creștere a capacității, cu 30% mai puțină energie consumată

Klaus Iohannis: Darea în folosință a magistralei de metrou M5 (Eroilor – Drumul Taberei) – cea mai mare realizare de tip metrou din România, după Revoluţie (video)

Alstom: Linia 5 va avea primul sistem de control al traficului CBTC din România * În anul în care aniversează 30 de ani de activitate, UTI Grup finalizează lucrările la Magistrala 5 de metrou. Lucrările, în valoare de 59 milioane de euro, în cifre  

 

Darea în folosință a magistralei de metrou M5 (Eroilor – Drumul Taberei) este o mare realizare, trebuie să recunoaștem acest lucru, este cert, după Revoluție, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România, a declarat președintele României, domnul Klaus Iohannis.

Domnia sa a spus la darea în folosință a magistralei de metrou M5 (Eroilor – Drumul Taberei): “În primul rând, felicitări, și Metrorex, și Ministerului Transporturilor, Guvernului, care s-a implicat în mod exemplar în finalizarea acestei investiții, și mi-am permis adineauri, jos, pe peron, să îi felicit și pe cei care au construit efectiv această linie de metrou.

 

Este o mare realizare, trebuie să recunoaștem acest lucru, este cert, după Revoluție, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din România.

Sigur, nu a fost ușor până aici și această linie risca să devină așa, un fel de legendă, o legendă a amânărilor, dar, iată, a venit un guvern hotărât, care a dorit să dovedească că și astfel de lucrări pot fi finalizate cu succes. Și iată că se inaugurează.

Această realizare, cu certitudine, contribuie la îmbunătățirea vieții în București și este foarte important să se continue pe această linie. Trebuie să ajungem și cu infrastructura de transport în secolul XXI. Oamenii își doresc infrastructură, mobilitatea devine din ce în ce mai importantă pentru fiecare român și pentru asta Guvernul va trebui să insiste foarte mult – și eu voi insista foarte mult – pentru că avem nevoie de foarte multă infrastructură de transport, de comunicare, și așa mai departe.

Important de subliniat este că o bună parte din această investiție s-a finanțat din fonduri europene. Avem în continuare fonduri europene la dispoziție și avem la dispoziție sume imense. Deci, se poate continua într-un ritm alert dezvoltarea infrastructurii din România și sper ca acest lucru să se și întâmple.

În final, fiindcă perioada în care trăim este una complicată – și nu mă refer la complicațiile politice, ci la pandemie – și pe această linie este important să circulăm în siguranță și să fim protejați.

Așadar, dragi bucureșteni, vă rog să nu uitați când folosiți și această nouă linie: masca, distanța, igiena, pentru a trece cu bine prin această perioadă foarte dificilă.

Și, în final, domnule Prim-ministru, domnule ministru, vă așteaptă multe, multe lucrări. Unele începute, care trebuie finalizate, unele planificate – și am discutat în metrou despre proiectele de extindere”.

Alstom salută deschiderea Magistralei 5 a metroului din București

Compania Alstom salută deschiderea Magistralei 5 de metrou, un proiect reprezentativ, pentru care compania a livrat prima fază a sistemului de control al traficului într-un timp record – mai puțin de un an pentru 10 stații.

Acest proiect face posibilă o nouă premieră pentru companie, respectiv primul sistem de tip CBTC (Communication-based Train Control)[1]  din România, care poate crește capacitatea liniei cu 30%, economisind până la 30% din consumul de energie.

Soluția completă de control al traficului CBTC va fi a doua etapă de execuție a proiectului și va deveni pe deplin operațională odată ce linia va fi echipată și cu trenuri compatibile cu sistemul CBTC.

În prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua Magistrală 5 cu un Sistem de siguranță și automatizare a traficului de ultimă generație, inclusiv un Centru de Control Operațional în stația Piața Unirii precum și sisteme dinamice de anunțare și informare a pasagerilor, permițând funcționarea în siguranță a magistralei pentru circulația cu semnale optice a trenurilor existente. Faza următoare va implica implementarea completă a capabilităților moderne de semnalizare pentru o funcționare optimizată.

