Update articol:

Marile companii, în război cu ANPC – Concordia: Defăimarea companiilor devine instrument ANPC; Reacția ANPC: Mă întreb dacă vreunuia dintre membrii Concordia i-ar plăcea să mănânce mâncare gătită în condiții insalubre, înconjurată de gândaci și jeg

Defăimarea companiilor devine instrument ANPC, susține Confederația Patronală Concordia, acuzând că ANPC se substituie uneori altor organe de control cu atribuții clar definite și verifică lucruri unde nu are competențele necesare, fie că vorbim de metrologia sau starea anumitor aparate, siguranța alimentară, calitatea materiilor prime sau a unor produse financiare.

Organizația susține: “Observăm de prea multă vreme comportamente ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pe care le considerăm disproporționate, nejustificate și contraproductive. Ne referim în primul rând la comunicarea publică în urma anumitor controale care se transformă într-un atac la reputația celor controlați. Identificarea unor abateri sau greșeli în anumite puncte de lucru nu poate fi generalizată la nivelul unor întregi companii care deservesc zilnic, cu succes, milioane de consumatori. Orice activitate umană este supusă erorii, atât a agenților economici, cât și inclusiv a ANPC.

În ultimii ani am văzut acest tip de comunicare atunci când ANPC a făcut verificări în sectorul de retail, hotelier, al restaurantelor, bancar, al furnizorilor de energie sau, zilele trecute, în cazul celui mai mare lanț de benzinării din România.

Nu contestăm dreptul ANPC de a face verificări, de a aplica sancțiuni sau, în general,
necesitatea unui control asupra activității economice în interesul consumatorilor, dar ne întrebăm care este scopul unei comunicări ostile sau defăimătoare și cui servește. Nicio activitate economică nu este perfectă, mai ales atunci când se desfășoară în mii de puncte de lucru pentru milioane de clienți, dar vrem să subliniem că firmele pe care le reprezentăm investesc constant pentru a-și deservi clienții la cele mai bune standarde. Abaterile sunt excepția, nu regula și de aceea sugestia că lucrurile ar sta altfel este nelalocul ei. Câteva repere necorespunzătoare sunt nesemnificative raportate la volumul vânzărilor din România și sunt rezultatul unor erori oneste, umane. ANPC pare să considere a priori că foarte multe
companii din România au o politică deliberată de tratament incorect al consumatorilor, ceea ce este total neadevărat și tendențios.

Controalele ANPC nu sunt nici ele lipsite de probleme, iar noi semnalăm aceste lucruri de ani de zile. Am făcut-o până acum instituțional, nu public, pentru că din punctul nostru de vedere trebuie să existe un parteneriat între ANPC și mediul privat în interesul consumatorilor. Dar ANPC se substituie uneori altor organe de control cu atribuții clar definite și verifică lucruri unde nu are competențele necesare, fie că vorbim de metrologia sau starea anumitor aparate, siguranța alimentară, calitatea materiilor prime sau a unor produse financiare. ANPC solicită uneori volume imense și nejustificate de documente doar pentru a pune presiune pe agenții economici, interpretează excesiv norme legale și adoptă o atitudine ostilă, nu una de colaborare și prevenție de exemplu când decide să facă public numele unor operatori economici sau să publice poze lipsite de context. Cu toate acestea, nu am generalizat și nu o
facem nici acum. ANPC este o autoritate a statului și plecăm de la premisa că își desfășoară activitatea cu bună-credință, iar când constatăm anumite abateri le comunicăm direct ANPC în speranța că ele vor fi îndreptate.

În toate întâlnirile și discuțiile pe care le avem cu reprezentanții Guvernului, ai Parlamentului sau ai coaliției de guvernare, ni se spune că statul român își dorește să îmbunătățească mediul de afaceri pentru a crește volumul investițiilor în economia privată. Suntem adesea întrebați ce poate face Guvernul pentru a stimula economia privată. Avem un dialog constant și în general productiv și asta se poate vedea și în rezultatele economice ale țării noastre din ultima decadă. Unul dintre obiectivele principale ale aderării la OCDE este ca România să dezvolte un mediu de afaceri care să încurajeze și mai mult inițiativa privată și investițiile în România. În măsura în care într-adevăr acesta este obiectivul statului român, este contraproductiv,
dincolo de faptul că este și nejustificat, ca o autoritate a aceluiași stat să aibă o atitudine ostilă la adresa mediului privat. Vom continua dialogul instituțional însă având în vedere felul în care ANPC prezintă public anumite controale pe care le face și concluziile pe care le trage de acolo companiile pe care le reprezentăm doresc să știe dacă aceasta este o politică deliberată și asumată de statul român în raporturile sale cu mediul privat”.

Concordia spune că aduce împreună organizații care reprezintă 16 sectoare esențiale ale economiei naționale și companii care au peste 350.000 de angajați și reprezintă un sfert din produsul intern brut al României.

  • Reacția ANPC

În replică Horia Contantinescu, președintele ANPC, a susținut: “A reînceput promovarea operațiunii „gunoiul sub preș”. Voi vreți să știți adevărul 

SHARE SĂ AFLĂM PĂREREA TUTUROR

Cea mai mare, cea mai puternică și cea mai frumoasă confederație patronală din România ne spune prin vocea președintelui acesteia, din nou, că distrugem afacerile românești. Nu i se pare normal să spunem cu subiect și predicat cine, ce a greșit și ce sancțiuni i-am aplicat. Iar eu credeam ca prostul că asociațiile patronale promovează alături de noi un comerț de bună calitate, ce vă respectă pe voi, consumatorii. Ca să vorbesc în termeni de business, public shaming-ul nu numai că este, dar trebuie să fie o componentă esențială a unui comerț civilizat.
La ultima verificare pe care am făcut-o, numărul operatorilor economici este mult mai mic decât cel al consumatorilor. Autoritatea noastră pe cei din urmă îi protejează.
Mi-ar fi plăcut ca reacția acestei asociații patronale, prin vocea aceluiași președinte, să-i condamne pe toți cei pe care noi i-am găsit în neregulă și, în mod absolut normal, i-am sancționat, inclusiv prin publicarea numelor acestora.
Mă întreb dacă vreunuia dintre membrii i-ar plăcea să mănânce mâncare gătită în condiții insalubre, înconjurată de gândaci și jeg, sau ce reacție ar avea patronii de succes dacă cei însărcinați să le facă cumpărăturile ar aduce acasă legume și fructe putrezite.
Pentru că sunt mai recente, acțiunile de control ce au vizat benzinăriile mă fac să mă întreb dacă, atunci când își pun benzină, li se pare normal tuturor celor care ne înfierează să aibă mâinile pline de combustibil, să fie furați la pompă și să se spele pe mâini cu apă din puțuri neautorizate.
Sunt clar întrebări retorice.
Voi întreba astăzi opinia publică printr-un comunicat dacă vrea să știe sau nu numele operatorilor economici sancționați și dacă vor să vadă sau nu poze și filmări din cadrul acțiunilor.
Domnule președinte Șucu, nu toți operatorii economici sunt preocupați de afacerea lor în aceeași măsură în care sunteți dumneavoastră!
Știți bine că am mai discutat și în urmă cu câțiva ani exact același subiect și vă spuneam exact același lucru: haideți să nu mai avem ce filma, ce fotografia, ce constata și ce sancționa, în loc să încercați să punem batista pe țambalul comerțului din România!
Mingea este la dumneavoastră în teren, că tot vă place fotbalul.
Noi suntem echipa consumatorului român și cu siguranță nu ne dăm autogol numai pentru că dumneavoastră vreți să câștigați.
Antrenați-vă marea echipă de afaceriști, eliminați-i pe cei care joacă prost și vă fac de râs, dar nu încercați să dezumflați roțile autocarului autorității noastre doar pentru a nu ajunge la meci și a câștiga dumneavoastră cu 3-0″.

BVB | Știri BVB

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (22/05/2025)

Schimbari in conducerea Societatii

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (22/05/2025)

Plata dividende aprobate in AGOA din 29 aprilie 2025

GREEN TECH INTERNATIONAL S.A. (GREEN) (22/05/2025)

Disponibilitate inregistrare videoconferinta rezultate financiare T1 2025