„Această linie de metrou va aduce o schimbare pozitivă majoră în viața bucureștenilor, în special pentru cei 360.000 de oameni care trăiesc în al doilea sector ca mărime din capitala noastră, sectorul 6, unde se află și sediul central al Alstom România. Compania Alstom se mândrește cu faptul că oferă soluții moderne de mobilitate pentru o călătorie sigură și eficientă. Odată ce a doua etapă va fi finalizată, capabilitățile de semnalizare CBTC vor apropia Bucureștiul de orașe precum Amsterdam în ce privește tehnologia mobilității urbane”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Experiența Alstom cu sistemul CBTC Urbalis însumează peste 15 ani, 101 linii de metrou inclusiv 17 automate, 1.500 de kilometri de rețea de metrou în 23 de țări din întreaga lume, între care Italia, Olanda, China, India și Canada. Peste 25% din sistemele CBTC din lume sunt operate cu soluțiile Alstom Urbalis. În Europa, sistemul este deja în funcțiune în orașe precum Malaga și Amsterdam.

În anul în care aniversează 30 de ani de activitate, UTI Grup finalizează lucrările la Magistrala 5 de metrou. Lucrările, în valoare de 59 milioane de euro, în cifre. 

UTI aniversează 30 de ani de activitate în 2020, an în care a finalizat lucrările la Magistrala 5 de metrou, tronsonul Râul Doamnei-Eroilor, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de transport urban din România.

 UTI Grup a participat la realizarea acestui proiect, în asociere cu Astaldi, FCC Construccion și Activ Group Management. Responsabilitățile UTI Grup au fost de realizare a sistemelor și instalațiilor electroenergetice de medie și joasă tensiune: instalații electrice de tracțiune (curent continuu), instalații de ventilație (introducere de aer proaspăt și desfumare), instalații de stingere a incendiului, instalații sanitare, instalații de automatizare, SCADA și telemecanică energetică, precum și a instalațiilor de curenți slabi (detecția incendiului, control al accesului, informare dinamică a călătorilor, televiziune cu circuit închis, ceasoficare, radiocomunicații și telefonie) care asigură funcționarea stațiilor și a spațiilor tehnice, precum și a infrastructurii subterane de pe această magistrală. 

Fiecare dintre cele 10 stații de pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 are 3 niveluri, iar la fiecare nivel există numeroase spații tehnice. Pentru a asigura buna funcționare a rețelei și siguranța călătorilor, UTI a instalat o infrastructură impresionantă de echipamente și de tehnologie de ultimă generație:  

  • peste 20 km de fibră optică atât pe tunel, cât și în cele 10 stații
  • 410 camere video digitale, 122 de monitoare video instalate pe peroane și 1 dispecerat de securitate
  • 80 de panouri de informare dinamică care afișează informații despre circulația trenurilor de metrou
  • 1.920 de difuzoare care asigură transmiterea informațiilor de interes pentru călători prin mesaje vocale
  • 40 de sisteme de borne SOS, amplasate la nivelul peronului, care asigură inițierea rapidă  de apeluri de urgență către Dispeceratul central de securitate 
  • 20 de sisteme de informare de tip infochioșc
  • 10 automate de vânzare și de personalizare a cardurilor de transport contactless, dotate cu case de marcat fiscale
  • Peste 1.300 km de cablu, 90 km de țeavă  și 600 de hidranți destinați instalației de stingere a incendiului
  • 1.600 de panouri electrice și 39 de transformatoare electrice integrate într-un sistem complex de automatizare a instalațiilor electrice (SCADA)
  • 23.000 de corpuri de iluminat
  • 40 de ventilatoare de mare putere
  • 15.000mp de panouri pentru a asigura izolația fonică

Contractul pentru lucrările aferente acestei etape de dezvoltare a Magistralei 5 a fost semnat în iulie 2015. Valoarea totală a contractului este de 180 milioane Euro, UTI implementând sisteme în valoare de 59 milioane Euro. Compania a alocat o echipă dedicată de aproximativ 300 de specialiști din totalul de 1.200 implicați în implementarea proiectului.

Călătoria cu metroul pe segmentul Râul Doamnei – Eroilor va avea o durată minimă de deplasare de aproximativ 12 minute și poate transporta 50.000 de călători/oră/sens.

Proiectul de realizare a instalaţiilor pentru Magistrala 5 este unul de referință pentru UTI Grup nu doar din perspectiva complexității lucrărilor, ci mai ales prin faptul că va contribui la îmbunătățirea semnificativă a serviciului de transport metropolitan și la fluidizarea traficului în zona de vest a Bucureștiului, legând unul dintre cele mai mari cartiere bucureștene, Drumul Taberei, de centrul orașului.

 

 

BVBStiri BVB

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (25/11/2020)

Comunicat privind aprobarea de catre ANRE a Planului de Dezvoltare SNT 2020-2029

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (25/11/2020)

Convocarea AGOA din data de 6/7 ianuarie 2021

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (25/11/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN, SDTS si EFSA

VES SA (VESY) (25/11/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 25.11.2020